-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
Date: Thu, 1 Mar 2018 22:19:02 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 65
Message-ID: <p79qo8$ojo$1@node1.news.atman.pl>
References: <1eauuqe8zyijb$.y7lpt5pqha3i.dlg@40tude.net>
<p6vh1e$lr7$1@node2.news.atman.pl>
<17p2ru0zrkjba.xzfl8og1jbtq$.dlg@40tude.net>
<p749cg$c1a$1@node1.news.atman.pl>
<5k7xs9cf7q5w$.q8nzbrmqa1dc.dlg@40tude.net>
<p75rst$j4s$1@node2.news.atman.pl> <p76jvs$jf3$1@node1.news.atman.pl>
<p76r0m$he9$1@node2.news.atman.pl> <p773hf$32c$1@node1.news.atman.pl>
<p779ia$vfg$1@node2.news.atman.pl> <p797nf$nrh$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1519939144 25208 89.69.207.111 (1 Mar 2018 21:19:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Mar 2018 21:19:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p797nf$nrh$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625749
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-01 o 16:54, Cavallino pisze:
> Jedyne co czego można się przyczepić to szybsze zużycie, widocznie były
> bardziej miękkie.
> Coś za coś.
W letnich Mechelinach to też norma. Kosztują grubą kasę i schodzą bardzo
szybko :( Za to nigdy lepszych nie miałem.
> Ale opona ma dużo więcej ISTOTNYCH cech niż tylko odporność na bujanie
> się na boki.
Pewnie tak. Te cechy, o których napisałem wynikają tylko z własnych
obserwacji. Zmieniając opony jedną na drugą bardzo dostrzega się czasem
różnice i to nie okiem rajdowca lecz zwykłego użytkownika. Fakt, że nie
jeżdżę wolno więc mankamenty opon natychmiast wyczuwam.
> Ta jest akurat dla mnie zupełnie niestotna, czego nie mogę powiedzieć o
> np. odporności na aquaplaning.
> Częściej jeżdżę w deszczu niż slalomem.
Ten "slalom" miał jedynie zobrazować warunki manewru uniku awaryjnego.
Tu być może jestem przeczulony po wydarzeniu jakie mi się przytrafiło w
poprzedni aucie. Przy jakiś 120km/h gość przede mną rozwalił się na
barierce (wyleciał z zakrętu na obwodnicy) a ja musiałem uniknąć
wjechania we wrak. Sytuacja nie do opanowania. Autem rzucało we
wszystkie strony. Od tego czasu pożegnałem się z oponami marki "opona".
Mogę mieć g..ne auto ale zawieszenie, hamulce i opony mają być z górnej
półki.
> Może być tak, a wręcz na pewno tak jest, że te twarde klocki, które
> Tobie przypasiły, u mnie poległyby na całego.
To z pewnością. Z autopsji wiem, że dokładnie ta sama opona w autach o
różnej masie potrafi zmienić kategorię ze wspaniałej na przeciętną.
> Miałem kilka opon Michelina, żadna z nich nie była dobra.
> Wręcz przeciwnie, wszystkie były kiepskie.
Ooo! Ciekawa opinia.
> Koło Rainexpertów nawet nie leżały, na deszczu się nimi pływało, a nie
> jeździło.
Czyżbyś wybrał bieżnik w "jodełkę"? Wybierałeś klasę przyczepności na
mokrym A? Wszystkie letnie wybieram z tej klasy.
> A na suchym każda opona jest w miarę dobra, dla mnie pomijalny aspekt.
>
> Przypominam - mowa o oponach na pierwszy montaż, głównie w kompaktach.
Hmmm... mam dokładnie odwrotne doświadczenia. Właśnie na suchym są mega
różnice między oponami. Przynajmniej w tych aspektach, o których
wspomniałem. Mam na to amatorski quick-test. Mam auto 4x4 - gdy uda mi
się zerwać kapcia na suchym - żegnam się z takimi oponami. Oznacza to
bowiem, że gdy awaryjnie będę hamował, to pojadę na nich jak po lodzie a
na ciasnych zakrętach będą wynosiły.
Na mokrym to chyba tylko kwestia aquaplaningu wymaga zwrócenia
szczególnej uwagi. W końcu jeśli na suchym opona jest stabilna to i na
mokrym będzie.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.18 18:19 Cavallino
- 02.03.18 19:02 Maciek
- 02.03.18 19:03 Maciek
- 02.03.18 19:43 Marek S
- 02.03.18 20:20 Marek S
- 02.03.18 20:27 Marek S
- 02.03.18 20:44 Tomasz Gorbaczuk
- 02.03.18 22:16 Cavallino
- 02.03.18 22:17 Cavallino
- 02.03.18 22:19 Cavallino
- 03.03.18 16:58 Marek S
- 03.03.18 17:13 Marek S
- 03.03.18 17:14 Marek S
- 03.03.18 19:37 Maciek
- 04.03.18 07:13 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=