  • 1. Data: 2013-03-04 15:04:23
    Temat: IQ aparatu - o co chodzi?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Ostatnio coraz częściej widzę w komentarzach gadanie o IQ aparatu.
    Mógłby ktoś króciutko podpowiedzieć co mają na myśli? "Inteligencję"
    trybu auto?

    THX

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

    BTW: Chciałbym, żeby aparat miał wyższe IQ od mojego - póki nie
    zrobiłby prawa jazdy, to brałbym go do plecaka, a zdjęcia (tylko te
    dobre, wyselekcjonowane) same by się robiły...

  • 2. Data: 2013-03-04 15:26:57
    Temat: Re: IQ aparatu - o co chodzi?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > Ostatnio coraz częściej widzę w komentarzach gadanie o IQ aparatu.
    > Mógłby ktoś króciutko podpowiedzieć co mają na myśli? "Inteligencję" trybu
    > auto?

    Obstawiam, że to Image Quality czyli jakość (generowanego) obrazu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-03-04 15:35:18
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    [...]
    > Obstawiam, że to Image Quality czyli jakość (generowanego) obrazu.

    Ooo, to może być trafny trop - nie podniecano by się aż tak bardzo
    trybem auto (sam nawet nie wiem, czy posiadam. :)

    No i najgorzej na starcie niewłaściwie się zasugerować... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2013-03-04 15:39:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    BTW: Bo tak w ogóle, to właśnie czytam sobie komenty pod recenzją
    Fujowego "kastrata". ;)
    http://www.dpreview.com/news/2013/03/01/fujifilm-x-e
    1-review#comments

    Cholerka, naprawdę najlepsze JPG-i na cropie jakie widziałem...

    [mr.]

  • 5. Data: 2013-03-04 15:45:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > Obstawiam, że to Image Quality czyli jakość (generowanego) obrazu.

    o to fajny aparat jeśli sam generuje obrazy bez potrzeby fotografowania :)

  • 6. Data: 2013-03-04 15:50:11
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 15:04:23 UTC+1 użytkownik Mariusz [mr.] napisał:
    > Ostatnio coraz częściej widzę w komentarzach gadanie o IQ aparatu.
    >
    > Mógłby ktoś króciutko podpowiedzieć co mają na myśli? "Inteligencję"
    >
    > trybu auto?

    Hehe - może odpowiedzia jest dzisiejsza informacja handlowa z PahseOne - zwroc uwage
    na nazwy produktów :)

    W ofercie firmy Phase One pojawiły się trzy nowe ścianki cyfrowe w formacie 645.
    Model IQ280 ma rozdzielczość 80 megapikseli, a IQ260 i IQ260 Achromatic mają po 60
    megapikseli, przy czym ten ostatni został pozbawiony filtra Bayera i rejestruje
    jedynie czarno-białe zdjęcia.

  • 7. Data: 2013-03-04 16:07:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Dominik" <d...@g...com> wrote:

    [...]
> [...]
    > IQ260 Achromatic mają po 60 megapikseli, przy czym ten ostatni został
    > pozbawiony filtra Bayera i rejestruje jedynie czarno-białe zdjęcia.

    Fajnie, jakby DxO je szybko pomierzyło (tak samo, jak nienowe już
    przecież Fuje - ludzie w komentarzach wciąż o nie pytają, a ci milczą
    jak najęci) - dawno nie było średniego formatu, a te co były tkwiły
    jeszcze w średniowieczu. ;)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2013-03-04 16:09:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > o to fajny aparat jeśli sam generuje obrazy bez potrzeby
    > fotografowania :)

    Dobra, dobra, OMD też ma świetne IQ... :)

    [mr.]

  • 9. Data: 2013-03-04 16:47:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] wrote:

    > Dobra, dobra, OMD też ma świetne IQ... :)

    ale nie generuje mi żadnych obrazów ;-) jest do dupy.

  • 10. Data: 2013-03-05 08:13:36
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-04 15:39, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    1-review#comments

    > Cholerka, naprawdę najlepsze JPG-i na cropie jakie widziałem...

    JPGi owszem ale ACR poprawili i RAWy są w końcu normalne!
    Patrze na ISO3200 i tylko Pentax robi tu konkurencję :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info