    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <ml6kn7$72q$2@node2.news.atman.pl> <ml6lpc$1pp$2@dont-email.me>
    <ml6mou$8qf$2@node2.news.atman.pl>
    <5576fc64$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    <ml6v3e$f8m$1@node1.news.atman.pl> <ml8krj$7ie$1@node2.news.atman.pl>
    <ml94h2$n5l$1@node1.news.atman.pl>
    <557818a0$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
    <ml9emq$26m$1@node1.news.atman.pl>
    <55784183$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
    <ml9h2j$4vu$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Opony letnie / całoroczne?
    Date: Wed, 10 Jun 2015 17:57:57 +0200

    On 2015-06-10 15:54, J.F. wrote:
    >Kiedy właśnie "i tak nie pojedziesz szybko":P

    Ale to nie jedyna zaleta dobrych opon

    >Dobre opony warto mieć, ale uzasadnianie tego w sposób "inni będą
    >jechać 40 a ja 80" jest naiwne - będziesz jechał jak inni:P

    No, roznie z tym moze wygladac. Bedzie duzy ruch, to bedziesz jak
    inni, ale bedzie maly ruch, to moze sie uda szybciej.
    Albo w ogole pojedziesz czy dojedziesz.

    Ja natomiast chcialem podkreslic, ze pojechanie 80 to moze nie byc
    dobra decyzja, skoro inni sie ograniczaja do 40 :-)

    >A dobre opony warto mieć, bo przyczepności (na ogół) nigdy za dużo.
    >Choć z drugiej strony sam nie wiem czy większość wylotów z łuku to
    >nie efekt nadmiaru przyczepności przy niedostatku umiejętności - w
    >końcu jak ktoś wylatuje do wewnatrz zakrętu, to znaczy, że
    >przyczepność była - tylko źle użyta i nie na tej osi co była przy
    >tych umiejętnościach potrzebna:)

    Jakby przyczepnosc byla tez na drugiej osi, to by wylotu nie bylo :-)

    Poza tym z tym wylotem to moglo byc tak, ze bylo lewo, prawo, lewo ...
    i ciagle przyczepnosci bylo malo ..

    >Teraz sporo ESP pomaga, ale zapewne są na tej grupie ludzie, którzy
    >ogarniają wszystko lepiej i ESP, ABS im tylko przeszkadzają.

    ABS smiem twierdzic ze mi wiele nie pomaga, ESP platonicznie doceniam
    (wiem jak trudno opanowac poslizg tej drugiej osi :-)

    Ale ... to w sumie na jedno wychodzi - jade droga i prawde
    powiedziawszy nie mam pojecia jaka predkosc jest bezpieczna.
    Intuicja mnie do tej pory nie zawiodla, a nie przepraszam, zawiodla
    dwa razy, na szczescie malo groznie, ale to jest jazda w ciemno.

    Nie wylecisz przy 70, to wylecisz kiedys przy 90, mimo znakomitych
    opon i ESP.
    Tyle tylko ze na deszczu i sniegu profilaktycznie zwalniam, zreszta
    jak piszesz - inni zwalniaja, inni wyleca przy 60, a ty nie ..

    >Skoro samo stopniało, to raczej 20 cm tego nie było:P

    Bylo dosc sporo - 20cm nie, ale ulice dokumentnie zasypane.

    Tu tego nie widac, ale slychac podejscie
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3808785,sniez
    yca-we-wroclawiu-atak-zimy-w-miescie-film-zdjecia-pr
    ognoza,id,t.html

    I tak sypalo, sypalo, I zrobilo sie bialo i slisko
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3810373,sniez
    yca-w-nocy-zasypala-wroclaw-jak-bedzie-dzisiaj-zdjec
    ia-i-film,id,t.html

    >I tak właśnie przynajmniej w Warszawie robią - jak posolą za
    >pierwszym razem, to tyle że na pół zimy starcza.

    Watpie, bo to jednak ulice skanalizowane i splywa.

    >Szczerze - ważne żeby lodu na jezdni nie bylo.

    A tu widzisz - zostawili snieg, a moze nie zamarznie ... ciekawe -
    pobozne zyczenie, czy rzeczowa analiza temperatur ...

    >A jak leży 2cm śniegu, to niech kierowcy najpierw swoje ogumienie i
    >umiejętności ogarną, a potem wymagają cudów od reszty świata.

    A tu widzisz - sniegu moze i 2 cm, ale na tyle duzo, ze opony juz nie
    dobijaja do asfaltu - i czy to wazne czy pod guma 5mm czy 5cm ubitego
    sniegu ?

    Chyba rok wczesniej zaskoczyla mnie gololedz w miescie - tez nikt nie
    pomyslal, ze moze by posolic czy posypac - i zrobil sie maly hardcore

    J.