  • 1. Data: 2013-03-05 00:32:10
    Temat: Problem ze zdalnym wyzwalaniem lamp Sony A77
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zainteresowały mnie lampy z wbudowanym odbiornikiem radiowym YN560-III.
    Eksperymentalnie kupiłem 2 nadajniko - odbiorniki RF 603 z dedykacją do
    Nikona. Urządzenia współpracują z tą lampą. Oczywiście nie da się ich
    podłączyć do Sony bezpośrednio. Tak więc zaopatrzyłem się w kostkę Sony
    / ISO taką jak tu:

    http://allegro.pl/kostka-synchro-synchronizacyjna-do
    -sony-minolta-gd-i3069004273.html

    No i nadajnik dalej nie nadaje. Sprawdziłem więc czy wszystkie sygnały
    są transmitowane między górnym a dolnym złączem: oczywiście nie są. Te
    dwa małe piny w ISO nie mają przejścia mierząc omomierzem. Tylko
    środkowy wyzwalacz i masa mają przejście.

    Wyczytałem gdzieś, że tryb nadajnika w RF 603 ustawiany jest po wykryciu
    sygnału Ready - a mieści się on na jednym z tych dwóch właśnie pinów.
    Moje pytanie brzmi: czy jest uzasadnione, że czymś nie podłączanie obu
    pinów zanim sam je podłączę i coś zepsuję?

    A może wiecie skąd zdobyć kostkę w pełni funkcjonalną?

    Marek

  • 2. Data: 2013-03-06 01:06:47
    Temat: Re: Problem ze zdalnym wyzwalaniem lamp Sony A77
    Od: Marek <p...@s...com>

    Problem rozwiązany. Samodzielnie przerobiłem kostkę skoro producenci
    oszczędzają na 2 kabelkach po 3cm każdy.

    Marek