  • Data: 2011-01-30 01:02:30
    Temat: Re: Opel Astra II Kombi - wartość?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-29 13:23, Kenjiro pisze:
    > Witam
    >
    > Planuję zmianę auta, mam obecnie Astrę II kombi, rocznik koniec 2003,
    > przebieg 130 tys., była robiona w jednym miejscu (błotnik), ale u
    > dealera autoryzowanego (nowy element, a nie klepanie).

    Nie napisałeś ani jaki silnik, ani jakie wyposażenie, ale jeżeli masz
    faktycznie niebity i niezajeżdżony samochód z pewną historią, to jeżeli
    trafisz na poważnego kupującego który to doceni, to możesz liczyć na
    sporo więcej niż te dolne ceny na Allegro które u większości kupujących
    budują świadomość ile auto powinno kosztować.

    Tak z doświadczenia widzę że samochody pewne i zadbane, są sprzedawane
    nawet za 150% tego co oferuje przeciętny handlarz autami z zachodu.

    Tyle że trzeba poczekać na jakiegoś amatora który za ten stan zapłaci, a
    nie poleci do handlarza, bo jednak większość kupujących kieruje się
    jedynie ceną.

    > Właściciel
    > komisu, który byłby skłonny wziąć ją w rozliczeniu za inne auto
    > powiedział mi, że mógłby dać za nią maks. 10 tysięcy.

    No to pewnie handlarz planuje go wystawić za około 12tys.
    Jeżeli Twój jest fajny i pewny, to możesz próbować za 15. Za 17 to może
    już być ciężko.

    Pamiętaj też że handlarze nie są zainteresowani samochodami w dobrym
    stanie. Metody taniego picu i cofania liczników oni mają doskonale
    opanowane, więc wolą tani złom odpicować niż płacić za dobry stan.

    Do komisów i handlarzy to się opłaca oddać samochód jak jest w kiepskim
    stanie i z niepewną przeszłością. Taki jak Twój raczej sprzedawaj
    prywatnie, najłatwiej po znajomych.

    Tyle że sprzedawanie prywatnie, to niestety masa marudzących
    oglądaczy-targowaczy którzy będą przychodzić z różnymi "szwagrami" i
    stwierdzać jakich to dachowań ten samochód nie miał na podstawie jakiejś
    tam krzywej uszczelki czy czegoś ;)

    > Co o tym sądzicie? W sumie jeszcze dokładnie się nie orientowałem,
    > wydawało mi się, że będzie warta jakieś 17 tys., ale kiedy mu o tym
    > wspomniałem to powiedział mi, że za tyle może zaoferować Vectrę z 2005
    > roku. Co o tym myśleć? Kto ma rację?

    Wystaw za tyle ile byś chciał dostać, zrób szczegółowy opis z dobrymi
    zdjęciami i zobaczysz.
    Tak patrząc na otomoto, to 17k nie jest jakąś szczególnie wysoką. Jeżeli
    jeszcze to silnik diesla, to myślę że spokojnie.