  • Data: 2011-06-08 11:13:58
    Temat: Re: Olympus XZ-1 vs Canon G12 - czas pracy na bateriach
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-08 12:59, Robert Kazanowski pisze:

    > Oj obawiam sie, że to niestety Ty troche pojechałes. Wzor podany przez
    > Ciebie dotyczy tego jaka energię pobiera aparat (urzadzenie) o
    > określonej mocy w pewnej jednostce czasu. Pobrana energia nijak sie ma
    > do wydajności źródła prądu, w tym przypadku akumulatora. Energia
    > zgromadzona w aku to E=I*t czyli iloczyn prądu i czasu przez jaki dane
    > źródło ten prad o okreslonym natężeniu może dostarczać.

    Bzdura. I*t to nie energia a ładunek. Kiedyś uczono tego na lekcjach
    fizyki chyba nawet jeszcze w szkole podstawowej.

    > Tu dalej jedziesz az milo :))) Bateria nie dostarcza mocy. Nie ma
    > takiego pojecia jak moc baterii, może być tylko moc odbiornika
    > energii.

    Niestety to Ty się ośmieszasz. Istnieje zarówno pojęcie mocy odbieranej
    przez odbiornik, ale również i mocy oddawanej przez źródło.
    Zresztą - jeśli twierdzisz, że bateria nie dostarcza mocy a odbiornik ja
    pobiera, to... skąd ją bierze? Perpetuum mobile?

    Obawiam się, że pozostaje Ci wejść pod stół i odszczekać. A potem...
    poszukać jakiegoś podrecznika fizyki i dopiero po jego poczytaniu
    ewentualnie wrócić do tematu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)