-
X-Received: by 2002:a81:115:: with SMTP id 21mr108356ywb.7.1548333081916; Thu, 24 Jan
2019 04:31:21 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:115:: with SMTP id 21mr108356ywb.7.1548333081916; Thu, 24 Jan
2019 04:31:21 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-m
e.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no2692898qtk.0!news-out.googl
e.com!h3ni4847qtk.1!nntp.google.com!v55no2692894qtk.0!postnews.google.com!glegr
oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 24 Jan 2019 04:31:21 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5c49a5ab$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.173.58.186;
posting-account=lxPFxgoAAADr3EYSIqgXWjQHFYesfZK1
NNTP-Posting-Host: 5.173.58.186
References: <f...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<4...@g...com>
<5c499bda$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c49a5ab$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a...@g...com>
Subject: Re: Orurowanie a aspekty prawne
From: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
Injection-Date: Thu, 24 Jan 2019 12:31:22 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4814
X-Received-Body-CRC: 326368372
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648706
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:46:53 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> W dniu 2019-01-24 o 12:27, Pablo Eldiablo pisze:
> > W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:05:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> >> W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:
> >>> W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> >>>> Użytkownik Pablo Eldiablo ...
> >>>>
> >>>>> 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
> >>>>> pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
> >>>>> przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
> >>>>> mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
> >>>>> zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
> >>>>> pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
> >>>>> urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
> >>>>> ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
> >>>>> na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
> >>>>> 2007r.
> >>>>>
> >>>>> Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
> >>>>> sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
> >>>>> odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
> >>>>> powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
> >>>>> czy ew. kolizji.
> >>>>
> >>>> A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?
> >>>>
> >>>
> >>> Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek...
;-))
> >>
> >>
> >> A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?
> >
> > Tak, od niehomologowanych różnią się tabliczką z nr homologacji i ceną x5.
>
> A mógłbyś wytłumaczyć mi - opierając się o te zasady logiki - z czego
> wnioskujesz,
> że możesz zamontować cokolwiek byle bez ostrych krawędzi?
Wprost z przepisu zacytowanego powyżej. A dokładnie ze zdania: Dotyczy pojazdów
rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20
października 2007r.
Mój ma datę pierwszej rejestracji kilka miesięcy wcześniejszą.
Nie istnieje przepis zabraniający montażu na starszych pojazdach, a jedynie
nakazujący montaż homologowanych części na autach rejestrowanych po konkretnej dacie.
Nie istnieje również przepis nakazujący demontaż już wcześniej zamontowanych części
ze starszych aut. Dodatkowo zgodnie z podstawowymi zasadami państwa prawa prawo nie
powinno działać wstecz, a także domyślnie kwestie nie objęte zakazami są dopuszczone.
Wszystko to daje mi podstawy, by tak wnioskować, jak na wstępie.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.19 13:38 Pablo Eldiablo
- 24.01.19 15:18 adam
- 24.01.19 17:16 Pablo Eldiablo
- 24.01.19 17:32 Zenek Kapelinder
- 24.01.19 18:36 RadoslawF
- 24.01.19 19:59 ddddddddddddd
- 24.01.19 20:09 Marcin N
- 24.01.19 21:38 Zenek Kapelinder
- 24.01.19 22:46 Pablo Eldiablo
- 24.01.19 23:00 Zenek Kapelinder
- 25.01.19 11:49 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S