    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Kormoran Snow
    Date: Mon, 4 Feb 2019 19:52:53 +0100
    <q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
    <q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
    <1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
    <q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
    <149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2019-02-03 o 22:18, J.F. pisze:

    > Jak nowoczesna skrzynia, to umieja i to dobrze.

    To było chwycenie za język bardziej niż merytoryczna uwaga. Jeśli o
    merytorykę chodzi, to w obecnym nie mam do czego się przyczepić. Robi to
    błyskawicznie i dobrze. Owszem, poprzedni Merc to był 124 więc automat
    nie pracował aż tak sprawnie. W tym samym czasie miałem Mazdę quasi
    rajdową z silnikiem turbo-benzynowym z manualem. Owszem, przyspieszała
    poniżej 6s ale to tylko przy "procedurze pomiarowej". W ruchu miejskim -
    zapomnij. Turbo-dziura przekraczała 3000 obr. W realnych warunkach jazdy
    miejskiej i pozamiejskiej, wyprzedzanie było koszmarem. Jeśli nie miałeś
    jednej ręki akurat na dźwigni zmiany biegów, to zapomnij o szybkiej
    reakcji na konieczność przyspieszenia. Po drugie moc przychodziła w
    granicach 4000 obr a kończyła się przy chyba 6000. W bieżącym dieslu moc
    jest praktycznie od zaraz (ok 1800 już wgniata w fotel) i trwa do 4400
    nie odpuszczając. Zupełnie inny zakres użyteczny.

    Dla mnie to właśnie nazywa się zdolnością przyspieszania w autach
    cywilnych w realnych warunkach. Przy benzynie trzeba się amfą
    naszprycować lub mieć ADHD by zawsze być gotowym do wyprzedzania.

    Aby Kris się nie przyp... wytykając niekonsekwencję, wyjaśnię, że jakiś
    czas temu narzekałem na skrzynię iż po tuningu silnika rozjechała się
    trochę z charakterystyką tegoż silnika. Obserwowałem falowanie mocy w
    funkcji obrotów. Jednakże przyczyna została przypadkiem znaleziona przy
    okazji jakiejś tam naprawy. Okazało się, że mój model ma seryjny feler:
    co 2 lata trzeba wymieniać/regenerować kolektory dolotowe, bo wycierają
    się plastikowe ramiona sterujące ustawieniem klap. Luzy były jak cholera
    więc klapy wirowe ustawiały się byle jak. Po regeneracji (= wymianie
    plastików) - jest naprawdę dobrze.

    > To zajrzyj do danych technicznych, jaki czas fabryka podaje dla 0-100.

    Fabryka podała 7.7s (przy 224KM i 1800kg) a po podrasowaniu mam ok 6.9s.
    Jaki z tego wniosek?

    > benzyna 240 kW (326 KM) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1350
    > - 5000 obr/min. Dzięki temu turbodoładowany silnik benzynowy pozwala
    > BMW 340i Touring przyspieszać do setki w 5,1 s

    Więc właśnie. Lżejsze auto i dużo wyższa moc robią swoje.

    > diesel 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy
    > 400 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. Dzięki temu BMW 320d
    > Touring EfficientDynamics Edition przyspiesza do setki w jedyne 7,7 -
    > 7,5 s.

    No ale z drugiej strony Tomek mówi o mocy a nie momencie. Mimo
    spadającego momentu, moc rośnie. W dodatku powyższy diesel ma jakąś
    trefną charakterystykę momentu. U mnie ostro zaczyna spadać przy ok 4000
    (nie mam przed nosem wykresu). Max jest przy 2100 a zaczyna się od 1800.
    Potem spada równomiernie lekko.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek