eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Opinie o oponach - czemu do d...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2011-04-20 08:42:25
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-15 21:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Pomijając już takie efekty jak to, że wrażenia subiektywne lubią być
    > dokładnie odwrotne niż faktyczne osiągi które pokazuje stoper.

    No, tego juz dawno sie oduczylem :)
    Aczkolwiek kiedys zawierzalem dupohamowni (glosniej warczy = szybciej
    jedzie, etc).

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 12. Data: 2011-04-20 09:56:50
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-15 18:48, MarcinJM pisze:
    > W dniu 2011-04-15 18:24, to pisze:
    >> begin Agent
    >>
    >>> Tak mnie naszło przemyślenie co do opini o oponach. (...)
    >>
    >> Masz rację, dlatego takie wątki często wyśmiewam. ;) Ale jeszcze
    >> zabawniejsze są subiektywne opinie na temat olejów. ;-)
    >
    > Gowno sie tam znasz.
    > Przeciez po zalaniu super/hiper oleju auto "chodzi ciszzej i lepiej sie wkreca".

    No jest ciszej, bo na 0w30 miałem przy każdym rozruchu regularnie 2-4s tłuczenia
    łańcucha zanim napinacz się napiął, a na 5w50 w ogóle tego nie słychać.

    > Tak samo z oponami. Watki z kompletnym pierdoleniem bez sensu.
    > "znawca" nie sprobuje regulowac opony cisnieniem (+- 0.2 bar, kolosalne zmiany w
    zachowaniu opon) tylko prawi opinie wyczytane na jakis forach onetowych.
    > To ja, majajc pewne doswiadzczenie, biorac udzial w rajdzie nie wiem dlaczego mi
    gorzej rzyma na lewych i szykal, patrze na luzy w zewieszeniu, stawdzam cisnienie w
    oponach, i NADAL nie wiem co se dzieje, tu prosze: prorok: opony chujowe bo ma profil
    65 zamiast 60

    Ale jeśli po zmianie opon nagle odkrywam że muszę jakby mniej skręcać kierownicę
    i idzie jak po szynach, podczas gdy uprzednio skręcał miękko i z opóźnieniem,
    rzekłbym
    flaczasto (mimo mocnego, ponadnormatywnego napompowania), to mimo że nie jestem
    żadnym znawcą, różnica jest dla mnie wyraźna. W dodatku (żeby nie było, że to efekt
    placebo) zupełnie niespodziewana :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 13. Data: 2011-04-20 10:09:40
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-15 18:19, Agent pisze:
    > Jeśli porównuje sie stare do nowo kupionych i załozonych to zawsze będzie różnica
    na plus na tych nowych.

    A niby dlaczego? Niższy bieżnik to gorzej ale tylko na mocno mokrym, no i na
    zimówkach.
    Ale normalnie na suchym powiniem być równie dobry albo i nawet lepszy niż nowy.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 14. Data: 2011-04-20 10:52:05
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-20 09:56, Jakub Witkowski pisze:

    > Ale jeśli po zmianie opon nagle odkrywam że muszę jakby mniej skręcać
    > kierownicę
    > i idzie jak po szynach, podczas gdy uprzednio skręcał miękko i z
    > opóźnieniem, rzekłbym
    > flaczasto (mimo mocnego, ponadnormatywnego napompowania), to mimo że nie
    > jestem
    > żadnym znawcą, różnica jest dla mnie wyraźna. W dodatku (żeby nie było,
    > że to efekt
    > placebo) zupełnie niespodziewana :)

    "Jakby" i "ponadnormatywne napompowanie"
    Ponadnoramtywne napompowanie moze skutkowac toczeniem sie opony na
    waskiej, srodkowej czesci bieznika. Nie zawsze wiecej znaczy lepiej.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 15. Data: 2011-04-20 15:14:07
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-20 10:52, MarcinJM pisze:

    > "Jakby"

    ... oznacza że przez kilka dni po zmianie, skręcając jak zwykle,
    nagle budziłem się ciut bliżej środka zakrętu niż dotąd.

    i "ponadnormatywne napompowanie"
    > Ponadnoramtywne napompowanie moze skutkowac toczeniem sie opony na waskiej,
    srodkowej czesci bieznika.

