eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony na zimę › Re: Opony na zimę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
    peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5f8ab44e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f8aec19$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <rmfkrh$c8i$3$Janusz@news.chmurka.net>
    <1...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <7...@g...com>
    <rn21pu$btk$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <3...@g...com>
    <5f9523b0$0$11933$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <k5ozyfp5u9x.12qpgyov5xopa$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f993fb9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f997235$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f999f79$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Opony na zimę
    Date: Thu, 29 Oct 2020 12:49:33 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 157
    Message-ID: <5f9aac4e$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.129.156
    X-Trace: 1603972174 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 555 83.30.129.156:61132
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7220
    X-Received-Body-CRC: 2574674587
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687007
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsAC64DB8374887budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > [...]
    >>>> Ja tam wiem, ze poslizg na rozne sposoby mozna wywolac, a kolega
    >>>> nie sprecyzowal o jakie chodzi.
    >
    >>>Bez urazy ale jak ktos wpada w jakis boczny poslizg, nadsterownosc
    >>>etc
    >>>na mokrym asfalcie to musi byc po prostu debilem...
    >
    >> Zachodzi pytanie - jestes geniuszem kierownicy, czy podwojnym
    >> kapelusznikiem ? :-)
    >
    >Po prostu nie zapierdalam.
    >Margines błędu jest ogromny. To nie F1...

    Na suchym asfalcie. Bo na mokrym to juz nie.

    >>>> Dobre przyzwyczajenie to po pierwsze mialo okreslac umiejetnosc
    >>>> porownania osiaganych przyspieszen/opoznien, bo "na oko" to
    >>>> wcale nie jest takie proste.
    >
    >>>Ale nikt nie broni wyprobowac opon w kontrolowanych warunkach.
    >>>Podnoszenie swoich umiejetnosci to super sprawa i jestem jak
    >>>najbardziej za. Tez nie raz bawiłem sie autem w ten sposób.
    >>>Ale tutaj mowa o normalnym ruchu.
    >
    >> Przecietny kierowca ma male szanse zrobic to w kontrolowamych
    >> warunkach.
    >
    >Dlaczego? Mało to pustych parkingów, zwłaszcza wieczorami?
    >Myslisz ze ja jezdze na tor?

    Malo to kontrolowane warunki, skoro przypadkowy deszcz leje, ale
    lepsze to niz nic.

    Ale jak tak sobie pomysle o parkingu bez przeszkod, bez ochrony
    wzywajacej policje, na ktorym moglbym rozpedzic do 80 i wykonac
    szeroki skret ... to mi jakos malo parkingow wychodzi ...

    A jeszcze trzeba poczekac na deszcz, albo co gorsza na snieg ...

    >>>> Po drugie - jak ktos stale jezdzi i hamuje "na pol gwizdka", to
    >>>> owszem - informacja ze opony mu sie slizgaja zle o nich swiadczy
    >>>> ... ale kto wie, czy stare by mu sie nie slizgaly przy 0.55
    >>>> gwizdka, wiec moze te nowe wcale nie sa takie zle :-)
    >>
    >>>j.w.
    >
    >> A kiedy ostatnio byles na torze czy innej plycie posligowej ?
    >
    >Nigdy

    >> Czyzbys wiec tak naprawde nie wiedzial co potrafia twoje opony ?

    >Pytasz czy umiałbym je wykorzystac równie dobrze w rajdzie co
    >Hołowczyc? Zapewne nie. I co w zwiazku z tym? Droga to nie tor, jazda
    >do pracy to nie wyscig.

    Nie, pytam, czy te "lepsze opony" nie sa przypadkiem 10% lepsze od
    tych "gorszych", bo jesli na lepszych nigdy nie zapierdales, to nie
    wiesz jaki mialy zapas parametrow :-)

    >>> Ale z drugiej strony, podobnie jak ja - tak naprawde to nie masz
    >>> pojecia na ile tu opony starcza.
    >>> Czyli - jezdzimy na wyczucie, na razie okazalo sie dobre, ale
    >>> gwarancji nie mamy zadnej.
    >>> Szczegolnie, ze to czesto jest zakret nieznany.
    >
    >>Jak droga jest nieznana to jade wolniej.
    >
    >> Deszcz, snieg - i znana droga robi sie nieznana.

