  • Data: 2011-06-16 18:52:56
    Temat: Re: Opony - trwałość
    Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kkk <m...@g...com> napisał(a):

    > jam
    > =B1c=B1 ze

    > Wg Michelin nie d=B3u=BFej ni=BF 10 lat eksploatacji.
    jezdze od lat glownie na Michelinach. Jeden z kompletow wymienialem po 7
    latach i 130kkm, bieznika jeszcze troche bylo ale calosc wygladala 'wzrokowo'
    bardzo kiepsko - guma jakby sie rozlazila i miala zaraz rozleciec.
    Nic nie uciekalo ani nie bylo drgan czy cos. Ale najzwyczajniej balem sie na
    tym jezdzic. Inny komplet wymiemianialem rowniez po 6 latach, ale duzo
    mniejszym przebiegu (cos 60kkm po odliczeniu zim), bieznik i wyglad lepszy niz
    te poprzednie, ale im z kolei zaszkodzilo przekladanie z zimowkami i zaczely
    wyraznie bic po ktorejs zmianie, wiec poszly w odstawke.
    mam tez zimowki savo s3, juz cos 6 lat teraz, raczej malo jezdzone (oczywiscie
    tylko zima, ale lacznie moze 30kkm przez te 6 lat). Od 2 lat zalozone na stale
    rowniez latem, zeby dojechac. Ani bieznik specjalnie nie schodzi, ani nic sie
    nie dzieje zlego. Przy czym auto rocznie robi kilka kkm wiec nie maja sie
    gdzie zuzyc nawet, a zima w miescie bylejaka wiec nie czuje specjalnie roznicy
    czy im latka szkodza na zimowosc czy tez nie.

    podsumowujac - najczesciej po oponie widac czy jeszcze sie nadaje czy juz nie,
    a jezcze czesciej czuc (bicie, drgania).
    Tak jeszcze jako ciekawostke, kiedys dawno temu mialem zalozone na jedna os
    Mich MXT a na druga (nienapedzana) pasio. W porownaniu do michala, pasio
    znikala w oczach i po 3 sezonach praktycznie nie miala bieznika (mimo jakiegos
    niespecjalnego przebiegu), podczas gdy michal wygladal jak nowy.
    No i nie ukrywam ze nie bardzo znam kogos kto 10 lat na jednym komplecie dal
    rade. Kojarzy mi sie 7 i mniej. Mniej ci do duza jezdza i po prostu konczy im
    sie bieznik.

    --
    pozdr,
    BrunoJ, Bydg