    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Date: Fri, 29 Oct 2010 12:45:38 +0100

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 04:35:15 -0700 (PDT), amos napisał(a):

    > W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004.
    >
    > I tutaj tez mam watpliwosci - o ile ostatnie roczniki powinny miec
    > poprawione typowe choroby wieku dzieciecgo, to nowsza wersja pomimo
    > potencjalnie lepszych skrzyn, moze owe choroby miec.

    Prawie dobra koncepcja, szkoda, że zupełnie nietrafiona :-)
    To nie jest tak, że Citroen skonstruował sobie zupełnie nową skrzynię,
    tylko zakupił już istniejącą od innego znanego producenta.
    Co więcej - Aisin-Warner ma bardzo dobrą opinię, nawet lepszą niż ZF.
    Problem w tym, że wygląda na to, że skrzynie sobie nic z tej opinii nie
    robią i wciąż się psują. Ale ciężko powiedzieć, czy na skutek fatalnej
    obsługi, czy po prostu tak mają.
    Przy czym fatalna obsługa może również oznaczać obsługę w ASO - słynne są
    normy Citroena na któreś ze skrzyń ZF właśnie (nie pamiętam, czy w C5,
    niestety), które nie przewidywały wymiany oleju w skrzyni.
    Przy czym jeżeli weźmiesz konkretne dane skrzyni i sprawdzisz u producenta,
    czyli ZF, okaże się, że producent jak najbardziej wymianę oleju przewiduje,
    jak w każdej swojej skrzyni.
    Faktem jest, że w serwisach automatów stoi sporo sztuk ze skrzyniami AW,
    dosyć często po przebiegach około 100 kkm.

    Może po prostu albo jeżeli cię stać, weź taki egzemplarz, który będzie w
    dobrym stanie, niezależnie od tego czy ma skrzynię ZF czy AW i zacznij
    odkładać na ewentualną naprawę, albo dołóż do nowszego modelu z MCP (jak go
    znajdziesz oczywiście)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel