    Subject: Re: Opomiarowanie i wysterowanie Pompy Ciepła
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Thu, 16 Mar 2017 10:47:27 +0100

    W dniu 2017-03-15 o 20:11, Myjk pisze:
    > Wed, 15 Mar 2017 12:24:34 +0100, Paweł Pawłowicz

    > Z powyższego wynika że obciążenie masz min. 10. Stąd rozumiem skąd te
    > kombinacje z podłogówką, zwiększaniem obwodów przy oknach itd. W domu
    > energooszczędnym będzie to kompletnie zbyteczne, bo średnie obciążenie
    > zimowe wyjdzie poniżej 3kW.

    Skąd wziąłeś te 10?
    :-)
    Napisałem, że przy 40C różnicy jest 5.5kW. W założeniach było, że pompa
    będzie pracować tylko przy 2 taryfie. Z ilości energii, którą zużyłem
    jeszcze przed zamontowaniem zbiornika CWU wynika, że w przeliczeniu na
    dzisiejsze ceny prądu w drugiej taryfie, koszt ogrzewania wynosi 1000zł.
    Za cały rok :-)

    > Dodatkowo przy oknach tarasowych mają być kurtyny powietrzne klimatyzacji
    > -- jeszcze rozważam, czy robić zwrotnicę na obiegu aby grzać bufor wody
    > "lodowej" w celu ew. dogrzewania powietrza klimakonwektorami. To o tyle
    > "problematyczne", że całe GZ musiałbym też zalać glikolem.
    >
    > My (3 os.) obecnie zadowalamy się 50L CWU /dzień grzanej do ~55-60sC.

    > Mam nadzieję, że tym się ktoś inny zajmie. ;)

    Firma montująca ogrzewanie to policzy i nastawi. Jak to się będzie miało
    do praktyki, to inna sprawa. Ja bawiłem się ze dwa miesiące, aby uzyskać
    pożądany rozkład temperatur w chałupie.

    P.P.