  • 31. Data: 2010-04-20 12:38:55
    Temat: Re: Opel Ampera nadciąga...
    Od: k...@o...pl

    > Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to teraz wyobraz sobie, ze nie ma ropy, nie chodzi o ekologie. Z jaka
    > fala wtedy poplyniesz?
    >
    > --
    > Picasso

    A Ty jesteś sobie w stanie wyobrazić że w tej chwili nie ma żadnych nadwyżek
    prądu. I to nie tylko w Polsce. Jak braknie ropy to jednocześnie braknie prądu.

  • 32. Data: 2010-04-20 12:57:12
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    P_ablo wrote:
    > Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Poszerz horyzonty...

    I ten kurewsko cichy napęd. Ja lubię jak mi się w cylindrze mieszanka spręża i
    wybucha :) I nikt mi nie powie, że jazda na prąd jest przyjemniejsza. Niech
    sobie wsadzą w dupę ten prad, najlepiej przez jakąś konkretną przetwornicę. A
    jak zabronią silników spalinowych, to sie przesiądę na rower :) Tak dla zasady.
    Kurwa :( Będa mówic ludziom niebawem, że nawet pierdnąć nie wolno, bo to szkodzi
    środowisku. To niech wybiją połowe ludzkiości - planeta wtedy odżyje.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 33. Data: 2010-04-20 15:02:42
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > środowisku. To niech wybiją połowe ludzkiości - planeta wtedy odżyje.

    Nie wybiją tylko zutylizują :-)

  • 34. Data: 2010-04-20 16:28:37
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 20, 1:49 am, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Po pierwsze Prius nie ma jeszcze 7 lat najwyżej połowę z tego.
    > Po drugie: co to znaczy "wytrzymują"? Ile nominalnej pojemności zostaje w
    > aku w chwili, gdy wymaga wymiany? Akumulator to nie żarówka - świeci,
    > świeci, świeci, nie świeci, tylko stopniowo traci pojemność i spadaja inne
    > parametry.
    > Nawet toporne i uważane za trwałe akumulatory ołowiowe po 3 latach mają
    > najwyżej połowę tego, co pisze na tabliczce.
    > Jedyny akumulator, jaki miałem i wytrzymał ponad 10 lat to wojskowy
    > akumulator kadmowo-niklowy "sdiełano w CCCP".

    Prius ma tak okolo 13 lat liczac od pierwszej generacji I jak latwo
    mozesz sie przekonac praktycznie nikt nie narzeka na zywotnosc baterii
    w tych pojazdach. Niewatpliwie pojemnosc akumulatorow z czasem spada,
    ale rowniez w hybrydach akumulatory nie sa nigdy w 100% wykorzystane.
    Inaczej nie bylby w stanie pochalniac energii hamowania. Podejrzewam,
    wiec, ze producenci biora to pod uwage programujac sterownik ukladu
    tak aby czesciowo kompensowal utrate pojemnosci w miare starzenia sie
    baterii wykorzystujac wiekszy procent pojemnosci gdy bateria jest
    stara. Toyota wymieniala baterie po 7 latach uzytkowania i jest to
    fakt a nie zgadywanka wiec nie rozumiem dlaczego usilujesz dyskutowac
    z faktami. To byla jedna z obaw gdy Prius wchodzil na rynek i na ten
    temat bylo sporo artykulow w prasie motoryzacyjnej potwierdzajacych,
    ze czarne przepowidnie sie nie sprawdzily a sam process starzenia byl
    obserwowany przez wielu zainteresowanych tym tematem. To ze najepszym
    akumulatorem, jaki miales byl produkt radziecki dowodzi raczej
    znikomego doswiadczenia wlasnego w tym temacie. Nie sadze aby produkt
    radziecki (w odroznieniu od Volta) byl wyposazony w uklad chlodzenia i
    ogrzewania juz nie mowiac o precyzyjnym komputerze czuwajacym nad
    stanem rozladowania i naladowania akumulatora.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/

  • 35. Data: 2010-04-20 19:12:55
    Od: z <z...@g...pl>

    A ja tak się zastanawiam kiedy to UE pod naciskiem "ekologów" zakarze
    zatruwać środowisko naturalne przez tego ostatnio największego
    truciciela co samolotom nie pozwala latać :-)

  • 36. Data: 2010-04-21 02:29:43
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 20, 6:57 am, "Katanka" <k...@i...pl> wrote:

    > To niech wybij po owe ludzkio ci - planeta wtedy od yje.

