  • 1. Data: 2011-04-15 11:52:01
    Temat: Zakup uzywanego - jazda probna
    Od: ble <""ms(alele)met\"@(ble)poczta.onet.pl">

    Witam,
    jak sadzicie czy za jazde probna powinno sie zaplacic? Chodzi mi o taka
    sytuacje, w ktorej angazuje czyjs czas i pieniadze (wypalone paliwo) i
    np. nie decyduje sie na zakup samochodu. Dziekuje mu pieknie za
    poswiecony czas i wlasnie... Czy powinienem wreczyc chociazby 10 zl za
    tzw. fatyge?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2011-04-15 13:13:49
    Temat: Re: Zakup uzywanego - jazda probna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ble" <""ms(alele)met\"@(ble)poczta.onet.pl"> napisal
> [...]
    > Dziekuje mu pieknie za poswiecony czas i wlasnie... Czy
    > powinienem wreczyc chociazby 10 zl za tzw. fatyge?

    No wiesz - pewne rzeczy sa wliczone w koszta sprzedazy i trzeba sie
    z nimi liczyc. Towar na wystawie w sklepie czy krotka jazda probna
    samochodem.

    A z drugiej strony wiadomo jak zdenerwuje gosc ktory bedzie dwie
    godziny z magnesem biegal, zazada wycieczki na przeglad, a potem
    powie ze stac go tylko na polowe ceny.

    A z trzeciej - pewne rzeczy wychodza dopiero w czasie jazdy, ja
    kupujac nie znam auta i niech sie ktos nie zdziwi ze podziekuje po
    jezdzie. Jakbym byl zadowolony to bym kupil, a tu mnie np cos w
    lokiec uwiera.

    A z czwartej - czasem mi chodzila po glowie nubira, moze bym i
    kupil, ale warunek - zrobimy 200km trase, jak spali ponizej 9l/100
    to biore, jak wiecej to nie biore, za paliwo place niezaleznie od
    wyniku. Jedziemy czy czeka pan na innego klienta ?

    J.

  • 3. Data: 2011-04-15 13:17:29
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 15/04/2011 12:13, J.F. wrote:
> [...]
    > ale warunek - zrobimy 200km trase, jak spali ponizej 9l/100 to biore,
    > jak wiecej to nie biore, za paliwo place niezaleznie od wyniku. Jedziemy

    LOOOOL, może jeszcze żona sprzedającego niech kanapek na drogę naszykuje?

    Mają ludzie fantazję..

    Kamil

  • 4. Data: 2011-04-15 13:20:46
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > nie decyduje sie na zakup samochodu. Dziekuje mu pieknie za poswiecony
    > czas i wlasnie... Czy powinienem wreczyc chociazby 10 zl za tzw. fatyge?

    Mi tam nigdy nikt nie zaplacil, uznalem, ze wchodzi to w zakres normalnie
    oferowanych rzeczy w sytuacji sprzedazy. A juz szczególnie jestem
    przekonany, ze nie powinienes za nic placic, jesli przed jazda sprzedawca
    zapewni, ze auto jedzie prosto, hamuje równo i nie kopci na czarno, a na
    jezdzie testowej wychodzi cos innego.
    Z tym ze mówie tu o takiej typowej, 10-minutowej przejazdzce. Jesli wyrwiesz
    sprzedajacego na dwie godziny i pojedziesz z nim nie wiadomo gdzie, to
    pewnie cos za fatyge sie nalezy...

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjecia

  • 5. Data: 2011-04-15 15:06:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w

    > LOOOOL, może jeszcze żona sprzedającego niech kanapek na drogę
    > naszykuje?

    No, jak wrocimy, to herbata i kanapka bylaby mile widziana :-)

    > Mają ludzie fantazję..

