  • 41. Data: 2010-04-21 10:02:56
    Temat: Re: Opel Ampera nadciąga...
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
    news:hqm3qi$vjc$1@news.task.gda.pl...
    >Z akumulatorami mam do czynienia od 30 lat (nie licząc samochodowych) gdy
    >kupiłem pierwsze akumulatorki R6 Ni-Cd Sanyo Cadnica o "gigantycznej"
    >pojemności 500 mAh. Działały naprawdę długo ale mniej niz 10 lat.
    > Kolejne konstrukcje, jakie miałem miały coraz to większą pojemnośc ale
    > coraz mniejszą trwałość.

    Ou, rily? Mam Nokie 6310i, ktora ma z 6 lat i dalej wytrzymuje tydzien bez
    ladowania. A akumulator nie byl oszczedzany - przez kilka lat ladowalem go
    wylacznie w zestawie samochodowym.

    --
    Axel

  • 42. Data: 2010-04-21 11:49:34
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nigdy nie miałem auta hybrydowego i nie zamierzam mieć. Natomiast chętnie
    > bym kupił auto na gaz CNG.

    Z CNG jest jeden zasadniczy problem. Aktualnie uzywane cisnienia sa zbyt
    male aby zapewnic sensowny zasieg przy sensownej przestrzeni zajmowanej
    przez zbiorniki. Gdyby tak podniesc cisnienia do 1000-1500 atm, to zbiorniki
    z gazem zajmowalyby tyle miejsca ile zbiornik z paliwem plynnym i zapewnialy
    porownywalny zasieg. Pozostaje jeszcze kwestia materialow z ktorych beda
    zbiorniki. Skoro mozna wyprodukowac zbiorniki na wodor dla tych cisnien, to
    mozna i dla ziemnego. Nie jestem pewien tylko czy przy tych cisnieniach nie
    bedzie problemow jak efekt diesla przy tlenie...

    No i ostateczna - dosc wazna - kwestia. Gaz ziemny w naturze wystepuje
    rzadko juz z cisnieniami 200 atm.W zwiazku z tym nalezy go sprezyc,
    sprezarki to nie perpetum mobile i nalezy dostarczyc im energie...
    Nie chce mi sie tego teraz liczyc ale moze sie okazac, ze bilans przy
    osiaganiu takich cisnien moze byc niespecjalnie korzystny .

    Moim zdaniem jedynym sensownym wyjsciem jest wlasnie elektrycznosc. Prad
    mozna stacjonarnie wytworzyc nawet i z holzgazu a wozenie generatora w
    kazdym samochodzie i dokladanie paliwa na skrzyzowaniu nie jest juz
    specjalnie wygodnym pomyslem :) - ta sama zasada wystepuje przy
    elektrowniach atomowych, wiatrowych, slonecznych i wodnych.

    --
    Picasso

  • 43. Data: 2010-04-21 18:31:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-21, Michał Gut <m...@w...pl> wrote:

    > prosta sprawa
    > chinolce momentalnei podlapia temat i wyprodukuja maly gadzet do gniazda
    > zapalniczki ktory podlaczac sie bedzie do zestawu audio:)
    > bedzie on robil brruuum bruuum
    > lub rrr rrrrrrr rr

    AFAIR to już coś takiego wypuścili :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2010-04-21 19:22:15
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 21, 1:52 am, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Stąd moje watpliwości.
    > Nigdy nie miałem auta hybrydowego i nie zamierzam mieć. Natomiast chętnie

    Nie wiem jaki masz laptop, ale w moim bateria 5 lat i dziala zupelwnie
    przyzwoicie (DELL). Moze nie ma pojemnosci dokladnie odpowiadajacej
    nowej baterii ale tez nie jest zupelnie do niczego. Pomimo, ze ani nie
    posiada ona jakiegos specjalnego komputera monitorujacego stan
    naladowania i rozladowania ani ukladu chlodzenia lub ogrzewania. Tak
    jak pisalem, Toyota ma juz 13 lat doswiadczenia z Priusami i nie widac
    aby jakos specjalnie doplacala do akumulatorow w tym samochodzie. Nie
    sadze rowniez aby General Motors dawal gwarancje na 10 lat tylko po to
    aby potem ludziom rozdawac pieniadze i na tym interesie tracic.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 45. Data: 2010-04-21 22:50:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Axel pisze:
    > Ou, rily? Mam Nokie 6310i, ktora ma z 6 lat i dalej wytrzymuje tydzien
    > bez ladowania. A akumulator nie byl oszczedzany - przez kilka lat
    > ladowalem go wylacznie w zestawie samochodowym.

    No właśnie dlatego tyle wytrzymuje, bo ładowałeś jak ładowałeś. Powolne
    ładowanie małym prądem jest po prostu lepsze niż superhit z allegro pt.
    "Megaszybka ładowarka ....". :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 46. Data: 2010-04-22 09:26:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > AFAIR to już coś takiego wypuścili :)

    W bodajże Tesli taki gadżet jest montowany fabrycznie...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 47. Data: 2010-04-22 10:00:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Apr 2010 22:50:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >No właśnie dlatego tyle wytrzymuje, bo ładowałeś jak ładowałeś. Powolne
    >ładowanie małym prądem jest po prostu lepsze niż superhit z allegro pt.
    >"Megaszybka ładowarka ....". :P

    A skad wiesz ze ten zestaw laduje powoli ?

    Poza tym li-ion to osobna kategoria, zalecen z innych technologii nie
    ma co przenosic, w dodatku co producent to inna jakosc.
    Panasonic po poltora roku ma polowe pojemnosci.

    J.