  • Data: 2018-03-04 13:07:24
    Temat: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-04 o 07:13, Cavallino pisze:

    > Ale to jakiś kompromis, a mnie nie interesuje zachowanie opon w slalomie
    > czy przy 250 km/h.

    Kompromis... hmm. Jeśli coś jest to wszystkiego to zwykle do niczego.

    A unik przy 80km/h też nie interesuje Ciebie? To właśnie ten slalom. Czy
    kalkulujesz w niskim koszcie kompromisowych, ślizgających się na rondzie
    przy niskich prędkościach (jak sam napisałeś) opon możliwość zabicia
    przechodnia bo wpadniesz w poślizg przy konieczności wykonania
    gwałtowniejszego skrętu czy hamowania?

    > Prędzej ich odporność na deszcz i zachowanie w terenie.
    > Tak jak pisałem - na suchym asfalcie wystarczająco dobra jest każda.

    Musimy zatem pozostać przy własnych opiniach. Całkowicie się z powyższą
    nie zgadzam. Podsumuję swoją opinię aby ktoś kiedyś czytając tą
    wypowiedź wiedział co chciałem przekazać. A więc zgodnie z moimi
    obserwacjami, jako kierowcy dość szybko jeżdżącego, jest dokładnie
    odwrotnie: właśnie na suchym asfalcie można najbardziej doświadczyć
    niedomagań opon. Droga hamowania, stabilność w zakrętach drastycznie
    mogą się różnić właśnie w takich warunkach. U mnie sama przesiadka z
    zimówek na letnie na tym samym suchym asfalcie, o tej samej dacie i
    godzinie, skróciła drogę hamowania o przynajmniej 20% przy prędkościach
    miejskich.
    Ma mokrej nawierzchni te różnice się za to niwelują bo letnia opona,
    która zatrzyma auto na suchym niemalże w miejscu, to na mokrym pojedzie
    sobie trochę i dorówna dużo gorszej w tym względzie.
    Pomijam aquaplaning bo jeszcze inne zagadnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek