eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOrurowanie a aspekty prawneRe: Orurowanie a aspekty prawne
  • Data: 2019-01-24 13:31:21
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:46:53 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > W dniu 2019-01-24 o 12:27, Pablo Eldiablo pisze:
    > > W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:05:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > >> W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:
    > >>> W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > >>>> Użytkownik Pablo Eldiablo ...
    > >>>>
    > >>>>> 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
    > >>>>> pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
    > >>>>> przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
    > >>>>> mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
    > >>>>> zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
    > >>>>> pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    > >>>>> urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
    > >>>>> ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
    > >>>>> na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
    > >>>>> 2007r.
    > >>>>>
    > >>>>> Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
    > >>>>> sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
    > >>>>> odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
    > >>>>> powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
    > >>>>> czy ew. kolizji.
    > >>>>
    > >>>> A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?
    > >>>>
    > >>>
    > >>> Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek...
    ;-))
    > >>
    > >>
    > >> A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?
    > >
    > > Tak, od niehomologowanych różnią się tabliczką z nr homologacji i ceną x5.
    >
    > A mógłbyś wytłumaczyć mi - opierając się o te zasady logiki - z czego
    > wnioskujesz,
    > że możesz zamontować cokolwiek byle bez ostrych krawędzi?

    Wprost z przepisu zacytowanego powyżej. A dokładnie ze zdania: Dotyczy pojazdów
    rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20
    października 2007r.

    Mój ma datę pierwszej rejestracji kilka miesięcy wcześniejszą.

    Nie istnieje przepis zabraniający montażu na starszych pojazdach, a jedynie
    nakazujący montaż homologowanych części na autach rejestrowanych po konkretnej dacie.
    Nie istnieje również przepis nakazujący demontaż już wcześniej zamontowanych części
    ze starszych aut. Dodatkowo zgodnie z podstawowymi zasadami państwa prawa prawo nie
    powinno działać wstecz, a także domyślnie kwestie nie objęte zakazami są dopuszczone.

    Wszystko to daje mi podstawy, by tak wnioskować, jak na wstępie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: