  • 1. Data: 2011-04-15 13:46:34
    Temat: Olej Mobil Delvac w osobówce?
    Od: Kuba <...@...pl>

    Witam,
    chciałem się znawców zapytać - czy są jakieś przeciwwskazania do zalania
    oleju dedykowanego do samochodów ciężarowych (Mobil Delavac) w
    samochodzie osobowym?
    Klasa ojelu (tak to się chyba nazywa?) ta sama - 10w40. Silnik w
    osobówce - 1.9sdi.
    Na chłopski rozum wychodzi mi, że do ciężarowych powinien być lepszy
    jakościowo olej, powinien wytrzymywać cięższe warunki więc powinien być
    lepszy ... jednak nie chciałbym aby za 50 tys. km okazało się, że jednak
    nie należało tego lać - ale teraz to już tylko remont silnika pozostał ...

    pozdrawiam,
    Kuba.

  • 2. Data: 2011-04-15 17:24:30
    Temat: Re: Olej Mobil Delvac w osobówce?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-wlac

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-04-15 19:48:50
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Klasa ojelu (tak to się chyba nazywa?) ta sama - 10w40. Silnik w
    > osobówce - 1.9sdi.

    10w40 to tylko lepkosc i z klasa nie ma nic wspolnego! klase okresla m.in
    specyfikacja API ktora dla silnika diesla ma symbol C i druga litera im
    wyzej w alfabecie tym lepsza klasa. jesli wiec producent u ciebie zaleca
    np.API CD a delvac ma np.API CD lub API CF(tego nie wiem..zgaduje) i lepkosc
    tez ma zalecana to smialo mozesz zalac - a cala reszta to generalnie wsadz w
    marketing!
    PS> w ciezarowkach mozna robic wieksze przebiegi bo tam zadko nastepuje
    rozruch na zimno - poprostu silnik wiekszosc czasu pracuje, nie ma rozruchow
    na sucho, czestej pracy na wzbogaconej mieszance itp,itd - stad dluza
    zywotnosc oleju.

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 4. Data: 2011-04-15 20:16:14
    Temat: Re: Olej Mobil Delvac w osob?wce?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-15 19:48, ..:maniek:.. pisze:

> [...]
    > na sucho, czestej pracy na wzbogaconej mieszance itp,itd - stad dluza

    Wzbogacona mieszanka w dieslu... ciekawe

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2011-04-15 22:02:57
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-15 20:16, MarcinJM pisze:

    > Wzbogacona mieszanka w dieslu... ciekawe

    Wzbogacona opałem, kwasem do jego odbarwienia... ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2011-04-16 17:52:51
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Wzbogacona opałem, kwasem do jego odbarwienia... ;)

    a samo słowo "mieszanka" nie kłuje?
    bo powinno
    bardziej niż "wzbogacona"

    jak już tak się mądrzymy wspólnie.

  • 7. Data: 2011-04-30 22:31:30
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To wytłumacz nam, dlaczego zimny silnik wysokoprężny pali więcej.

    -----