  • Data: 2010-10-29 14:33:00
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia (Fri, 29 Oct 2010 12:45:38 +0100) ktos podajacy sie za Waldek Godel
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Prawie dobra koncepcja, szkoda, że zupełnie nietrafiona :-)
    > To nie jest tak, że Citroen skonstruował sobie zupełnie nową skrzynię,
    > tylko zakupił już istniejącą od innego znanego producenta.
    > Co więcej - Aisin-Warner ma bardzo dobrą opinię, nawet lepszą niż ZF.
    > Problem w tym, że wygląda na to, że skrzynie sobie nic z tej opinii nie
    > robią i wciąż się psują. Ale ciężko powiedzieć, czy na skutek fatalnej
    > obsługi, czy po prostu tak mają.
    > Przy czym fatalna obsługa może również oznaczać obsługę w ASO - słynne są
    > normy Citroena na któreś ze skrzyń ZF właśnie (nie pamiętam, czy w C5,
> [...]

    Potwierdzam. Kupilem samochod od pierwszego wlasciciela z ksiazka
    serwisowa. Ani razu nie byl przez 200kkm wymieniany olej w skrzyni, a w
    kazdym razie nie bylo po tym sladu w ksiazce.

    2 na 3 ASO citroena w trojmiescie twierdzily, ze nie podejmuja sie wymiany
    oleju i ze sie go nie wymienia. U jednego automaciarza chcieli mi zalac
    olej niezgodny z norma producenta (mineralny, zamiast syntetycznego). W
    koncu znalazlem rozsadny serwis, gdzie wymienilem olej za niecale 300zl.

    Teraz skrzynia daje mi znac, ze powiniennem sie zainteresowac
    elektrozaworami, ale jak sobie pomysle ze znowu bede musial wertowac
    serwisowke do niej i weryfikowac to co mowia serwisanci to mi sie
    odechciewa :(

    Jest to moj pierwszy samochod z automatem, bardzo mi sie podoba ten typ
    zmiany biegow, ale niestety serwisowanie tego jesli nie ma sie na prawde
    zaufanego mechanika moze odebrac radosc z automatycznej zmiany biegow.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02