    Bez przesady, aż tak to nie pompowałem.

    > Nie zawsze wiecej znaczy lepiej.

    Pompowałem normalnie wg tabliczki, pompowałem i więcej, zależnie od humoru,
    obciążenia itp.
    I różnicy w kierowaniu nie zauważałem. A jedynie w twardości ogólnej. Zresztą w ogóle
    sądziłem że wszystko jest w porządku. Potem zmieniłem opony, jadę i nagle... o k...!
    Jak po szynach!

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 16. Data: 2011-04-20 21:27:49
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jakub Witkowski

    > Ale jeśli po zmianie opon nagle odkrywam że muszę jakby mniej skręcać
    > kierownicę i idzie jak po szynach, podczas gdy uprzednio skręcał miękko
    > i z opóźnieniem, rzekłbym flaczasto (mimo mocnego, ponadnormatywnego
    > napompowania), to mimo że nie jestem żadnym znawcą, różnica jest dla
    > mnie wyraźna. W dodatku (żeby nie było, że to efekt placebo) zupełnie
    > niespodziewana :)

    Ale takie subiektywne odczucia nie muszą się zgadzać z tym co by wyszło z
    pomiarów. Po za tym po jakiej zmianie? Zmieniłeś nowe opony na inne nowe?
    Zwykle zmienia się zużyte na nowe i wtedy różnica oczywiście będzie, ale
    nie wynika wcale z jakichś magicznych właściwości nowych opon.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 17. Data: 2011-04-20 21:30:20
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jakub Witkowski

    > A niby dlaczego? Niższy bieżnik to gorzej ale tylko na mocno mokrym, no
    > i na zimówkach. Ale normalnie na suchym powiniem być równie dobry albo i
    > nawet lepszy niż nowy.

    Tyle że na suchym, na publicznych drogach trudno osiągnąć granice
    możliwości jakichkolwiek sensownych opon, czy to nowych, czy to starych.
    Natomiast na mokrym różnica potrafi być kolosalna i to głównie świadczy o
    klasie opon.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 18. Data: 2011-04-21 00:03:19
    Temat: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-20 15:14, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2011-04-20 10:52, MarcinJM pisze:
    >
    >> "Jakby"
    >
    > ... oznacza że przez kilka dni po zmianie, skręcając jak zwykle,
    > nagle budziłem się ciut bliżej środka zakrętu niż dotąd.
    >
    > i "ponadnormatywne napompowanie"
    >> Ponadnoramtywne napompowanie moze skutkowac toczeniem sie opony na
    >> waskiej, srodkowej czesci bieznika.
    >
    > Bez przesady, aż tak to nie pompowałem.
    >
    >> Nie zawsze wiecej znaczy lepiej.
    >
    > Pompowałem normalnie wg tabliczki, pompowałem i więcej, zależnie od
    > humoru, obciążenia itp.
    > I różnicy w kierowaniu nie zauważałem. A jedynie w twardości ogólnej.
    > Zresztą w ogóle
    > sądziłem że wszystko jest w porządku. Potem zmieniłem opony, jadę i
    > nagle... o k...! Jak po szynach!

    Ale właśnie tego typu odczucia mogą się przekładać zupełnie dowolnie na
    faktyczne osiągi.

    Bo często będzie tak, że ustawisz jakiś setup samochodu, wydaje się że
    wszystko super - samochód jedzie "jak po szynach", a tymczasem pomiary
    pokazują że hamuje gorzej, wolniej przejeżdża łuki i gorzej przyspiesza.

    Ustawi się coś innego, samochód zaczyna jeździć "flakowato-gumowato",
    buja się, skacze, a tu się okazuje że czasy okrążenia lepsze.

    Odczucia mocno zawodzą, głównie za sprawą tego że im przyczepność opon
    gorsza tym samochód łatwiej i stabilniej się prowadzi przy prędkościach
    bliskich granicy. Te prędkości są oczywiście niższe niż w lepszych
    oponach, ale tego to już się nie czuje porównując w myślach poprzedni
    komplet opon z nowym, w dodatku często po zimowej przerwie.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: