-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
t-for-mail
From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Osły na letnich oponach
Date: Sat, 28 Dec 2013 16:18:01 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 199
Message-ID: <l9mqtb$srh$1@mx1.internetia.pl>
References: <52a201c5$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<52a485d3$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl> <l8t2an$moc$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l8valp$lqi$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l90gtc$amp$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l92bpn$e9$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l942tk$8sl$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l96l18$44s$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l97n2h$cnh$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l9835n$hq4$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l999no$7ro$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<l9mdv6$l3u$1@mx1.internetia.pl>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: 83-238-168-227.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1388244715 29553 83.238.168.227 (28 Dec 2013 15:31:55 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Dec 2013 15:31:55 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2516282
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>
>>>> Tak, to jest argument. Pokazuje, że im nie zależy na złapaniu
>>>> niebezpiecznego kierowcy tylko wyrobieniu dobrej statystyki.
>>>>
>>> Oczywiście ze tak. Ale te dobra statystykę dotychczas robili w duzej
>>> mierze
>>> łapiąc pijanych rowerzystów.
>>> Jak przy okazji złapali troche pijanych kierowców to akurat plus.
>>> A ze przypadkiem podniesienie poziomu bezpieczesntwa tym razem jest
>>> tozsame
>>> z tymi pro-statystykowymi działaniami policji - tylko lepiej.
>>
>> Nic nie potwierdza podniesienia poziomu bezpieczeństwa z powodu
>> złapania pijanego. Jest tylko mocne podejrzenie, że tak się dzieje,
>> ale może np nie statystycznego pijanego a tylko tego wyjątkowo.
>
> Tez pisałem nie raz, ze ten wspolczynnik 0,2 wydaje sie mocno na wyrost.
> Ale ty znowu narzekasz, zamiast proponować merytoryczne rozwiazania.
No przecież proponuję by zdelegalizować te łapanki. Nie widzę tylko szansy
na urzeczywistnienie tego.
>
>> A
>> kontrole bez żadnych wątpliwości prawa obywatelskie naruszają.
>
> Skoro tak, to zgłoś do rzecznika praw obywatelskich.
To rzecznik nie wie jakie mamy prawo ?
>
>> Porównywałem z pieszymi bo oni mogą stworzyć całkiem realne zagrożenie
>> na drodze a jakoś takich akcji nie organizuje się dla nich. Zwykłe
>> wejście na drogę na przejściu albo poza nim.
>
> Nie mam siły po raz kolejny ci tłumaczyc rzeczy oczywistych...
Łapanki.
>>>> ..
>>>> No to ile już tych kilometrów w tym sezonie po śniegu wyjeździłeś,
>>>> że fakty są inne niż podejrzewam, że są ?
>>>>
>>> A to liczą się tylko km w tym roku?
>>> W tym roku 0. I jakie, Sherlocku, wyciągniesz z tego wnioski?
>>
>> Takie, że jeszcze nie przypomniałeś sobie jak się jeździ po tym śniegu
>> i jak spadnie to będziesz jak ten z oponami letnimi.
>>
> ROTFL
> Powinieneś książkę napisać z takimi mądrościami.
Co to jest ? Jak uważasz, że poprzedni sezon wystarczy to to napisz a nie
jakieś pierdoły o pisaniu książki.
Jak pracowałem w górach kilka sezonów to widziałem jak zachowują się
przyjezdni kierowcy. Że pod górkę na zimowych nie umieją podjechać a z górki
jadą 10km/h w nadziei, że nic się nie stanie. A potem sam to przećwiczyłem w
kolejnym sezonie gdy trzeba było raz pojechać. Nie wystarczyło a wręcz
kompletnie nie miało znaczenia, że zjeździłem te góry w poprzednich
sezonach.
>>>>>>>>
>>>>>> A to nic Ci nie pomoże jak jeździć po śniegu nie umiesz :-)
>>>>>>
>>>>> Jak bedziesz miał zimówki, to nawet brak umiejetnosci pozwoli ci
>>>>> łatwiej ruszyć, mieć lepsza przyczepnośc etc. Innymi słowy przy
>>>>> tych samych umiejętnościach bedziesz pwoodować mniejsze
>>>>> niebezpieczenstwo
>>>>
>>>> No nie, bo będę jeździł agresywniej wykorzystując możliwości i
>>>> zmniejszając margines dla błędu. Co roku to ćwiczę to wiem.
>>>>
>>> Ok, no to bedziesz powodował takie same niebezpieczenstwo ale
>>> przynajmniej nie bedziesz blokował miasta.
>>
>> Znaczy Ty chcesz bym nie blokował i ja chcę ale jak jednym kołem
>> stanąłem na metalowej płycie pokrytej lodem to ruszyć nie umiałem.
>
> Znowu piszesz o jakiejś jednostkowej sytuacji...
> I co z tego!
> Pasy czasami zabijają! Wiesz o tym?
Nie, Ty odkyłeś przede mną tę amerykę.
