  • 1. Data: 2011-04-15 18:19:23
    Temat: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Tak mnie naszło przemyślenie co do opini o oponach. żeby lepiej już nikt nie
    pytał na grupie jakie opony kupić. Bo jak użytkownicy rozróżniają czy dana
    opona jest gorsza czy lepsza? Jeśli porównuje sie stare do nowo kupionych i
    załozonych to zawsze będzie różnica na plus na tych nowych. A inne
    porównania typu lepiej hamuje tez sa wg mnie troche naciągane bo to trudno
    wyczuć czy auto zahamowało na 45 czy 46 metrach. Sensowne porównanie opon
    mozna przeprowadzic zakładając zawsze nowe opony do tego samego auta i
    testowac je w tych samych warunkach i mierzyć wyniki. Tego sie nie da zrobić
    na czuja po zmianie np Kleberów na Dunlop. Można dyskutować na temat sposobu
    testowania np ADAC ale to i tak jest znacznie lepsze niż opinie
    użytkowników.

  • 2. Data: 2011-04-15 18:24:57
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Agent

    > Tak mnie naszło przemyślenie co do opini o oponach. (...)

    Masz rację, dlatego takie wątki często wyśmiewam. ;) Ale jeszcze
    zabawniejsze są subiektywne opinie na temat olejów. ;-)

  • 3. Data: 2011-04-15 18:48:08
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-15 18:24, to pisze:
    > begin Agent

    > Masz rację, dlatego takie wątki często wyśmiewam. ;) Ale jeszcze
    > zabawniejsze są subiektywne opinie na temat olejów. ;-)

    Gowno sie tam znasz.
    Przeciez po zalaniu super/hiper oleju auto "chodzi ciszzej i lepiej sie
    wkreca".
    Tak samo z oponami. Watki z kompletnym pierdoleniem bez sensu.
    "znawca" nie sprobuje regulowac opony cisnieniem (+- 0.2 bar, kolosalne
    zmiany w zachowaniu opon) tylko prawi opinie wyczytane na jakis forach
    onetowych.
    To ja, majajc pewne doswiadzczenie, biorac udzial w rajdzie nie wiem
    dlaczego mi gorzej rzyma na lewych i szykal, patrze na luzy w
    zewieszeniu, stawdzam cisnienie w oponach, i NADAL nie wiem co se
    dzieje, tu prosze: prorok: opony chujowe bo ma profil 65 zamiast 60

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-04-15 20:24:50
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-15 18:48, MarcinJM pisze:
    > prorok: opony chujowe bo ma profil 65 zamiast 60

    :-D wymiata

    fakt.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 5. Data: 2011-04-15 21:30:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > zewieszeniu, stawdzam cisnienie w oponach, i NADAL nie wiem co se
    > dzieje, tu prosze: prorok: opony chujowe bo ma profil 65 zamiast 60

    Pomijając już takie efekty jak to, że wrażenia subiektywne lubią być
    dokładnie odwrotne niż faktyczne osiągi które pokazuje stoper.

  • 6. Data: 2011-04-15 21:55:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

> [...]
    > zewieszeniu, stawdzam cisnienie w oponach, i NADAL nie wiem co se
    > dzieje, tu prosze: prorok: opony chujowe bo ma profil 65 zamiast 60

    Hehe, dokładnie. Czytając fora internetowe można dojść do wniosku, że
    optymalne prowadzenie uzyskamy montując do auta dowolne obniżające
    sprężyny (amortyzatorów nie ma sensu zmieniać, bo każde są tak samo
    dobre, o ile nie ciekną i nie napieprzają) i maksymalnie szerokie opony
    (najlepiej używane "jak nowe" z Allegro ściągnięte z wraku).

  • 7. Data: 2011-04-16 12:22:41
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Tak mnie naszło przemyślenie co do opini o oponach. żeby lepiej już nikt
    > nie pytał na grupie jakie opony kupić. Bo jak użytkownicy rozróżniają czy
    > dana opona jest gorsza czy lepsza?

    Stare były głośne, nowe są ciche.
    Stare zjechały się po 50kkm, nowe po 70kkm jeszcze się nadają.
    Proste i sympatyczne aspekty porównania.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2011-04-16 13:10:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011 18:19:23 +0200, Agent wrote:
> [...]
    >opona jest gorsza czy lepsza? Jeśli porównuje sie stare do nowo kupionych i
    >załozonych to zawsze będzie różnica na plus na tych nowych.

    A nie zawsze :-)

    > A inne
    >porównania typu lepiej hamuje tez sa wg mnie troche naciągane bo to trudno
    >wyczuć czy auto zahamowało na 45 czy 46 metrach.

    A jak roznica jest wieksza ? 40 i 50m ?

> [...]
    >testowac je w tych samych warunkach i mierzyć wyniki. Tego sie nie da zrobić
    >na czuja po zmianie np Kleberów na Dunlop.

    Po przejezdzeniu dluzszego czasu czasem cos juz tam wiesz.
    Ze podjechales w iles tam miejsc na narty po bialym, albo ile razy
    trzeba cie bylo popychac. Ze teraz na deszczu na tym zakrecie trzeba
    zwalniac bo auto tanczy, ze abs znacznie dluzej pracuje itp.

    > Można dyskutować na temat sposobu
    >testowania np ADAC ale to i tak jest znacznie lepsze niż opinie
    >użytkowników.

    Opinie uzytkownikow to faktycznie - wystarczy spojrzec, jesli sa od
    najlepszych do najgorszych, to jaki z tego wniosek mozna wyciagnac.

    Ale i ADAC budzi moje watpliwosci. Testuja niby rzetelnie. Tylko te
    wyniki czasem dziwny rozrzut maja.
    Tak duzo zalezy od rozmiaru .. czy moze wcale nie tak rzetelnie ?
    Wyszla im np droga hamowania od 42 do 48m, wiec na tej przestrzeni
    mamy skale ocen od najlepszych do najgorszych, a jedna opona wykazuje
    rozrzut do 3m w serii pomiarow

    J.

  • 9. Data: 2011-04-16 14:47:40
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Wyszla im np droga hamowania od 42 do 48m, wiec na tej przestrzeni
    > mamy skale ocen od najlepszych do najgorszych, a jedna opona wykazuje

    Też wszystko jest na czuja bo śnieg też poże być różny. Jendego roku świeży
    a innego zbity i wyślizgany. Nawet temperatura wpływa na to czy snieg jest
    bardziej śliski czy nie. Przy -20 napweno mniej niż przy -1 lub 0 stopni.
    ABS może inaczej pracowac bo akurat wymieniłeś klocki na lepsze lub
    przeczyściłeś zaciski itp.

  • 10. Data: 2011-04-16 15:10:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2011 14:47:40 +0200, Agent wrote:

    >Też wszystko jest na czuja bo śnieg też poże być różny. Jendego roku świeży
    >a innego zbity i wyślizgany.

    Moze.
    Ale jak jezdzisz co tydzien, to po calym sezonie cos tam juz wiesz,
    a przeciez mozna mieszkac w gorach i sprawdzac codziennie.

    J.