eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel AmperaRe: Opel Ampera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: The_EaGle <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opel Ampera
    Date: Tue, 10 Apr 2012 00:12:47 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <jlvmvl$hpj$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl> <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-186-75-93.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1334009653 18227 213.186.75.93 (9 Apr 2012 22:14:13 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Apr 2012 22:14:13 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 120409-1, 2012-04-09), Outbound message
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443367
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-04-09 13:10, BartekK pisze:


    >... W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
    > moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy
    > mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da
    > się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił
    > tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.

    Silnik elektryczny może mieć właściwie dowolną moc...a na pewno znacznie
    większą niż największy silnik spalinowy w samochodzie.
    Tak więc ani moc ani moment nie jest problemem. Silniki elektryczne w
    samochodach są sterowane za pomocą falowników w związku z tym mogą
    pracować z dużym momentem zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach.

    Problem wysokiej prędkości wiąże się z generowaniem dużej mocy przez
    dłuższy czas co oczywiście dla silnika elektrycznego nie jest żadnym
    problemem. Niestety dużym problemem jest dla akumulatorów i zasięg
    takiego auta które podróżowało by z prędkością non stop np 180km/h.
    Druga sprawa to wydajność prądowa długotrwała z akumulatorów. Samochody
    elektryczne zwykle jeżdżą wolno wiec tak projektuje się ich zasilanie
    aby optymalnie rozładowywały aku przy odpowiednim prądzie ponieważ
    pojemność aku nie jest stała. Zmienia się w zależności od wielu
    czynników m.in od prądu ładowania i rozładowywania.

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: