-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neost
rada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5f8ab44e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<5f8aec19$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<rmfkrh$c8i$3$Janusz@news.chmurka.net>
<1...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<7...@g...com>
<rn21pu$btk$1$Janusz@news.chmurka.net>
<3...@g...com>
<5f9523b0$0$11933$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<k5ozyfp5u9x.12qpgyov5xopa$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<5f993fb9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f997235$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f999f79$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Opony na zimę
Date: Thu, 29 Oct 2020 12:49:33 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 157
Message-ID: <5f9aac4e$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.129.156
X-Trace: 1603972174 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 555 83.30.129.156:61132
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7220
X-Received-Body-CRC: 2574674587
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687007
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAC64DB8374887budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
> [...]
>>>> Ja tam wiem, ze poslizg na rozne sposoby mozna wywolac, a kolega
>>>> nie sprecyzowal o jakie chodzi.
>
>>>Bez urazy ale jak ktos wpada w jakis boczny poslizg, nadsterownosc
>>>etc
>>>na mokrym asfalcie to musi byc po prostu debilem...
>
>> Zachodzi pytanie - jestes geniuszem kierownicy, czy podwojnym
>> kapelusznikiem ? :-)
>
>Po prostu nie zapierdalam.
>Margines błędu jest ogromny. To nie F1...
Na suchym asfalcie. Bo na mokrym to juz nie.
>>>> Dobre przyzwyczajenie to po pierwsze mialo okreslac umiejetnosc
>>>> porownania osiaganych przyspieszen/opoznien, bo "na oko" to
>>>> wcale nie jest takie proste.
>
>>>Ale nikt nie broni wyprobowac opon w kontrolowanych warunkach.
>>>Podnoszenie swoich umiejetnosci to super sprawa i jestem jak
>>>najbardziej za. Tez nie raz bawiłem sie autem w ten sposób.
>>>Ale tutaj mowa o normalnym ruchu.
>
>> Przecietny kierowca ma male szanse zrobic to w kontrolowamych
>> warunkach.
>
>Dlaczego? Mało to pustych parkingów, zwłaszcza wieczorami?
>Myslisz ze ja jezdze na tor?
Malo to kontrolowane warunki, skoro przypadkowy deszcz leje, ale
lepsze to niz nic.
Ale jak tak sobie pomysle o parkingu bez przeszkod, bez ochrony
wzywajacej policje, na ktorym moglbym rozpedzic do 80 i wykonac
szeroki skret ... to mi jakos malo parkingow wychodzi ...
A jeszcze trzeba poczekac na deszcz, albo co gorsza na snieg ...
>>>> Po drugie - jak ktos stale jezdzi i hamuje "na pol gwizdka", to
>>>> owszem - informacja ze opony mu sie slizgaja zle o nich swiadczy
>>>> ... ale kto wie, czy stare by mu sie nie slizgaly przy 0.55
>>>> gwizdka, wiec moze te nowe wcale nie sa takie zle :-)
>>
>>>j.w.
>
>> A kiedy ostatnio byles na torze czy innej plycie posligowej ?
>
>Nigdy
>> Czyzbys wiec tak naprawde nie wiedzial co potrafia twoje opony ?
>Pytasz czy umiałbym je wykorzystac równie dobrze w rajdzie co
>Hołowczyc? Zapewne nie. I co w zwiazku z tym? Droga to nie tor, jazda
>do pracy to nie wyscig.
Nie, pytam, czy te "lepsze opony" nie sa przypadkiem 10% lepsze od
tych "gorszych", bo jesli na lepszych nigdy nie zapierdales, to nie
wiesz jaki mialy zapas parametrow :-)
>>> Ale z drugiej strony, podobnie jak ja - tak naprawde to nie masz
>>> pojecia na ile tu opony starcza.
>>> Czyli - jezdzimy na wyczucie, na razie okazalo sie dobre, ale
>>> gwarancji nie mamy zadnej.
>>> Szczegolnie, ze to czesto jest zakret nieznany.
>
>>Jak droga jest nieznana to jade wolniej.
>
>> Deszcz, snieg - i znana droga robi sie nieznana.
