eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Uniroyal ms plus 77Re: Opony Uniroyal ms plus 77
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Date: Thu, 1 Mar 2018 22:19:02 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 65
    Message-ID: <p79qo8$ojo$1@node1.news.atman.pl>
    References: <1eauuqe8zyijb$.y7lpt5pqha3i.dlg@40tude.net>
    <p6vh1e$lr7$1@node2.news.atman.pl>
    <17p2ru0zrkjba.xzfl8og1jbtq$.dlg@40tude.net>
    <p749cg$c1a$1@node1.news.atman.pl>
    <5k7xs9cf7q5w$.q8nzbrmqa1dc.dlg@40tude.net>
    <p75rst$j4s$1@node2.news.atman.pl> <p76jvs$jf3$1@node1.news.atman.pl>
    <p76r0m$he9$1@node2.news.atman.pl> <p773hf$32c$1@node1.news.atman.pl>
    <p779ia$vfg$1@node2.news.atman.pl> <p797nf$nrh$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1519939144 25208 89.69.207.111 (1 Mar 2018 21:19:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Mar 2018 21:19:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p797nf$nrh$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625749
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-01 o 16:54, Cavallino pisze:

    > Jedyne co czego można się przyczepić to szybsze zużycie, widocznie były
    > bardziej miękkie.
    > Coś za coś.

    W letnich Mechelinach to też norma. Kosztują grubą kasę i schodzą bardzo
    szybko :( Za to nigdy lepszych nie miałem.

    > Ale opona ma dużo więcej ISTOTNYCH cech niż tylko odporność na bujanie
    > się na boki.

    Pewnie tak. Te cechy, o których napisałem wynikają tylko z własnych
    obserwacji. Zmieniając opony jedną na drugą bardzo dostrzega się czasem
    różnice i to nie okiem rajdowca lecz zwykłego użytkownika. Fakt, że nie
    jeżdżę wolno więc mankamenty opon natychmiast wyczuwam.

    > Ta jest akurat dla mnie zupełnie niestotna, czego nie mogę powiedzieć o
    > np. odporności na aquaplaning.
    > Częściej jeżdżę w deszczu niż slalomem.

    Ten "slalom" miał jedynie zobrazować warunki manewru uniku awaryjnego.
    Tu być może jestem przeczulony po wydarzeniu jakie mi się przytrafiło w
    poprzedni aucie. Przy jakiś 120km/h gość przede mną rozwalił się na
    barierce (wyleciał z zakrętu na obwodnicy) a ja musiałem uniknąć
    wjechania we wrak. Sytuacja nie do opanowania. Autem rzucało we
    wszystkie strony. Od tego czasu pożegnałem się z oponami marki "opona".
    Mogę mieć g..ne auto ale zawieszenie, hamulce i opony mają być z górnej
    półki.

    > Może być tak, a wręcz na pewno tak jest, że te twarde klocki, które
    > Tobie przypasiły, u mnie poległyby na całego.

    To z pewnością. Z autopsji wiem, że dokładnie ta sama opona w autach o
    różnej masie potrafi zmienić kategorię ze wspaniałej na przeciętną.

    > Miałem kilka opon Michelina, żadna z nich nie była dobra.
    > Wręcz przeciwnie, wszystkie były kiepskie.

    Ooo! Ciekawa opinia.

    > Koło Rainexpertów nawet nie leżały, na deszczu się nimi pływało, a nie
    > jeździło.

    Czyżbyś wybrał bieżnik w "jodełkę"? Wybierałeś klasę przyczepności na
    mokrym A? Wszystkie letnie wybieram z tej klasy.

    > A na suchym każda opona jest w miarę dobra, dla mnie pomijalny aspekt.
    >
    > Przypominam - mowa o oponach na pierwszy montaż, głównie w kompaktach.

    Hmmm... mam dokładnie odwrotne doświadczenia. Właśnie na suchym są mega
    różnice między oponami. Przynajmniej w tych aspektach, o których
    wspomniałem. Mam na to amatorski quick-test. Mam auto 4x4 - gdy uda mi
    się zerwać kapcia na suchym - żegnam się z takimi oponami. Oznacza to
    bowiem, że gdy awaryjnie będę hamował, to pojadę na nich jak po lodzie a
    na ciasnych zakrętach będą wynosiły.

    Na mokrym to chyba tylko kwestia aquaplaningu wymaga zwrócenia
    szczególnej uwagi. W końcu jeśli na suchym opona jest stabilna to i na
    mokrym będzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: