  • 31. Data: 2015-03-12 10:11:07
    Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
    Od: Tata <k...@k...pl>

    De gustibus non est disputandum. Odpowiedziałem na pytanie Trybuna.
    Chcę, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i
    każdy niech robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się
    rodzaje ON na stacjach paliw?

    MJ

  • 32. Data: 2015-03-12 11:19:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i każdy niech
    > robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się rodzaje ON na

    Nazwą handlową, ceną, dodatkami firmowymi (które wszystkie spełniają te same
    funkcje).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 33. Data: 2015-03-12 11:28:03
    Od: Tata <k...@k...pl>

    > ...dodatkami firmowymi...

    Wymień te dodatki firmowe?

    MJ

  • 34. Data: 2015-03-12 11:55:33
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Dawid wrote:

    > no to dowaliłeś, Lidzbark i Białystok :-)
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =miksol&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113

    Przepraszam - Lidzbark i Białystok to oczywiście nie wsie.

    Natomiast używanie Mixola zdecydowanie odradzam. Lepiej już dołożyć parę
    zł i lać coś półsyntetycznego. Zdecydowanie mniej potem problemów z nagarem.

  • 35. Data: 2015-03-12 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jerzu t...@i...pl ...

    > Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
    > wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)

    Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.
    Sprawdziłem wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie
    podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni)
    Po około 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie
    termostat.

  • 36. Data: 2015-03-12 19:47:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...pl ...

> [...]
    >
    > Natomiast używanie Mixola zdecydowanie odradzam. Lepiej już dołożyć
    > parę zł i lać coś półsyntetycznego. Zdecydowanie mniej potem problemów

    Czytałes artykul ktory był tutaj zalinkowany?

  • 37. Data: 2015-03-13 10:47:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Wymień te dodatki firmowe?

    Nazw i wzorów chemicznych Ci nie podam, ale z rozmów z chemikami znającymi
    się w tym temacie, to są to jakieś środki przeciwspieniające, ułatwiające
    rozpylanie, myjące aparaturę wtryskową. Każda firma handlowa dodaje swoją
    "tajną
    kompozycję", ale w działaniu są one porównywalne. Baza paliwa jest w
    zasadzie ta sama we wszystkich ON, wyprodukowana głownie przez ORLEN i
    Lotos.
    ON arktyczny to trochę inna sprawa. Nie wszyscy producenci sprzedają go
    innym sieciom. Była tu niedawno dyskusja o na grupie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2015-03-14 00:37:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 12 Mar 2015 09:10:16 +0100, jerzu napisał(a):

    > Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez
    > magicznych dodatków.

    Gdybyś lał fabryczne dodatki, to miałby już 18 lat i milion km ;)

  • 39. Data: 2015-03-14 09:36:55
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:

    > Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy,
    > kupując na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.

    I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie.
    Jednak i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie
    zatankować, tak się pieni.

  • 40. Data: 2015-03-14 09:37:17
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-09 o 16:47, t-1 pisze:

    > Tu masz obszernie opisany problem nawet z odnośnikami do prac badawczych:
    >
    > http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_
    romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy
    _pigulce.html

    Sporo już takich artykułów przeczytałem w necie. I właśnie stąd moje
    pytanie, tu na grupie.