  • Data: 2019-02-05 20:51:52
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-04 o 20:48, J.F. pisze:

    > Jakos tak, tylko ze zakres w mazdze byl pewnie troche wiekszy, a w
    > dieselku moze mniejszy.
    > W koncu to do diesli zaczeli wstawiac 7-biegowe skrzynie, benzynkom
    > wystarczalo 5 :-)

    W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio biegowe.
    Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres obrotów mam
    większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.

    > Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.

    Ale pasażerowie już nie.

    > Ale wyciales - moment 10% mniejszy, przyspieszenie 30% mniejsze.

    Oki, ale to kwestia modelu. Ja mam stosunkowo mało koni pod maską a
    moment 560Nm jeśli pamiętam. Asfalt się zwija jak depnę i to przy
    niskich obrotach (od 1800).

    > Po prostu - jak sobie jedziesz z jakas predkoscia v, i nagle masz
    > ochote przyspieszyc, to potrzebujesz duzej sily F.
    > P=F*v
    >
    > Jak moc mala, to i sila mala. A moment silnika jest drugorzedny, zeby
    > nie powiedziec - nieistotny.

    No i tego pojąć nie mogę. Proste równanie a inaczej działa w
    benzynówkach. Z punku widzenia posiadacza paru aut benzynowych, turbo i
    nie turbo, małych i dużych pojemnościach, gdy pierwszy raz w życiu
    diesla kupiłem (z dużą początkową awersją, ale namówiono mnie), to
    powstał efekt wow. Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo
    mniej pali, jest ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300
    był cichszy na wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku) a
    _przede_wszystkim_: przyspiesza bez wcześniejszego przygotowania.
    Wciskam i wyrywa mimo bardzo niskiej mocy na małych obrotach. Czemu tak
    jest? Nie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek