  • 21. Data: 2015-03-10 09:17:22
    Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam
    > około 15km - po około 3-4km termostat sie otwiera.
    > I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.

    U mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 22. Data: 2015-03-10 09:43:59
    Od: Tata <k...@k...pl>

    pytanie jak jedziesz - skoro auto się nie nagrzewa...

    "...w kilku etapach..." 3-4. Taką zimą jak obecnie, po 3-4 kilometrach
    strzałka dochodzi do 60 stopni, podczas mrozu z nawiewem na szyby nie
    drgnie, w gorące lato to nawet 90 stopni. "Piłuję" na trójce 1800-2000
    obrotów. Mam reklamówkę Liqui Moly gdzie pokazano na stoperach, że 5W-XX
    w pełni smaruje po 8 sekundach, 10W-XX po 28 sekundach, a 15W-XX po 48
    sekundach od uruchomienia silnika. Są dwie szkoły rozpoczęcia jazdy
    samochodem. Jedna zaleca jazdę zaraz po uruchomieniu silnika, co ma
    przyspieszyć jego nagrzewanie, druga zaleca rozpoczęcie jazdy po pewnym
    czasie, co ma zapobiegać obciążaniu silnika bez pełnego smarowania. Ja
    stosuję ten drugi sposób.

    Z poważaniem
    MJ

  • 23. Data: 2015-03-10 10:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek m...@g...pl ...

    > U mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka.

    Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy.

    Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.

  • 24. Data: 2015-03-10 18:31:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:
    > Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
    > Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.

    A ja nie dolewam nic i nic złego się nie dzieje.

    > Ten dodatek
    > jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu.

    Teraz do dwutaktów nie używa się mixolu, tak jak do czterostaktów nie
    używa się Selectolu.

    > Ważne, żeby stosować olej
    > silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry
    > spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że
    > sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco
    > dobrych właściwości smarujących.

    Hmmm...

    > Stosuję też inne dodatki do paliwa i
    > oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
    > turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych
    > przez niektórych dodatków.

    Jak pisałem - nie dodaję nic do paliwa. Silnik 14 lat, przebieg 200000,
    turbo, ani nic w silniku nie ruszane. Jeździ normalnie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2015-03-10 22:08:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tata wrote:

    > Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
    > Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.

    ja nie dolewam nic. jedyne co się dzieje to to, że portfel zostaje
    wypełniony.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2015-03-11 18:24:52
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    abn140 wrote:
    > nie mam takich dylematow, ale wlasnie przez to czy nie lepiej lac
    > syntetyk silnikowy? ten sie i tak spala, w czesci oczywiscie, wiec moze tak?
    > i co oni leja? nadal poczciwy miksol?

    Miksol nie wiem, czy jeszcze można go gdzieś kupić. Może na wsi.
    Dzisiejsze oleje do 2T są w pełnej gamie, w tym duży wybór olejów full
    synthetic w cenie powyżej 50 zł/but (1l).

    Z osobistych doświadczeń z silnikiem dwusuwowym wiem, że jest bardzo
    duża różnica w osadzanym nagarze przy stosowaniu różnych olejów 2T.
    Niestety, te zostawiające mało lub wcale nie zostawiające nagaru są to
    oleje drogie.

  • 27. Data: 2015-03-12 01:41:33
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-03-11 o 18:24, Poldek pisze:

    > Miksol nie wiem, czy jeszcze można go gdzieś kupić. Może na wsi.

    no to dowaliłeś, Lidzbark i Białystok :-)
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =miksol&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113

  • 28. Data: 2015-03-12 09:09:22
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <k...@k...pl> wrote:

    >Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.

    A jakbyś go nie dolewał to pewnie coś by się działo. Miliony ludzi w
    Polsce nie dolewają nic do ON i jakoś silniki masowo nie padają.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 29. Data: 2015-03-12 09:10:16
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <k...@k...pl> wrote:

    >Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
    >turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa",

    Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez
    magicznych dodatków.

  • 30. Data: 2015-03-12 09:12:07
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On 10 Mar 2015 09:59:50 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy.
    >
    >Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.

    Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
    wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)