>Deszcz? Nie szczegolnie. Snieg - oczywiście. W ogole warunki kiedy
>jest
>mokro i spada mocno temperatura sa mocno nieprzewidywalne. A w kazdym
>razie mogą byc.
Moga byc - jade sobie np autostradą, ladnie utrzymana w zimie ... a
pod przejsciem dla zwierzat widac sloneczko nie dogrzalo, i slisko.
>>> Albo jakies prace drogowe.
>Powinny być oznaczone jeżżeli sa w jakims niewidocznym miejscu.
Nie tylko o widocznosc chodzi - mogli bloto naniesc na droge,
przerobic sama droge ...
>Ale to jest pułapka dla debili.
>Kiedys jade przez Gniezno. Przelotówka, wiadukt, łuk i roboty
>drogowe.
>I słysze obok siebie ostre hamowanie bo za szybko jechał i w
>ostatniej
>chwili zauwazył. Wyhamował. Dzwonie do jakiegos zdmu zeby oznaczyli
>lepiej. Jade nastepnego dnia. Nie oznaczyli - juz sie ktos wjebał.
>Kapelusznicy jebani :)
A jakby zablokowali prawy pas, to bys wystarczajaco wczesnie zauwazyl
?
>>>Natomiast to ze opona przestaje dawac rade czuc duzo wczesniej niz
>>>w momencie kiedy wypadasz bokiem z drogi.
>>>Naprawde nie umiesz tego okreslic wczesniej?
>
>> Nie/slabo/nie wiem.
>> Za rzadko wypadam, zebym umial. Trzeba by faktycznie na jakis tor.
>
>Nie trzeba wypasc zeby czuc ze juz opona nie trzyma pewnie drogi.
>Bedziesz czuł w troche szybszych łukach ze musisz delikatnie
>poprawiac
>kierownica, zaciesniac etc, moze zauwazysz ze dany zakret bezpiecznie
>i
>swobodnie przejzdzałes z predkoscia 60 a nagle przy 55 robi sie jakos
>niepewnie. Do wypadniecia jeszcze pewnie daleko ale objawy sie
>pojawiaja.
A jak pojade 70 to jak sie skonczy ?
55 ... ja tak wolno nie jezdze :-)
Tego ostrzeglo ? Ale zapier*, nalezalo mu sie :-0
https://youtu.be/P0-SUhP8vEk?t=220
A tego ?
https://youtu.be/jzFLr4b_Avw?t=43
albo tego
https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=194
No bo tego to jakby ostrzeglo ... ale jechal jakby tak samo szybko jak
ten z z tylu
https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=335
P.S. miala refleks
https://www.youtube.com/watch?v=SMAJcjIfSPI
>>>> No i ... jesli opona nowa byla dobra ... to potem jakos trudno
>>>> wyczuc kiedy staje sie kiepska ... wiec moze polowicznie zuzyta
>>>> jest nadal dobra ?
>
>>>Naprawde trudno wyczuc? Hmm...
>
>> Jesli jezdzis na nich caly czas, i podswiadomie dopasowujesz sie
>> do mozliwosci, to co sie dziwic, ze nie zauwazysz spadku
>> przyczepnosci o 5%, potem o kolejne 5% ... i kiedy zauwazysz ?
>
>Wnioek jest jeden - jak nie czujesz to zmierz bieznik i wymieniaj jak
>zostanie np 5mm.
Ale moze jednak ciagle dobra ? :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.20 14:36 J.F.
- 30.10.20 09:08 ąćęłńóśźż
- 30.10.20 09:23 ąćęłńóśźż
- 30.10.20 11:41 Budzik
- 30.10.20 11:41 Budzik
- 30.10.20 12:09 Cavallino
- 30.10.20 12:44 zhbick
- 30.10.20 12:46 zhbick
- 30.10.20 13:36 viktorius
- 30.10.20 13:59 Budzik
- 30.10.20 14:23 J.F.
- 30.10.20 14:30 J.F.
- 30.10.20 14:33 J.F.
- 30.10.20 15:00 J.F.
- 30.10.20 15:18 viktorius
Najnowsze wątki z tej grupy
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
Najnowsze wątki
- 2025-02-23 Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- 2025-02-22 spalinki
- 2025-02-22 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-02-22 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-23 Useme
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=