  • 11. Data: 2010-12-04 14:58:31
    Temat: Re: Opony - jaki majš udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:ao9kf6l07vjff58lc56jlv4bkf6j5ags8f@4ax.com...

    > Spytaj ADAC. Oni oceniaja opony takze pod wzgledem oporow ..
    > ale jak dokladnie to jest ciekawe pytanie.

    > Nawet miedzy oponami letnimi ADAC ocenia roznice.

    Gdzie są te raporty?

  • 12. Data: 2010-12-04 16:06:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 07:58:31 -0600, Pszemol wrote:
    >Gdzie są te raporty?

    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.
    aspx

    Interesuje cie przedostatnia rubryka - Kraftstoffverbrauch (zyzucie
    paliwa), przy czym punktacja tam jest niemiecka - im wyzsza liczba tym
    gorzej. Tylko nie pisza jak to oceniaja :-(

    Czasem uzywane Rollwiederstand - opory toczenia.

    A tu jeszcze drobiazg:
    http://www.adac.de/_mm/pdf/Breit_oder_schmal_23603.p
    df

    Znow bez konkretow - ale im szersza opona tym wiekszy opor.

    J.

  • 13. Data: 2010-12-04 16:25:26
    Temat: Re: Opony - jaki maj? udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    df

    > Znow bez konkretow - ale im szersza opona tym wiekszy opor.

    Dzięki - przestudiuję sobie w wolnej chwili...