    No widzisz, ten wieczny konflikt miedzy sprzedawca a nabywca -
    nabywca chce kupic towar dobry i tani, a sprzedawca duzo zarobic
    :-)

    Zrozum i mnie - nie chce kupic auta ktore bedzie palilo 13/100.
    Akurat nubire znam i wiem czego sie spodziewac. Przynajmniej jedna
    wersje.
    Ale to moze byc tez inne auto, np 3.0 z automatem, po ktorym nie
    wiem czego sie spodziewac, ale wiem czego sie obawiac.

    Wiec z mojego punktu widzenia sprawa jest prosta - sprawdzimy czy
    mnie towar zadowala, albo pojde kupic co innego. Wybor nalezy do
    pana :-)
    Oczywiscie moze ktos uznac ze nie bedzie tracil dwoch godzin,
    przeciez zaraz zadzwoni nastepny klient, wezmie w 15 minut - ja to
    szanuje, wolny wybor.

    A moze wolisz wersje: pan oswiadcza ze auto nie mialo wypadku i
    pali 7-8 litrow w trasie. Wiec jedziemy na plyte .. no panie,
    frajera pan szukasz ? Auto krzywe jak sto nieszczesc, ja pana
    zegnam, rachunek za plyte placisz pan sam, na drugi raz nie
    bedziesz pan klamal.

    I z paliwem moze byc tak samo, jak sie okaze ze 13/100 a nie 8 -
    plac se pan sam. Tu akurat grzeczny zamierzalem byc, zaplacilbym
    chocby za 15, ot za potwierdzenie pogladow :-)

    Podobna sprawa - fajne auto na gieldzie, ale nie mam pojecia czy
    ten silnik bedzie mnie satysfakcjonowal. Wiec sie umawiamy na
    przejazd po gieldzie .. no i pech, rzesiscie pada, nie ma jak
    sprawdzic dynamiki. Wysiadam. Tydzien pozniej patrze - fajne auto,
    tylko ja nadal nie wiem czy takie chce, zagaduje .... "Sp* pan,
    mysli ze sobie darmowa taksowke znalazl". Gosc przyjezdzal 100km w
    jedna strone, ten kawalek byl mu po drodze, a mnie akurat
    obojetnie - nic na tym nie zyskiwalem.

    J.

  • 6. Data: 2011-04-15 16:00:40
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 15/04/2011 14:06, J.F. wrote:
> [...]
    > Oczywiscie moze ktos uznac ze nie bedzie tracil dwoch godzin, przeciez
    > zaraz zadzwoni nastepny klient, wezmie w 15 minut - ja to szanuje, wolny

    Z twojego punktu widzenia, chciałbyś kupić 10-letnie auto w idealnym
    stanie technicznym, palące tyle ile katalog podaje, jak najtaniej. Tylko
    w Erze. ;)

> [...]
    >
    > I z paliwem moze byc tak samo, jak sie okaze ze 13/100 a nie 8 - plac se
    > pan sam. Tu akurat grzeczny zamierzalem byc, zaplacilbym chocby za 15,

    Spritmonitor.de. Gdyby mnie ktoś zaproponował wycieczkę nad morze, żeby
    sprawdzić średnie spalanie, chyba zabiłbym go śmiechem.

> [...]
    > znalazl". Gosc przyjezdzal 100km w jedna strone, ten kawalek byl mu po
    > drodze, a mnie akurat obojetnie - nic na tym nie zyskiwalem.

    Dlatego właśnie sprzedając samochód nie jeżdżę na giełdy, ani nie bawię
    się w takie podchody klientów, którzy sami nie wiedzą, czy chcą nubirę
    LPG, czy może 3.0 z automatem, a do tego nie mają ciekawszych zajęć niż
    trzygodzinne jazdy próbne każdym samochodem.

    Do tej pory system się sprawdzał doskonale, ominie mnie dziesięciu
    zawracaczy dupy, po czym przychodzi konkretny klient, który wie czego
    chce, sprawdzi samochód, możemy nawet podjechać do warsztatu w ramach
    zdrowego rozsądku (żadnego "bo mój znajomy mechanik mieszka 50km stąd),
    klient płaci i odjeżdża. Obydwie strony ustatysfakcjonowane, a tydzień
    czy dwa dłużej życia mi nie uratują.