    >Deszcz? Nie szczegolnie. Snieg - oczywiście. W ogole warunki kiedy
    >jest
    >mokro i spada mocno temperatura sa mocno nieprzewidywalne. A w kazdym
    >razie mogą byc.

    Moga byc - jade sobie np autostradą, ladnie utrzymana w zimie ... a
    pod przejsciem dla zwierzat widac sloneczko nie dogrzalo, i slisko.


    >>> Albo jakies prace drogowe.
    >Powinny być oznaczone jeżżeli sa w jakims niewidocznym miejscu.

    Nie tylko o widocznosc chodzi - mogli bloto naniesc na droge,
    przerobic sama droge ...

    >Ale to jest pułapka dla debili.
    >Kiedys jade przez Gniezno. Przelotówka, wiadukt, łuk i roboty
    >drogowe.
    >I słysze obok siebie ostre hamowanie bo za szybko jechał i w
    >ostatniej
    >chwili zauwazył. Wyhamował. Dzwonie do jakiegos zdmu zeby oznaczyli
    >lepiej. Jade nastepnego dnia. Nie oznaczyli - juz sie ktos wjebał.
    >Kapelusznicy jebani :)

    A jakby zablokowali prawy pas, to bys wystarczajaco wczesnie zauwazyl
    ?

    >>>Natomiast to ze opona przestaje dawac rade czuc duzo wczesniej niz
    >>>w momencie kiedy wypadasz bokiem z drogi.
    >>>Naprawde nie umiesz tego okreslic wczesniej?
    >
    >> Nie/slabo/nie wiem.
    >> Za rzadko wypadam, zebym umial. Trzeba by faktycznie na jakis tor.
    >
    >Nie trzeba wypasc zeby czuc ze juz opona nie trzyma pewnie drogi.
    >Bedziesz czuł w troche szybszych łukach ze musisz delikatnie
    >poprawiac
    >kierownica, zaciesniac etc, moze zauwazysz ze dany zakret bezpiecznie
    >i
    >swobodnie przejzdzałes z predkoscia 60 a nagle przy 55 robi sie jakos
    >niepewnie. Do wypadniecia jeszcze pewnie daleko ale objawy sie
    >pojawiaja.

    A jak pojade 70 to jak sie skonczy ?
    55 ... ja tak wolno nie jezdze :-)


    Tego ostrzeglo ? Ale zapier*, nalezalo mu sie :-0
    https://youtu.be/P0-SUhP8vEk?t=220

    A tego ?
    https://youtu.be/jzFLr4b_Avw?t=43

    albo tego
    https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=194

    No bo tego to jakby ostrzeglo ... ale jechal jakby tak samo szybko jak
    ten z z tylu
    https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=335

    P.S. miala refleks
    https://www.youtube.com/watch?v=SMAJcjIfSPI


    >>>> No i ... jesli opona nowa byla dobra ... to potem jakos trudno
    >>>> wyczuc kiedy staje sie kiepska ... wiec moze polowicznie zuzyta
    >>>> jest nadal dobra ?
    >
    >>>Naprawde trudno wyczuc? Hmm...
    >
    >> Jesli jezdzis na nich caly czas, i podswiadomie dopasowujesz sie
    >> do mozliwosci, to co sie dziwic, ze nie zauwazysz spadku
    >> przyczepnosci o 5%, potem o kolejne 5% ... i kiedy zauwazysz ?
    >
    >Wnioek jest jeden - jak nie czujesz to zmierz bieznik i wymieniaj jak
    >zostanie np 5mm.

    Ale moze jednak ciagle dobra ? :-)

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: