  • 21. Data: 2010-04-19 22:54:27
    Temat: Re: Opel Ampera nadciąga...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hqh70f$rll$1@inews.gazeta.pl...

    >Nie chcę iść z falą "ekologów".

    No to teraz wyobraz sobie, ze nie ma ropy, nie chodzi o ekologie. Z jaka
    fala wtedy poplyniesz?

    --
    Picasso

  • 22. Data: 2010-04-20 04:35:01
    Od: JAM <j...@y...com>

    wiadomoscinews:hqi00u$rog$1@inews.gazeta.pl..."pitpu
    ll" <p...@p...com> wrote in message

    > rozumiem, ze dysponujesz garazem z gniazdkiem ;) Ale w 400 tysiecznym
    > miescie o srednicy 16 km to malo takich jest ;)
    > Ciekawe jaka jest zywotnosc akumulatrów. Bo mi po glowie chodzi ok 600 cykli
    >
    > Ja niestety mieszkam na wsi i po waciki mam ciutke dalej ;) choc do pracy
    > niekoniecznie.
    > A i tak bym wolal cos z 300 km zasiegu zeby sie dalo u tesciowej podladowac
    > :D
    >
    > pitpull

    Zasieg to on ma tak okolo 300 km bez tankowania. 60 km to jadac
    wylacznie na energii z baterii.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 23. Data: 2010-04-20 04:38:47
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 19, 2:45 pm, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
    > Każdy, kto miał laptopa, czy choćby komórkę wie ile wytrzymują akumulatory,
    > nawet najbardziej Hi-Tech litowo jonowe. 3 lata to szczyt marzeń, a potem
    > płać i płacz/
    > \Jacek

    Hmmm. Wprawdzie nie litowe, ale w Priusach wytrzymuja spokojnie 7 lat.
    To jest potwierdzone faktycznymi danymi rynkowymi. Zreszta nie wiem
    jak Opel, ale na Volta Chevrolet ma dawac gwarancje na 10 lat albo
    150,000 mil. Tak wiec nie plac i placz tylko najwyzej wycieczka do
    dilera i wymienia za darmo.

  • 24. Data: 2010-04-20 06:44:07
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    P_ablo wrote:
    > Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to teraz wyobraz sobie, ze nie ma ropy, nie chodzi o ekologie. Z
    > jaka fala wtedy poplyniesz?

    Wtedy będę jeździł na gazie.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 25. Data: 2010-04-20 07:49:29
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ośmielę się "polimeryzować" z tą informacją.
    Po pierwsze Prius nie ma jeszcze 7 lat najwyżej połowę z tego.
    Po drugie: co to znaczy "wytrzymują"? Ile nominalnej pojemności zostaje w
    aku w chwili, gdy wymaga wymiany? Akumulator to nie żarówka - świeci,
    świeci, świeci, nie świeci, tylko stopniowo traci pojemność i spadaja inne
    parametry.
    Nawet toporne i uważane za trwałe akumulatory ołowiowe po 3 latach mają
    najwyżej połowę tego, co pisze na tabliczce.
    Jedyny akumulator, jaki miałem i wytrzymał ponad 10 lat to wojskowy
    akumulator kadmowo-niklowy "sdiełano w CCCP".
    Jacek

  • 26. Data: 2010-04-20 08:21:00
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Katanka pisze:

    > Wtedy będę jeździł na gazie.

    A jakim? LPG nie będzie, z CNG to już nie tak prosto.

  • 27. Data: 2010-04-20 09:54:54
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > A jakim? LPG nie będzie, z CNG to już nie tak prosto.

    No to na wodorze :) Coś wymyslą. Może nawet będzie jazda na oleju roślinnym lub
    na łajnie krowim ;) Na prąd mnie nikt nie naciagnie, bo to jest tak bardzo
    "ekologiczne", że ja pierdziele. Nikt nie pyta skąd prad w naszym kraju się
    bierze i co się dzieje z ogniwami, gdy się zużyją (jak droga jest utylizacja).

  • 28. Data: 2010-04-20 10:13:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jacek wrote:

    > Ośmielę się "polimeryzować" z tą informacją.
    > Po pierwsze Prius nie ma jeszcze 7 lat najwyżej połowę z tego.

    Ke? pierwsza generacja - 1997.
    Druga generacja, ta najpopularniejsza - 2000-2009.
    Trzecia - ta najnowsza jest od zeszłego roku.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 29. Data: 2010-04-20 11:02:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-04-20 07:49, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Ośmielę się "polimeryzować" z tą informacją.
    > Po pierwsze Prius nie ma jeszcze 7 lat najwyżej połowę z tego.

    Chciałeś napisać prawie dwa razy tyle :) 13lat.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 30. Data: 2010-04-20 12:13:08
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > to jest tak bardzo "ekologiczne", że ja pierdziele. Nikt nie pyta skąd
    > prad w naszym kraju się bierze i co się dzieje z ogniwami, gdy się

    Poszerz horyzonty...

    Produkujac zanieczyszcenia w jednym miejscu (elektrownia) latwiej nad nimi
    zapanowac. Do tego prad mozna wyprodukowac na wiele roznych sposobow i
    latwiej za dziesiatki lub setki lat opracowac / przezucic sie na nowy sposob
    pozyskiwania energii do produkcji pradu niz przeprojektowywac i kombinowac z
    napedem w samochodach.

    Opracowanie wydajnych ogniw i ich skuteczna utylizacja musi sie komus
    opacac - bez popytu nie bedzie podazy i konkurencji - mamona rzadzi tym
    swiatem od zawsze. Od czegos trzeba zaczac, nic nie powstaje za pomoca
    machniecia czarodziejskiej rozdzki.

    --
    Picasso