>
>> Pomijam, że ilekroć zmienię letnie na zimowe to na zwykłej drodze
>> samochód płyyyyyyynie na każdym głębszym zakręcie. A opony zdaje się
>> klasy premium. Pewnie trzeba poczekać na ten pierwszy śnieg :-)
>>
> Znowu odkryłeś amerykę...
> Zimowe opony czasami są lepsze a czasami gorsze od letnich.
> Naprawdę nie musisz pisać oczywistości w co drugim zdaniu...
Statystyka jest taka, że już jeżdżę z miesiąc a śniegu ani widu ani słychu
>
>>> Nie da sie wyeliminować kazdego ryzyka.
>>> ale mozna je zmniejszac.
>>> Moze jakby jechał na zimówkach, to by sie jednak przed tym rondem
>>> zatrzymał?
>>
>> Przecież jechał. O to mi właśnie chodziło, że nie pomogły. Zima nie do
>> jeżdżenia jest :-)
>>
> To teraz pomysl, z jaka predkoscia wleciałby na to rondo na letnich...
W stolicy Tatr bez zimówek ?! Przecież tam nie odśnieżają a śnieg jak
spadnie to leży do wiosny.
Myślę, że wyślizgane było i to cały problem. Pisałem by sypać na
skrzyżowaniach. Żadna opona nie jest na tyle dobra by na lodzie zapewnić
dobrą przyczepność a w takich miejscach zawsze będzie się tworzył lód.
>>
>>> Nieprawda.
>>> W wielu sytuacjach opona zimowa pomoze. A ze nie w kazdej...
>>> To chyba jasne.
>>
>> Mnie tam przeszkadza bo póki śniegu nie ma to samochód nie chce
>> normalnie jechać. Pewnie bez głowy wybierałem, ale mówiłeś, że zimowe
>> można bez głowy, że z głową tylko uniwersalne trzeba. :-)
>>
> Wniosek jest prosty - nie umiesz jeżdzić.
No tak, powinienem obcasem korygować.
> Albo masz jakieś wygurowane wymagania ale wtedy musisz sie liczyc ze
> zmianami opon jak w rajdach - szutry - zmieniasz, asfalt - zmieniasz,
> śnieg
> - zmieniasz.
No i na tym te zimowe polegają. Nie ma śniegu to nie mają sensu.
> Mi zimowa w jezdzeniu nie przeszkadza ale ja rozumiem, ze opony są jakimś
> kompromisem miedzy wieloma wymaganiami.
Po prostu tamujesz ruch :-)
>>>
>>>>> Kazde zimowe beda lepsze niz letnie.
>>>>
>>>> Ale uniwersalne proponujesz kupić z głową a na zimowych się nie
>>>> znasz to czemu miałbyś się znać na uniwersalnych.
>>>>
>>> Bo jezdze na uniwersalnych.
>>> Jezdziłem w górach na uniwersalnych. Jezdziłem po sniegu -
>>> bezproblemowo.
>>
>> A ja nie potwierdzam, że na uniwersalnych można jeździć bezproblemowo
>> po górach. Może jakieś uniwersalne nadają się do jazdy miejskiej, ale
>> z reguły w górach już niezbędne są zimowe. Sprawdziłem, jakby co. I
>> zjeździłem trochę takich dróg na które "tylko z łancuchami".
>
> Jak łancuchy potrzebne to i pewnie zimówki nie dałyby rady.
> A moze by dały? Kto wie. Mam uniwersalne, do tego łancuchy i jade.
Więc właśnie jakoś zimówki dawały ale nie wynika z tego, że uniwersalne by
dały, bo spróbowałem i wiem.
>
>>>>
>>> I dziwia sie, ze im radze kupic uniwersalne bo małą jezdza a nie
>>> teraz zmieniac na zimowe.
>>
>> A to jest zupełnie inna sprawa. Moim zdaniem te uniwersalne na śnieg
>> nie pomogą. To tylko odpowiedź na to, że w mieście zimą z reguły na
>> drodze nie ma śniegu. Tyle, że Ty właśnie o pierwszym śniegu mówisz.
>>
> Hmm, a jeżdziłes ty na uniwersalnych po sniegu?
W góry sobie kiedyś pojechałem :-)
>>>>
>>>> To Ty nie rozumiesz problemu. Z reguły ludzie jeżdżą na adekwatnych
>>>> oponach. Jakiś istotny % przy pierwszym śniegu nie ma właściwych bo
>>>> nie zdążył lub nie zamierza jeździć. I to jest cały problem.
>>>>
>>> ok. Jaki procent?
>>
>> 1..5
>>
> Jak jeden to mało, jak 5 to już sporo.
> ale nawet 1 procent spokojnie zablokuje miasto.
Mojego miasta jeszcze nigdy kierowcy nie zablokowali to nie wiem.
>>
>> I jeżdżenie nimi po górach ?
>>
> Wiem wiem, nie da się.
> Dorze, ze o tym nie wiedziałem jeżdząc co roku w góry na debicach navi.
>
Dębica górą :-)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=