    Lepiej nie podsuwaj im takich pomyslow. Lewicowi naprawiacze swiata
    juz udowodnilli, ze to potrafia a jak przyjdzie co do czego, to jak
    myslisz, do ktorej polowy cie zakwalifikuja ?

    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 37. Data: 2010-04-21 07:52:22
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Z akumulatorami mam do czynienia od 30 lat (nie licząc samochodowych) gdy
    kupiłem pierwsze akumulatorki R6 Ni-Cd Sanyo Cadnica o "gigantycznej"
    pojemności 500 mAh. Działały naprawdę długo ale mniej niz 10 lat.
    Kolejne konstrukcje, jakie miałem miały coraz to większą pojemnośc ale coraz
    mniejszą trwałość. A już zupełna katastrofa to laptopy. 2 lata i nowa
    bateria. Nie pisze tu o byle jakich bateriach tylko o HP i Asus.
    Stąd moje watpliwości.
    Nigdy nie miałem auta hybrydowego i nie zamierzam mieć. Natomiast chętnie
    bym kupił auto na gaz CNG.
    Jacek

  • 38. Data: 2010-04-21 07:55:27
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > spręża i wybucha :) I nikt mi nie powie, że jazda na prąd jest
    > przyjemniejsza. Niech sobie wsadzą w dupę ten prad, najlepiej przez jakąś

    prosta sprawa
    chinolce momentalnei podlapia temat i wyprodukuja maly gadzet do gniazda
    zapalniczki ktory podlaczac sie bedzie do zestawu audio:)
    bedzie on robil brruuum bruuum
    lub rrr rrrrrrr rr
    ;P
    przyciskiem na kierownicy bedziesz regulowal ilosc cylindrow a pokretlem
    obok pojemnosc silnika:) wynikiem bedzie dzwiek;P

  • 39. Data: 2010-04-21 09:37:34
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > I ten kurewsko cichy napęd. Ja lubię jak mi się w cylindrze mieszanka
    > spręża i wybucha :)

    Taaaa... a to Twoje "jedenosiem cedeteju" daje taki zajebisty dzwiek jak
    Maserati GranTurismo S ...

    Nikt, nikomu i niczego nie bedzie zabranial - jesli bedzie Ciebie na to
    stac, to bedziesz mogl sobi spalinowego kupic i tankowac syntetyczna
    benzyne.

    > A jak zabronią silników spalinowych, to
    > sie przesiądę na rower :) Tak dla zasady.

    I prawidlowe podejscie ;)

    Kurwa :( Będa mówic ludziom
    > niebawem, że nawet pierdnąć nie wolno, bo to szkodzi środowisku.

    Nie chodzi tylko o srodowisko. Musi byc alternatywa dla napedu spalinowego,
    bez tego za chwile bedziesz placil po 10 zl za litr. Kiedy paliwa kopalne
    sie skoncza a nie bedzie opracowanych EFEKTYWNYCH zrodel alternatywnego
    napedu, to moze byc nieco za pozno...

    --
    Picasso

  • 40. Data: 2010-04-21 09:59:37
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Michał Gut" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > przyciskiem na kierownicy bedziesz regulowal ilosc cylindrow a pokretlem
    > obok pojemnosc silnika:) wynikiem bedzie dzwiek;P

    Spozniles sie. Jakis czas temu ktos podal link na grupie do takiego gadzetu
    ;-P

    --
    Axel