eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel AmperaRe: Opel Ampera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: The_EaGle <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opel Ampera
    Date: Tue, 10 Apr 2012 00:21:28 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 46
    Message-ID: <jlvnfq$jng$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-186-75-93.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1334010170 20208 213.186.75.93 (9 Apr 2012 22:22:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Apr 2012 22:22:50 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 120409-1, 2012-04-09), Outbound message
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443369
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
    > O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
    > elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
    > silników elektrycznych.

    Opel ampera, chevrolet volt...

    > Silnik spalinowy pracuje tylko jako
    > generator prądu.

    Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

    > Zastanawiam się po cholerę robili takie cuda
    > hybrydowe jak Lexus z literką h.
    Hybrydy w toyocie to pochodne tych od priusa - starsza technologia.

    > Tam oba silniki przenoszą
    > napęd na kolą. Przecież silnik spalinowy ma największą sprawność
    > przy konkretnych obrotach i konkretnym obciążeniu. Można
    > efektywniej ładować akumulatory. Poza tym duża moc pojazdu
    > jest wykorzystywana podczas rozpędzania i nie jest cały czas
    > potrzebna.

    Silnik elektryczny w priusie pracuje jako wspomaganie silnika
    spalinowego. Oznacza to że silnik spalinowy pracuje efektywnej.
    Po za tym prius do niewielkiej prędkości może poruszać się tylko na
    silniku elektrycznym.

    > W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
    > w taki sposób jak Opel Ampera.

    Trzeba od zera stworzyć samochód tak jak to zrobił GM a nie modyfikować
    znane rozwiązania = większe koszty.

    Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
    sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
    używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
    dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
    krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
    sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
    działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
    sterowania tym stuffem = duże koszty.

    --
    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: