  • Data: 2011-06-07 10:10:16
    Temat: Re: Olympus XZ-1 vs Canon G12 - czas pracy na bateriach
    Od: Robert Kazanowski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Cze, 01:46, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > Czy ja dobrze widzę, że G12 ma akumulator 7,4V 1050mAh
    > a Olympus XZ-1 ma akumulator 3,7V 925mAh czyli prawie
    > dwa razy mniejszą ilość dostępnej energii elektrycznej?
    > Czy zakładając w przybliżeniu taką samą elektrożerność
    > aparatów oznacza to może że Canon zrobi na baterii 2x więcej?

    Jedna drobna uwaga: rożnica w pojemności obu akumulatorów to 125 mAh,
    wiec zakladajac podobny pobór pradu obu aparatow (np.100mA), przy tych
    samych warunkach i rodzajach wykonywanych zdjec, to G12 popracuje
    ponad godzinę dłużej (dokładnie 1h15m) niż Olek. Różnica w napięciach
    obu akumulatorów nie ma żadnego znaczenia przy ocenie możliwej do
    uzyskania z nich energii elektr., czyli Canon nie zrobi w tych samych
    warunkach 2 x wiecej zdjec.

    > Jak można porównać te aparaty pod względem czasu pracy
    > na tak różnych bateriach?

    Jak to wczesniej juz odpowiadano (i sam znalazles) zwykle te parametry
    są standardowo podawane przy aparatach w postaci ilości mozliwych do
    zrobienia zdjęć w okreslonych warunkach. Nie jest to ideal, ale daje
    chociaż jakieś orientacyjne porównanie. Być może uda Ci sie znaleźć
    gdzieś w specyfikacjach średni pobór pradu każdego z aparatów, wtedy
    bedziesz miał już w miarę obiektywne porównanie czasu pracy obydwu
    aparatow (dzielisz pojemność aku przez ten prad i otrzymujesz średni
    czas pracy).
    --
    Pozdrawiam.
    rk