    Kamil

  • 7. Data: 2011-04-15 17:20:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Z twojego punktu widzenia, chciałbyś kupić 10-letnie auto w
    > idealnym stanie technicznym, palące tyle ile katalog podaje, jak
    > najtaniej. Tylko w Erze. ;)

    No coz, kazdy klient tak ma :-)

    > Spritmonitor.de.

    Ma te wade ze nie wiadomo czemu wierzyc. Moze klient jezdzi tylko
    po miescie, a moze ma do kosciola 10km i nie przekracza 60.

> [...]
    > chcą nubirę LPG, czy może 3.0 z automatem, a do tego nie mają
    > ciekawszych zajęć niż trzygodzinne jazdy próbne każdym

    No widzisz, a ja cie zabije smiechem jak uslysze ze te 3 litry w
    automacie pala ponizej 10 :-)

> [...]
    > mechanik mieszka 50km stąd), klient płaci i odjeżdża. Obydwie
    > strony ustatysfakcjonowane, a tydzień czy dwa dłużej życia mi nie

    No i skoro jestes zadowolony to tak trzymaj, a ja z kolei bede
    kupowal jakies popularne modele o ktorych wiem czego sie spodziewac
    bez 200km i tez bede zadowolony :-)
    Ale nubiry tak nie kupie i juz :-)

    Tylko potem ktos narzeka ze jego trzylitrowy automat nie chce sie
    od miesiecy sprzedac, a moglem przeciez kupic, tylko musialby te 3h
    poswiecic. No i nie klamac z tym spalaniem :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-04-15 17:32:48
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 15/04/2011 16:20, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w

    > No coz, kazdy klient tak ma :-)

    > Ma te wade ze nie wiadomo czemu wierzyc. Moze klient jezdzi tylko po
    > miescie, a moze ma do kosciola 10km i nie przekracza 60.

    Są tam ikonki określające, czy miasto, czy trasa, czy autostrada.
    Średnia z kilkudziesięciu samochodów jeżdżących na trasie będzie w miarę
    wiarygodna.

> [...]
    > miesiecy sprzedac, a moglem przeciez kupic, tylko musialby te 3h
    > poswiecic. No i nie klamac z tym spalaniem :-)

    Jeśli ktoś takie bzdety w ogłoszeniu pisze, to faktycznie niech się
    męczy biedaczyna. :)

    Kamil

  • 9. Data: 2011-04-15 18:04:03
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > No widzisz, a ja cie zabije smiechem jak uslysze ze te 3 litry w automacie
    > pala ponizej 10 :-)

    3,5L w automacie i 9 litrow w trasie. W polskich warunkach wiec predkosc tak
    do 120 km/h, przecietnie 80-90 km/h. A i tak wiekszosc na forum pisze, ze im
    pali mniej.
    A teraz zabij mnie smiechem :)

    Pozdrawiam

    DJ

  • 10. Data: 2011-04-15 23:27:40
    Od: "Michal" <n...@l...spamu.pl>

    Uzytkownik "ble" <""ms(alele)met\"@(ble)poczta.onet.pl"> napisal w
    wiadomosci news:io94g5

    > tzw. fatyge?
    ja zaproponowalem jazde 150 km do mojego mechanika i ASO. Na zasadzie
    pookrywam wszystkie koszty a jak sie nie zdecyduje to 100 za fatyge jak sie
    zdecyduje to odwoze do domu.

    Przy wartosc samochodu 20 000, mysle, ze bylo warto zainwetowac 200 za
    paliwo i "za fatyge" Wszyscy sa zadowoleni, ja z nabytku na pewno.

    Oczywiscie byl to wypatrzony egzemplarz po wstepnej weryfikacji.

    --

    Michal