  • 21. Data: 2015-10-25 21:58:29
    Temat: Re: Opony całoroczne
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 25 Oct 2015 18:44:25 +0100, Shrek wrote:

    > Bo większość opinii mówi, że są dobre tylko jak są nowe. A i co do tej
    > dobroci to też opinie są podzielone i obiegowa opinia głosi, że
    > nawigatory sprawują się fatalnie na mokrym, więc do miasta nie nadają
    > się wcale:P Być może to bajki, ale...

    Miałem nawigatory i nie polecam nikomu. Jako nowe faktycznie ok, ale po
    dwóch latach na mokrym i błociepośniegowym jeździło się jak na lodzie.
    Masakra, nigdy czegoś takiego nie miałem :(

    Tomek

  • 22. Data: 2015-10-25 22:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 21:08:09 +0100, Shrek napisał(a):

    > Weź pod uwagę, że nie tylko ode mnie zależy co się na drodze dzieję i
    > nie wszystko jestem w stanie przewidzieć.

    Ja ci mowie - nie ustepuja innym, na ktorych jezdzilem.

    No moze i ustepuja, ale nie przy miejskich predkosciach.

    > Każdy ma swoje zdanie. Ja tam wolę dyszkę na miesiąc dorzucić.

    Jakby byly zle, to bym dorzucil. Ale nie sa :-)

    P.S. dorzuc druga dyszke, bedziesz mial markowe letnie, markowe
    zimowki i na wymiany starczy, to chyba jeszcze lepiej :-P

    J.

  • 23. Data: 2015-10-25 22:24:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.10.2015 22:11, J.F. wrote:

    > Ja ci mowie - nie ustepuja innym, na ktorych jezdzilem.
    >
    > No moze i ustepuja, ale nie przy miejskich predkosciach.

    Ok - ty masz swoje zdanie. Ja wziąłem pod uwagę więcej opinii niż twoja.
    Weź pod uwagę, że ani ci na nich nie zabaraniam jeździć, ani innym.
    Wolny kraj.

    > Jakby byly zle, to bym dorzucil. Ale nie sa :-)
    >
    > P.S. dorzuc druga dyszke, bedziesz mial markowe letnie, markowe
    > zimowki i na wymiany starczy, to chyba jeszcze lepiej :-P

    Za 600 PLN markowe letnie i 12 wymian. Chyba nie;) Chyba że wymiany
    stoją po 50 z darmowymi oponami do tego;)

    Shrek.

  • 24. Data: 2015-10-25 22:53:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 22:24:34 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ok - ty masz swoje zdanie. Ja wziąłem pod uwagę więcej opinii niż twoja.

    Te opinie to mnie prawde mowiac troche dziwia.

    np
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-frigo-2-195-6
    5-r15-91-t#94186470
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-navigator-2-1
    95-65-r15-91-t#95478309

    Czy to mozliwe, zeby opona uzyskala najwyzsze i najnizsze oceny
    jednoczesnie ? Taka roznica pomiedzy rozmiarami/samochodami/sztukami?
    Czy falszywe opinie ?

    No dobra, jak w sporcie mozemy odrzucic najnizsze i najwysze oceny ...
    i zostanie ~4.5 ..

    > Weź pod uwagę, że ani ci na nich nie zabaraniam jeździć, ani innym.
    > Wolny kraj.

    Ale innych namawiasz do "lepszych" :-)

    > Za 600 PLN markowe letnie i 12 wymian. Chyba nie;) Chyba że wymiany
    > stoją po 50 z darmowymi oponami do tego;)

    Dyszka na wymiane (120 zl/rok ... prawie starczy) i dyszka na lepsze
    opony. Dwa komplety starcza na dluzej niz jeden, wiec ceny drugiego
    podstawowego kompletu nie licze.

    J.

  • 25. Data: 2015-10-25 23:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PlaMa m...@w...pel ...

