-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: The_EaGle <t...@p...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opel Ampera
Date: Tue, 10 Apr 2012 00:12:47 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 28
Message-ID: <jlvmvl$hpj$1@mx1.internetia.pl>
References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl> <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 213-186-75-93.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1334009653 18227 213.186.75.93 (9 Apr 2012 22:14:13 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Apr 2012 22:14:13 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: avast! (VPS 120409-1, 2012-04-09), Outbound message
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443367
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-04-09 13:10, BartekK pisze:
>... W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
> moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy
> mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da
> się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił
> tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.
Silnik elektryczny może mieć właściwie dowolną moc...a na pewno znacznie
większą niż największy silnik spalinowy w samochodzie.
Tak więc ani moc ani moment nie jest problemem. Silniki elektryczne w
samochodach są sterowane za pomocą falowników w związku z tym mogą
pracować z dużym momentem zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach.
Problem wysokiej prędkości wiąże się z generowaniem dużej mocy przez
dłuższy czas co oczywiście dla silnika elektrycznego nie jest żadnym
problemem. Niestety dużym problemem jest dla akumulatorów i zasięg
takiego auta które podróżowało by z prędkością non stop np 180km/h.
Druga sprawa to wydajność prądowa długotrwała z akumulatorów. Samochody
elektryczne zwykle jeżdżą wolno wiec tak projektuje się ich zasilanie
aby optymalnie rozładowywały aku przy odpowiednim prądzie ponieważ
pojemność aku nie jest stała. Zmienia się w zależności od wielu
czynników m.in od prądu ładowania i rozładowywania.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.12 00:21 The_EaGle
- 10.04.12 07:24 Czarek Daniluk
- 10.04.12 08:45 megrims
- 10.04.12 10:03 J.F
- 13.04.12 22:35 The_EaGle
- 14.04.12 01:36 kogutek
- 14.04.12 01:47 kogutek
- 14.04.12 08:42 J.F.
- 14.04.12 12:42 kogutek
- 17.04.12 08:35 Tadeusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-02 Warszawa => Key Account Manager <=