eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRLRe: Osobowy diesel w PRL
  • Data: 2017-08-11 18:41:03
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11.08.2017 o 11:11, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2017-08-11 o 08:03, Wiesiaczek pisze:
    >
    >>>>>>> Między rokiem 86 a 90 osobiście kartek na ON używałem.
    >>>>>>> Jakich lat dotyczy twoje "właśnie nie"?
    >>>>
    >>>>> Wszystkie wygooglane źródła mówią, że na ropę kartek nie było.
    >>>>> A kartki na benzynę skasowano 1 stycznia 1989.
    >>>>
    >>>> A tak swoja droga ... co mysmy z ta benzyna robili ?
    >>>> Bo inne zrodla mowia, ze z destylacji ropy powstaja w miare rowne
    >>>> ilosci ON i benzyny ... to czemu benzyny nagle brakuje a ON nie ?
    >>>> Przeciez za PRL tych prywatnych samochodow bylo malo, a panstwowych
    >>>> duzo.
    >>>>
    >>>> -eksport benzyny ?
    >>>> -tych panstwowych ciezarowek tez bylo malo ?
    >>>> -do nich to ON importowalismy ?
    >>>> -maluch rzeczywiscie zmotoryzowal spoleczenstwo ... i rubli na
    >>>> paliwa zabraklo ?
    >>>>
    >>>> Zenek nam pewnie zaraz napisze o tych ciezarowkach na benzyne, ale
    >>>> czy w 1980 lub 1985 naprawde bylo ich tak duzo ?
    >>>
    >>> Trochę ich było, stara na benzynę (29) przestali produkować w 83r.
    >>> Fakt że szedł głównie do wojska bo firmy takiego zabytka nie chciały.
    >>
    >> Zupełnie z innego powodu.
    >> Benzynowy był bardziej niezawodny zimą i stąd produkcja benzyniaków
    >> dla wojska. Tam koszty paliwa nie były najważniejsze, tak samo
    >> zresztą, jak i dzisiaj.
    >
    > Ale wojsko dostawało tez dizle.
    > Pamiętam Stara 28 który dla armii był tak nowoczesny że nie
    > wolno było nim jeździć. Chwile później w państwowej firmie
    > na takiego stara kierowcy trafiali za karę.

    Mało pamiętasz :)
    Ja w tamtych czasach pracowałem w bazie transportowej i miałem do
    czynienia właśnie z Żukami benzynowymi (zabrałem głos w innej cześci
    wątku), oraz Starami 28 (inne również).
    Star 28 był na tamte czasy całkiem udaną konstrukcją i był filarem
    transportu w Polsce.


    >> Nie siej propagandy.
    >
    > W firmach Jelcze jeździły cały rok, niezależnie od pogody.
    > Miały też od Starów większą ładowność.
    > O ile rozumiem że wojsku pasował Star 606 z uwagi na napęd
    > na wszystkie trzy osie to Star 29 których mieli masę
    > takich udogodnień nie miał.

    Star 66 był całkiem udanym samochodem terenowym i taki miałem w
    drużynie. Oczywiście benzyna (można go było zapalić z korby) i system
    napędów na wszystkie osie zdecydowały o jego zastosowaniach jako
    samochodu liniowego.
    Star 29 nie miał potrzeby bycia terenówką, ponieważ służył jako samochód
    zaopatrzenia, transportu wewnętrznego etc.

    > Inna sprawa ze na wypadek wojny to te wszystkie Jelcze i
    > tak miały przydział mobilizacyjny do armii. :-)

    Tak zresztą jak i obecnie, łącznie z samochodami osobowymi.


    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: