    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Kormoran Snow
    Date: Sun, 27 Jan 2019 21:53:50 +0100

    W dniu 2019-01-27 o 18:27, mbeki pisze:
    > W tym roku kupiłem kolejne kormorany. Jeżdżę mieście i nie mam okazji do testowania
    gwałtownego hamowania, ani jazdy po śniegu. Obecne kormorany są cichsze od
    poprzedników i dobrze trzymają auto w zakrętach. Jeżeli większość jazd odbywasz w
    mieście to kupno droższych opon jest przepłacaniam.

    Ciekawe jest to jak skrajne odczucia są dla tych samych opon. Gdy czytam
    opinie użytkowników na oponeo itp, to opony te niewiele ustępują
    najlepszym. Obawiam się, że powstają one na zasadzie "chwalę to co mam"
    - bez żadnego porównania z innymi.

    Za nie tak dawnych czasów, gdy dopadł mnie kryzys finansowy, jeździłem
    na Frigo 2 i Kormoranach. Zresztą mój brat też to praktykował. Obaj mamy
    te same wrażenia - i odmienne niż Twoje. Obie opony są gorzej niż
    tragiczne na zakrętach przy suchym. Przy teście łosia i prędkości rzędu
    80km/h auto zmienia się w ponton. Rzuca nim we wszystkie strony.
    Wrażenie miałem takie jakby opona dociążona zwrotem mocno uginała się na
    bokach powodując, że bieżnik stawał się wklęsły. Efekt - taki jakby auto
    zamiast kół miało rolki do trenowania jazdy w poślizgu z nadsterownością.

    Hamowanie średnie, nie powala ale nie jest beznadziejne w powyższych
    warunkach.

    Druga rzecz: w drugim sezonie zachowują się jak łyse. Każde opony zimowe
    w 2gim sezonie stają się gorsze ale te zachowywały się jak letnie na
    mrozie. Na śniegu jeszcze jeszcze, ale na suchym/mokrym - beznadzieja.

    No i teraz pytania:
    1. Czy kiedykolwiek miałeś lepsze?
    2. Czy testowałeś porównawczo wykonując ostre manewry? Nie mówię o
    profesjonalnym testowaniu z pomiarami lecz takim, które da bez
    przyrządów efekt wow.

    Bo może w tym leży przyczyna rozbieżności obserwacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek