-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Opona w drobny mak
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5ad660f2$0$31366$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<pb60gv$8r1$1@node1.news.atman.pl>
<i...@4...net>
<b...@g...com>
Date: Wed, 18 Apr 2018 09:36:26 +0200
Message-ID: <1ig85in5ytp32.bz2wzx1p3yo4$.dlg@40tude.net>
Lines: 61
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
X-Trace: 1524036996 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 669 89.64.40.32:26661
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629355
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 17 Apr 2018 23:13:49 -0700 (PDT), p...@g...com
napisał(a):
> --No więc niestety do gumiarza bym się nie czepiał.
>
> a ja jak najbardziej
Tzn. ja również stawiam że utrata ciśnienia miała związek ze zmianą opon.
Bo oczywiście mógł gumiarz zniszczyć rant zakładając oponę łomem (mógł też
to zrobić ją zdejmując poprzednio), mógł nie oczyścić felgi, mógł nie
wymienić wentyla.
Jednak moim zdaniem to odpowiedzialnością kierowcy jest zatrzymać się w
takiej sytuacji, zmienić koło na zapasowe czy wezwać assistance i wtedy
robić gumiarzowi awanturę pokazując np. że wypuścił auto z brakiem
szczelności mięczy oponą a felgą.
Ale jak czytamy kierowca sobie spokojnie jechał do domu i dopiero pod
domem, "okazało się" że na tylnej osi jedzie takie coś.
A to się nie stało na ostatnich metrach tylko to były kilometry jazdy bez
opwietrza, na coraz bardziej podartej oponie.
Sygnały jazdy bez powietrza są oczywiście bardzo wyraźne zwłaszcza przy
autostradowych prędkościach - ta felga musiała walić o asfalt, samochód
musiał jeździć krzywo, wydawało to dźwięk, samochód hamował krzywo, to koło
stawiało opór itp. itd.
Ale dla wielu kierujących, samochód jest w perfekcyjnym stanie technicznym
tak długo jak jest w stanie poruszać się o własnych siłach do przodu.
I to właśnie z myślą o takich kierowcach, obecnie TMPS jest już chyba
obowiązkowym elementem wyposażenia pojazdów.
Bo istotnie jest to pewnie problem wielu kierowców - w tym, jak pokazuje
praktyka, nawet kierowcy prezydenckiej limuzyny.
Chociaż pytanie czy tu TMPS by pomógł, bo jak kierowcy nie przeszkadza brak
powietrza w oponie, to czy będzie przeszkadzać żółta lampka na desce?
A odpowiedzią na pytanie "czy mogła nie czuć" - odpowiedź jest zawsze
"tak".
Wielu kierowców zaczyna sądzić że z samochodem może być coś nie tak,
dopiero gdy ten się przestaje poruszać.
Ludzie jeżdżą z samochodami w stanie naprawdę zrujnowanym, z luzami w
zawieszeniu w każdej płaszczyźnie, wszystkim krzywym, pozacieranym,
samochodem który znosi z drogi i "nic nie czują", "radzą sobie",
"dostosowują prędkość". A diagnosta na SKP się "czepia".
> --Bo jeśli kierowca nie zorientował się że nie ma powietrza i przejechał tak
> niezłe kilometry (bo tak nie wygląda opona po krótkim dystansie bez
> powietrza), to teraz już sam jest sobie winien.
>
> o ile gumiarz przysiegnie na babcie staruszke ze wypuscil auto z prawidlowym
cisnieniem
Moim zdaniem nawet jeśli ją wypuścił bez żadnego ciśnienia, to nie jest to
usprawiedliwienie tego, że kierowca zrobił niezłą trasę bez powietrza w
oponie.
Trochę jeździłem na przebitych oponach i to w warunkach dość forsownych dla
takiej opony i mniej-więcej wiem ile trzeba przejechać żeby oponę zamienić
w strzępy.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.04.18 09:49 p...@g...com
- 18.04.18 10:04 J.F.
- 18.04.18 10:05 T.
- 18.04.18 10:10 J.F.
- 18.04.18 10:17 J.F.
- 18.04.18 10:21 T.
- 18.04.18 10:27 Marcin Debowski
- 18.04.18 11:00 pueblo
- 18.04.18 11:02 pueblo
- 18.04.18 11:09 T.
- 18.04.18 11:36 J.F.
- 18.04.18 11:36 p...@g...com
- 18.04.18 12:07 J.F.
- 18.04.18 12:10 J.F.
- 18.04.18 12:46 ddddddddddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=