    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osły na letnich oponach
    Date: Sun, 8 Dec 2013 18:35:17 +0000 (UTC)
    <52a2e1ca$0$2176$65785112@news.neostrada.pl> <l7uq7l$57v$1@dont-email.me>
    <52a329ba$0$2375$65785112@news.neostrada.pl> <l7vce5$kp$1@dont-email.me>
    <52a3493b$0$2145$65785112@news.neostrada.pl> <l7vnkr$3ks$1@dont-email.me>
    <52a399ed$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <52a422cc$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <52a488fc$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Taki przepis już jest poniekąd, przy czym pomija przyczyny blokowania.

    A jednak policja nie działa? To po co dawac jej kolejne narzedzie do tego
    samego?

    > Żadne, bo szans na wyłapanie takich praktycznie nie ma.

    Bo?
    Potrzebne sa jedynie checi policji i wyjscie na drogi jak pada snieg.

    > Może poza tirowcami, którzy postawili TIR-a bokiem.

    Oni sa osobnym tematem.
    dorosli ludzie jezdzacy ogromnymi samochodami a zachowuja sie jak
    rozwydrzone dzieci nie rozumiejace konsekwencji swoich działań.
    POrzeciez wiekszosc tego co sie działo w piatek na drogach to własnie ich
    wina.
    Ja rozumiem terminy, pospiech ale to jest coś, czym policja powinna sie
    zajac w pierwszej kolejnosci a nie sprawdzaniem zimówek w osobówkach.

    > Ale w miastach to nie zadziała, kara musiałaby iść w dziesiątki
    > tysięcy, żeby zadziałała prewencyjnie, a na to się nikt nie zdecyduje.
    > Zadziała tylko masowość kary za sam pomysł jazdy na nieodpowiednich
    > oponach w danym okresie.

    Moim zdaniem szuaksz rozwiazania nie tam gdzie jest problem.

    > Owszem, tym razem w słusznej sprawie, czyli wpływającej pozytywnie na
    > płynność ruchu.

    I masz jakiekolwiek nadzieje, ze wykorzystaja je prawidłwo?
    Hmm, nazwałbym to naiwnościa...

    > Przy okazji zabrałbym narzędzia w sprawach niesłusznych. czyli
    > wpływających odwrotnie.

    A teraz to juz zaczynam myslec, ze w bajki wierzysz...

    > A co widzisz złego w karaniu debili za ich głupotę?

    Widze tylko tyle, ze widzisz poprawe w regulacjach, ktore przyniosa koszty
    a nie poprawe sytuacji.

    > Przecież zakazałem debilom wypowiadania się w tym wątku, więc czemu
    > miałbym im odpowiadać, jeśli w swoim debiliźmie nie raczyli tego
    > zrozumieć?

    Aha, czyli jednak po prostu rzucasz pomysły bez jakiegokolwiek ponoszenia
    konsekwencji za wprowadzanie ich w zycie.
    Nadajesz sie na posła!

    > Ale za co mam wziąć odpowiedzialność?
    > Gdzie zadeklarowałem, że jest to złoty środek na wszystkie przewiny
    > kierowców?
    > To jest tylko łatwy środek wyeliminowania jednej z nich, oczywistej
    > dla każdego myślącego.

    No nie od dzis wiemy, ze najlepiej by sie jezdziło jakby w ten czy inny
    sposób wyeliminowac wszystkich jadacych inaczej niz ty.

    > Bezsensowne świecenie światłami można było wprowadzić, mimo że
    > przyniosło to więcej szkody niż pożytku?
    > Zakaz jazdy na niewłaściwych oponach nie ma szans przynieść żadnych
    > szkód.

    Nie chodzi o to zeby nie przyniosło szkód.
    Chodzi o to zeby przyniosło realne zyski.
    Nie przyniesie.

    > Nie zgadzam się.

    > Najpierw śnieg.
    > Gdy ja jechałem z pracy (ok. 16), to jeszcze lodu nie było, a korki
    > już były.

    Miejscami juz był. Wyjezdzałem z Koziegłów i juz było cięzko.

    > Lód powstał później, gdy ślizgające się matoły wyślizgały śnieg kręcąc
    > kołami w miejscu.

    Na serio? A nie przez warunki? no to ciekawe.
    Przed moim domem nikt sie nie slizgał a lód tez był.

    > Posypały, ale co to miało dać?
    > To nie był lód związany z polaniem zmarzniętej nawierzchni cieczą,
    > tylko wyślizgany świeży śnieg, żadna służba nie jest w stanie nic
    > zrobić podczas śnieżycy.

    Przeceniasz mozliwości tworzenia lodu przez kierowców.

    > Tak, już kilka poranków wcześniej było sypane.
    > W piątek chyba też.

    Hmm, to jest o tyle ciekawe, ze jak wieczorem jechałem z rataj, to były
    miejsca gdzie nadal był lód i jechało sie 20 na godzine a były juz miejsca
    gdzie było tylko mokro i mozna było spokojnie jechać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie