-
41. Data: 2015-03-14 09:37:36
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:
> Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do
> praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.
> Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby
> stosować olej silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi.
> Te parametry spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są
> informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie
> ma wystarczająco dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne
> dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246
> tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo
> stosowania wyklętych przez niektórych dodatków. Nie mam związku z
> jakąkolwiek formą sprzedaży dodatków.
>
> Z wyrazami szacunku
> MJ
Tak, właśnie o taka opinię mi głównie chodziło. Dzięki.
-
42. Data: 2015-03-14 09:38:09
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-10 o 22:08, masti pisze:
> Tata wrote:
>
>> Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
>> Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.
> ja nie dolewam nic. jedyne co się dzieje to to, że portfel zostaje
> wypełniony.
>
Dolej, przelicz zużyte przed i po dolaniu, paliwo i dopiero wtedy oceń
stan portfela,.
-
43. Data: 2015-03-14 11:50:19
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:5503f308$0$12181$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:
>>
>>>>
>>>> Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.
>>>>
>>>
>>> Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?
>>
>> Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując
>> na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.
>>
>
> I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie. Jednak
> i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie zatankować, tak się
> pieni.
To że sie pieni mniej lub bardziej to nic nie znaczy. Pisząc o złej jakości
miałem na myśli szkodliwe dodatki, których nie powinno być w ON, a które
zostały dodane przez ludzi robiących jakiś przekręt. Może to być
rozpuszczalnik, zbyt duża zawartość estrów, paliwo lotnicze. Cokolwiek co
jest tańsze i miesza się z paliwem.
Paliwo wychodzące z dużych hurtowni zawsze spełnia minimalne wymagania
normy, ale zanim dotrze do baku Twojego samochodu, to mogą stać się z nim
różne cuda.
Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do
paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie
akcje były kilka lat temu.
Możesz też trafić na paliwo zza wschodniej granicy, które z różnych powodów
nie spełnia normy minimalnej, ale jest kupowane przez detalistów w Polsce.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
44. Data: 2015-03-14 19:39:52
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: k...@g...com
W dniu sobota, 14 marca 2015 11:49:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
> news:5503f308$0$12181$65785112@news.neostrada.pl...
> >W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:
> >>
> >>>>
> >>>> Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.
> >>>>
> >>>
> >>> Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?
> >>
> >> Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując
> >> na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.
> >>
> >
> > I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie. Jednak
> > i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie zatankować, tak się
> > pieni.
>
> To że sie pieni mniej lub bardziej to nic nie znaczy. Pisząc o złej jakości
> miałem na myśli szkodliwe dodatki, których nie powinno być w ON, a które
> zostały dodane przez ludzi robiących jakiś przekręt. Może to być
> rozpuszczalnik, zbyt duża zawartość estrów, paliwo lotnicze. Cokolwiek co
> jest tańsze i miesza się z paliwem.
> Paliwo wychodzące z dużych hurtowni zawsze spełnia minimalne wymagania
> normy, ale zanim dotrze do baku Twojego samochodu, to mogą stać się z nim
> różne cuda.
> Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do
> paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie
> akcje były kilka lat temu.
> Możesz też trafić na paliwo zza wschodniej granicy, które z różnych powodów
> nie spełnia normy minimalnej, ale jest kupowane przez detalistów w Polsce.
>
> --
> Pozdrawiam,
>
> yabba
Dlaczego syf? Zasadą strącą barwnik, kwasem zrobią właściwe pH i przefiltrują.
-
45. Data: 2015-03-15 00:04:16
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:1abae275-34cd-4392-8915-3f2a7825efd9@googlegrou
ps.com...
W dniu sobota, 14 marca 2015 11:49:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
> news:5503f308$0$12181$65785112@news.neostrada.pl...
> Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do
> paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie
> akcje były kilka lat temu.
>
Dlaczego syf? Zasadą strącą barwnik, kwasem zrobią właściwe pH i
przefiltrują.
Masz rację, teoretycznie to świetnie działa. Ale nie wiem czy powstałe sole
wytrącają się z roztworu czy też rozpuszczają się w paliwie. Nie ma też
podstaw sądzić, że chciało im się bawić w dokładne mierzenie pH i dokładnie
odmierzali ilości zasady i kwasu do zobojętnienia. Może tam zostać za dużo
kwasu lub zasady, co będzie niekorzystne dla aparatury wtryskowej.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
46. Data: 2015-03-15 08:09:45
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Przemek <p...@g...com>
Prawdopodobnie właśnie tak "ulepszone" paliwo widziałem w koparce u mnie w firmie. Z
filtra paliwa gość wylał coś, co przypominało rozpuszczony w ropie gips. Maszyna była
tankowana zawsze na Orlenie, a ten jeden raz było włane paliwo od prywatnego
dostawcy.
-
47. Data: 2015-03-15 14:20:29
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:2247f9f3-cec4-45d2-ae58-41e761842fe1@googlegrou
ps.com...
Prawdopodobnie właśnie tak "ulepszone" paliwo widziałem w koparce u mnie w
firmie. Z filtra paliwa gość wylał coś, co przypominało rozpuszczony w ropie
gips. Maszyna była tankowana zawsze na Orlenie, a ten jeden raz było włane
paliwo od prywatnego dostawcy.
Nieprzecedził dokładnie produktu przed sprzedażą. :))
Podobno barwnik strącają kwasem solnym, a kwas zobojętniają wapnem
budowlanym.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
48. Data: 2015-03-17 16:13:08
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:
> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
> news:5503f308$0$12181$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:
>>>
>>>>>
>>>>> Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.
>>>>>
>>>>
>>>> Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?
>>>
>>> Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy,
>>> kupując na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.
>>>
>>
>> I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie.
>> Jednak i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie
>> zatankować, tak się pieni.
>
> To że sie pieni mniej lub bardziej to nic nie znaczy. Pisząc o złej
> jakości miałem na myśli szkodliwe dodatki, których nie powinno być w
> ON, a które zostały dodane przez ludzi robiących jakiś przekręt. Może
> to być rozpuszczalnik, zbyt duża zawartość estrów, paliwo lotnicze.
> Cokolwiek co jest tańsze i miesza się z paliwem.
> Paliwo wychodzące z dużych hurtowni zawsze spełnia minimalne wymagania
> normy, ale zanim dotrze do baku Twojego samochodu, to mogą stać się z
> nim różne cuda.
> Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i
> zasad do paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf.
> Ale takie akcje były kilka lat temu.
> Możesz też trafić na paliwo zza wschodniej granicy, które z różnych
> powodów nie spełnia normy minimalnej, ale jest kupowane przez
> detalistów w Polsce.
>
No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do
ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne
uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?
-
49. Data: 2015-03-18 00:10:52
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:55084476$0$2207$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:
>
> No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do ON
> może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne
> uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?
Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
50. Data: 2015-03-19 08:41:57
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Marek <m...@g...pl>
On 12.03.2015 11:59, Budzik wrote:
> Użytkownik jerzu t...@i...pl ...
>
>>> Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen
>>> jumpy.
>>>
>>> Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.
>>
>> Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
>> wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)
>>
> Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.
> Sprawdziłem wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie
> podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni)
> Po około 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie
> termostat.
>
Konkretnie Astra 1,7 od isuzu potrzebuje okolo 8km do osiagniecia
temperatury. Podobno ten typ tak ma.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z