> [...]
    >
    > Różnica względem zakupu kompletu zimówek to 120zł. Finansowo fajna
    > rzecz, nie muszę kupować za rok nowego kompletów letnich, nie muszę
    > płacić za wymianę, nie muszę płacić za przechowanie.
    >
    > Pytanie o ekonomie użytkowania i bezpieczeństwo. Wiecie już jakie
    > marki mniej więcej mnie interesują, robię około 2500 km miesięcznie,
    > głównie trasy (dojazdy do pracy obwodnicami, odwiedziny rodziny
    > siódemką, także trochę jazdy po mieście), samochód do Focus 2 (195/65
    > R15).
    >
    > Czy wybór całorocznych to dobra decyzja dla mnie? Podzielicie się

    Skoro jezdzisz tak duzo ze masz opony na 2 sezony to ja bym sie nie
    zastanawiał i jednak osobno lato osobno zima.
    Bo zakładam, ze te km robisz jednak równiez poza miastem...?
    No chyba, ze to wszystko w miescie i masz noge ciezką, lubisz ruszac z
    piskiem opon etc.

    Całoroczne sa całkiem ok, ale zawsze beda troche gorsze zima, byc moze
    równiez troche szybciej zuzywajace sie latem.

  • 26. Data: 2015-10-25 23:56:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 20:58:29 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Miałem nawigatory i nie polecam nikomu. Jako nowe faktycznie ok, ale po
    > dwóch latach na mokrym i błociepośniegowym jeździło się jak na lodzie.
    > Masakra, nigdy czegoś takiego nie miałem :(

    No nie wiem, moje chyba starsze, blota posniegowego dawno nie bylo,
    ale na mokrym sobie radza calkiem dobrze.

    J.

  • 27. Data: 2015-10-26 00:05:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 18:02:24 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

    > No, to może czasem oznaczać wjechać albo nie wjechać komuś
    > w tyłek na mokrym :-)

    Ale też te różnice między topową oponą, a niby badziewiem sprowadzają się
    do tego że badziewiem wyhamujesz za 100km/h tam gdzie topową oponą ze
    105km/h.

    Co oczywiście nadal może oznaczać że zabraknie komuś tych 5km/h :)

    Natomiast większe różnice są moim zdaniem w przewidywalności samochodu,
    czyli tym im łatwiej prowadzić na takiej oponie samochód w poślizgu. I tu
    jakoś tak wychodzi że im opona ma lepszą przyczepność tym trudniej miotanie
    auta opanować - w sumie niby oczywiste, bo im lepsza przyczepność tym
    szybsze reakcje samochodu.

    No i koniec końców trudno powiedzieć co daje większą szansę przeżycia...

  • 28. Data: 2015-10-26 06:23:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.10.2015 22:53, J.F. wrote:

    > Ale innych namawiasz do "lepszych" :-)

    A co cisza przedwyborcza czy co?

    > Dyszka na wymiane (120 zl/rok ... prawie starczy)

    Nie, nie - pierwsza dyszka już wydana na markowe opony.

    > i dyszka na lepsze
    > opony. Dwa komplety starcza na dluzej niz jeden, wiec ceny drugiego
    > podstawowego kompletu nie licze.

    czyli trzecia dyszka (a i to mało bo brakuje prawie 4 dyszki:) w
    stosunku do jednej dyszki. Doadatkowo jak dwóch kompletów w 5-6 lat nie
    zajedziesz, to i tak musisz zmienić, więc drugi nie jest za darmo. Juz o
    tym pisałem:P

    Shrek.

  • 29. Data: 2015-10-26 06:48:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.10.2015 00:05, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > szybsze reakcje samochodu.
    >
    > No i koniec końców trudno powiedzieć co daje większą szansę przeżycia...

    Ale mam wrażenie, że prędzej ci dupa wyleci na kiepskich, niż dobrych,
    więc jest szansa, że nie trzeba bezie uciekającej dupy opanowywać;)

    Shrek.

  • 30. Data: 2015-10-26 08:37:19
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 pazdziernika 2015 23:00:31 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:

    > Caloroczne sa calkiem ok, ale zawsze beda troche gorsze zima, byc moze
    > rowniez troche szybciej zuzywajace sie latem.

    Caloroczne maja jednak dodatkowa zalete - nigdy nie zaskoczy cie pogoda :)

    Pozdrawiam
    MK