  • 11. Data: 2010-04-19 16:54:13
    Temat: Re: Opel Ampera nadciąga...
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:hqh59u$s7q$1@news.onet.pl...
    > No, wygląda że europejska mutacja Volta się wreszcie pokaże.

    > Obawiam się też że te duże baterie mocno odbiją się na cenie.
    > Ech, jakby wywalili ten tunel między tylnymi siedzeniami, kosztem
    > niższego zasięgu np. 40 km - nadal samochód by się nadawał do jazdy
    > czysto elektrycznej, a byłby pełnoprawnym samochodem rodzinnym. Czyli
    > ze znacznie wyższą sprzedażą, i wyraźnie niższymi cenami...

    Bez przesady, ile znasz dzis rodzin wiekszych niz 2+2? Dalsza jazda czyms
    tak malym w 5 osob to i tak zadna przyjemnosc, ja nie pamietam kiedy
    ostatnio wykorzystalem tylna kanape w calosci. Raz na 5 lat mozna piatemu
    taksowke zamowic.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-04-19 17:14:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2010-04-19 12:01, Massai napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > [...]
    > >

    > Gdzieś wyczytałem że około 37 tys euro - znaczy bardzo drogo.

    Hm, też gdzieś taką kwotę widziałem, ale w artykule w którym twierdzili
    że wejdzie na rynek dopiero w 2011, więc pomyślałem że może skoro to
    nie do końca prawda to może i ta cena bardziej realna ;-)

    Wiki twierdzi że ta cena 37k to w usd za Volta w Stanach. To by
    pasowało, u nas zazwyczaj nowe samochody kosztują podobne kwoty tylko w
    euro...

    Szkoda, pozostanie produktem niszowym. A już myślałem że ktoś poszedł
    po rozum do głowy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2010-04-19 17:18:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kamil wrote:

> [...]
    > czyms tak malym w 5 osob to i tak zadna przyjemnosc, ja nie pamietam
    > kiedy ostatnio wykorzystalem tylna kanape w calosci. Raz na 5 lat

    Tia, tylko dlaczego wszystkie samochody tego typu są jednak
    pięcioosobowe! ;-)

    Jak napisałem - mnie to nie będzie przeszkadzać, ale wielu - może.

    Zresztą, jeśli ta cena 37k euro jest prawdziwa, to można zapomnieć.
    Kolejny samochodzik dla maniaków eko, bo z punktu widzenia
    oszczędności, to przy tej cenie gra nie warta świeczki.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2010-04-19 17:46:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:hqhs8m$gb7$1@news.onet.pl...

    > Tia, tylko dlaczego wszystkie samochody tego typu są jednak
    > pięcioosobowe! ;-)

    Pewnie wlasnie dlatego, ze wszystkie maja to i nie ma co produkowac
    'wybrakowanego', bo klient bedzie krecic nosem. Nawet jesli porzebuje
    piatego siedzenia dwa razy w zyciu :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-04-19 18:12:53
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No, wygląda że europejska mutacja Volta się wreszcie pokaże.
    >
    > W dodatku jeszcze w tym roku.
    >
    > Samochód ciekawy.
    > http://www.opel-ampera.com/english/#/home
    >
    > Niestety, poszli w modnym kierunku, i ma zapewniać 60 km na bateriach.

    60 km?
    Bez sensu. To nawet po waciki bym nie mógł skoczyć do najblizszego
    supermarketu ;D
    Gdzieś dziś czytałem, że w USA mają Dacie elektryczną sprzedawać - 300 km
    zasięgu. Cena - bodajże 33 k$ czy 37$

    Do tego sieć:

    http://www.samochodyelektryczne.org/pierwsza_stacja_
    do_wymiany_akumulatorow_w_tokyo.htm

    i można by pomyśleć :)

    tzn nie ja - cenowo poza zasięgiem niestety

    pozdrawiam

    pitpull

  • 16. Data: 2010-04-19 18:22:51
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "pitpull" <p...@p...com> wrote in message

> [...]
    > supermarketu ;D
    > Gdzieś dziś czytałem, że w USA mają Dacie elektryczną sprzedawać - 300 km

    Bez sensu? Przez prawie 400-tysieczne miasto z jednego konca na drugi mam
    16km. Czyli dojade do pracy, z powrotem, dzieciaka do przedszkola zawioze i
    jeszcze po waciki wyskocze wieczorem.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2010-04-19 18:29:13
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > zrozumiał, że kupuje się _oczami_,

    Nie sądzę. To jest jakiś rendering.
    W rzeczywistości pewnie będzie wyglądał jak każdy opel,
    znaczy niby ok, ale jakiś taki niezbyt.
    P.

  • 18. Data: 2010-04-19 19:06:46
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci
> [...]

    >16km. Czyli dojade do pracy, z powrotem, dzieciaka do przedszkola zawioze i

    rozumiem, ze dysponujesz garazem z gniazdkiem ;) Ale w 400 tysiecznym
    miescie o srednicy 16 km to malo takich jest ;)
    Ciekawe jaka jest zywotnosc akumulatrów. Bo mi po glowie chodzi ok 600 cykli

    Ja niestety mieszkam na wsi i po waciki mam ciutke dalej ;) choc do pracy
    niekoniecznie.
    A i tak bym wolal cos z 300 km zasiegu zeby sie dalo u tesciowej podladowac
    :D

    pitpull

  • 19. Data: 2010-04-19 20:45:55
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Każdy, kto miał laptopa, czy choćby komórkę wie ile wytrzymują akumulatory,
    nawet najbardziej Hi-Tech litowo jonowe. 3 lata to szczyt marzeń, a potem
    płać i płacz/
    \Jacek

  • 20. Data: 2010-04-19 22:12:29
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Ciekawe ile Nissan Leaf w EU bedzie stal. W USA po federalnych odpisach
    > podatkowych ma kosztowac jakies 25k$.

    znajac zycie bedzie to w EU drozsze 30-50% w stosunku do ceny w USA,
    brat