eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran SnowRe: Opony Kormoran Snow
  • Data: 2019-02-04 20:48:35
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 19:52:53 +0100, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2019-02-03 o 22:18, J.F. pisze:
    >>>> Biegow nie umiecie zmieniac.
    >>>> Tomek potrafi, wiec dobrze mowi, ze moc sie liczy :-)
    >>>
    >>> U mnie biegi same się zmieniają. W poprzednim E300 benzynowym też tak
    >>> było. To samochody nie potrafią zmieniać biegów a nie my :-)
    >>
    >> Jak nowoczesna skrzynia, to umieja i to dobrze.
    >
    > To było chwycenie za język bardziej niż merytoryczna uwaga.

    Uwaga w sumie dobra.
    Te wspolczesne automaty nie ustepuja manualnej skrzyni, wiec dobrze to
    robia ... i ulatwiaja porownanie :-)

    > W tym samym czasie miałem Mazdę quasi
    > rajdową z silnikiem turbo-benzynowym z manualem. Owszem, przyspieszała
    > poniżej 6s ale to tylko przy "procedurze pomiarowej". W ruchu miejskim -
    > zapomnij. Turbo-dziura przekraczała 3000 obr. W realnych warunkach jazdy
    > miejskiej i pozamiejskiej, wyprzedzanie było koszmarem. Jeśli nie miałeś
    > jednej ręki akurat na dźwigni zmiany biegów, to zapomnij o szybkiej
    > reakcji na konieczność przyspieszenia. Po drugie moc przychodziła w
    > granicach 4000 obr a kończyła się przy chyba 6000. W bieżącym dieslu moc
    > jest praktycznie od zaraz (ok 1800 już wgniata w fotel) i trwa do 4400
    > nie odpuszczając. Zupełnie inny zakres użyteczny.
    > Dla mnie to właśnie nazywa się zdolnością przyspieszania w autach
    > cywilnych w realnych warunkach.

    Jakos tak, tylko ze zakres w mazdze byl pewnie troche wiekszy, a w
    dieselku moze mniejszy.
    W koncu to do diesli zaczeli wstawiac 7-biegowe skrzynie, benzynkom
    wystarczalo 5 :-)

    > Przy benzynie trzeba się amfą
    > naszprycować lub mieć ADHD by zawsze być gotowym do wyprzedzania.

    Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
    A mniej rajdowe silniki kto wie czy nie maja szerszego zakresu niz
    diesle ... patrz wyzej ta skrzynia.

    >> benzyna 240 kW (326 KM) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1350
    >> - 5000 obr/min. Dzięki temu turbodoładowany silnik benzynowy pozwala
    >> BMW 340i Touring przyspieszać do setki w 5,1 s
    >
    > Więc właśnie. Lżejsze auto i dużo wyższa moc robią swoje.
    >
    >> diesel 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy
    >> 400 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. Dzięki temu BMW 320d
    >> Touring EfficientDynamics Edition przyspiesza do setki w jedyne 7,7 -
    >> 7,5 s.
    >
    > No ale z drugiej strony Tomek mówi o mocy a nie momencie. Mimo
    > spadającego momentu, moc rośnie.

    Ale wyciales - moment 10% mniejszy, przyspieszenie 30% mniejsze.

    Po prostu - jak sobie jedziesz z jakas predkoscia v, i nagle masz
    ochote przyspieszyc, to potrzebujesz duzej sily F.
    P=F*v

    Jak moc mala, to i sila mala. A moment silnika jest drugorzedny, zeby
    nie powiedziec - nieistotny.

    Jeszcze gdzies dochodzi kwestia skrzyni, zeby silnik mial takie
    obroty, przy ktorych generuje wysoka moc ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: