-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Mon, 4 Feb 2019 19:52:53 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 64
Message-ID: <q3a1m7$4g4$1@node1.news.atman.pl>
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
<q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
<1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
<q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
<149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1549306375 4612 89.70.94.204 (4 Feb 2019 18:52:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Feb 2019 18:52:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649434
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-03 o 22:18, J.F. pisze:
>>> Biegow nie umiecie zmieniac.
>>> Tomek potrafi, wiec dobrze mowi, ze moc sie liczy :-)
>>
>> U mnie biegi same się zmieniają. W poprzednim E300 benzynowym też tak
>> było. To samochody nie potrafią zmieniać biegów a nie my :-)
>
> Jak nowoczesna skrzynia, to umieja i to dobrze.
To było chwycenie za język bardziej niż merytoryczna uwaga. Jeśli o
merytorykę chodzi, to w obecnym nie mam do czego się przyczepić. Robi to
błyskawicznie i dobrze. Owszem, poprzedni Merc to był 124 więc automat
nie pracował aż tak sprawnie. W tym samym czasie miałem Mazdę quasi
rajdową z silnikiem turbo-benzynowym z manualem. Owszem, przyspieszała
poniżej 6s ale to tylko przy "procedurze pomiarowej". W ruchu miejskim -
zapomnij. Turbo-dziura przekraczała 3000 obr. W realnych warunkach jazdy
miejskiej i pozamiejskiej, wyprzedzanie było koszmarem. Jeśli nie miałeś
jednej ręki akurat na dźwigni zmiany biegów, to zapomnij o szybkiej
reakcji na konieczność przyspieszenia. Po drugie moc przychodziła w
granicach 4000 obr a kończyła się przy chyba 6000. W bieżącym dieslu moc
jest praktycznie od zaraz (ok 1800 już wgniata w fotel) i trwa do 4400
nie odpuszczając. Zupełnie inny zakres użyteczny.
Dla mnie to właśnie nazywa się zdolnością przyspieszania w autach
cywilnych w realnych warunkach. Przy benzynie trzeba się amfą
naszprycować lub mieć ADHD by zawsze być gotowym do wyprzedzania.
Aby Kris się nie przyp... wytykając niekonsekwencję, wyjaśnię, że jakiś
czas temu narzekałem na skrzynię iż po tuningu silnika rozjechała się
trochę z charakterystyką tegoż silnika. Obserwowałem falowanie mocy w
funkcji obrotów. Jednakże przyczyna została przypadkiem znaleziona przy
okazji jakiejś tam naprawy. Okazało się, że mój model ma seryjny feler:
co 2 lata trzeba wymieniać/regenerować kolektory dolotowe, bo wycierają
się plastikowe ramiona sterujące ustawieniem klap. Luzy były jak cholera
więc klapy wirowe ustawiały się byle jak. Po regeneracji (= wymianie
plastików) - jest naprawdę dobrze.
> To zajrzyj do danych technicznych, jaki czas fabryka podaje dla 0-100.
Fabryka podała 7.7s (przy 224KM i 1800kg) a po podrasowaniu mam ok 6.9s.
Jaki z tego wniosek?
> benzyna 240 kW (326 KM) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1350
> - 5000 obr/min. Dzięki temu turbodoładowany silnik benzynowy pozwala
> BMW 340i Touring przyspieszać do setki w 5,1 s
Więc właśnie. Lżejsze auto i dużo wyższa moc robią swoje.
> diesel 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy
> 400 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. Dzięki temu BMW 320d
> Touring EfficientDynamics Edition przyspiesza do setki w jedyne 7,7 -
> 7,5 s.
No ale z drugiej strony Tomek mówi o mocy a nie momencie. Mimo
spadającego momentu, moc rośnie. W dodatku powyższy diesel ma jakąś
trefną charakterystykę momentu. U mnie ostro zaczyna spadać przy ok 4000
(nie mam przed nosem wykresu). Max jest przy 2100 a zaczyna się od 1800.
Potem spada równomiernie lekko.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 19:55 Marek S
- 04.02.19 20:21 kk
- 04.02.19 20:48 J.F.
- 05.02.19 07:40 p...@g...com
- 05.02.19 13:59 Budzik
- 05.02.19 17:28 Cavallino
- 05.02.19 20:12 Kris
- 05.02.19 20:21 Kris
- 05.02.19 20:51 Marek S
- 05.02.19 20:55 Marek S
- 05.02.19 22:03 Marek S
- 05.02.19 22:05 Marek S
- 05.02.19 22:11 Marek S
- 05.02.19 22:12 Marek S
- 05.02.19 23:45 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=