  • 1. Data: 2013-03-04 22:21:47
    Temat: Olympus E-PM2 i E-PL5
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    Witam,

    Czy ktoś bawił się dłużej Olympusami E-PM2 i E-PL5? Czy różnią się tylko
    ekranem i sterowaniem? Czy jakość pracy autofokusa (szybkość,
    dokładność, działanie przy kiepskim oświetleniu) i jakość plików wideo
    jest taka sama? Nie zależy mi na obrotowym ekranie (i tak dokupiłbym
    wizjer VF-2).

    Aha, i głupie pytanie: czy w tych modelach podczas filmowania działa
    optyczna stabilizacja obrazu?

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 2. Data: 2013-03-05 00:12:05
    Temat: Re: Olympus E-PM2 i E-PL5
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-04 22:21, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > dokładność, działanie przy kiepskim oświetleniu) i jakość plików wideo
    > jest taka sama? Nie zależy mi na obrotowym ekranie (i tak dokupiłbym

    W środku jest to samo i wypluwa to samo. W dwójce brakuje pokrętła
    trybów (średnio upierdliwe, trzeba macać na ekranie) i dwóch mniej
    istotnych pstryczków.

    > Aha, i głupie pytanie: czy w tych modelach podczas filmowania działa
    > optyczna stabilizacja obrazu?

    Nie ma optycznej stabilizacji w olkach, działa elektroniczna, lepiej niż
    w starszych penach, gdzie często rwała na filmie. Niestety, zawęża się
    nieco kąt.
    Optyczna stabilizacja pewno działa z obiektywami panasonica, ale
    należałoby sprawdzić.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię palić ogniska w lesie, szczególnie podczas suszy.../

  • 3. Data: 2013-03-05 06:37:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > zawęża się nieco kąt.
    > Optyczna stabilizacja pewno działa z obiektywami panasonica, ale

    a do tego e-PL5 do jak wsadzali matrycę z Om-d to nie wsadzili razem z 5
    osiową stabilizacją?

  • 4. Data: 2013-03-05 08:04:40
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > a do tego e-PL5 do jak wsadzali matrycę z Om-d to nie wsadzili razem z 5
    > osiową stabilizacją?

    Nie. W obu nowych penach jest tylko dwuosiowa.

    Piotr

  • 5. Data: 2013-03-05 08:18:07
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > nieco kąt.
    > Optyczna stabilizacja pewno działa z obiektywami panasonica, ale

    No nie ma w życiu szczęścia :) Może zaczekać aż Panasonic zrobi coś z
    lepszą matrycą... Bo gdyby nie matryca, taki G5 w zupełności mi by
    odpowiadał.

    Piotr

  • 6. Data: 2013-03-05 08:36:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-03-05 08:18, Uncle Pete pisze:

    > No nie ma w życiu szczęścia :) Może zaczekać aż Panasonic zrobi coś z
    > lepszą matrycą... Bo gdyby nie matryca, taki G5 w zupełności mi by
    > odpowiadał.

    No ale kto Ci broni używać Olka ze stabilizowanymi szkłami od Panasa? :)
    Masz i dobrą matrycę i stabilizację optyczną.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2013-03-05 08:51:32
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > No ale kto Ci broni używać Olka ze stabilizowanymi szkłami od Panasa? :)
    > Masz i dobrą matrycę i stabilizację optyczną.

    Gdyby olek sprzedawał same korpusy... Tak, jestem pazerny :)

    Piotr