-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <575fddc7$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@4...net>
<576104be$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<njr476$c6h$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Subject: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Date: Fri, 17 Jun 2016 11:44:49 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Lines: 44
Message-ID: <5763c6ad$0$12544$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 212.244.73.232
X-Trace: 1466156717 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12544 212.244.73.232:1252
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3276
X-Received-Body-CRC: 649609894
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2584023
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:njr476$c6h$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> Samochód ma już ponad 10 lat i jest zamortyzowany. Przebieg także
>> słuszny. Generalnie planuję jeździć ile się da - tzw polski long-life
>> :), bo pogodziłem się już z myślą, że w żaden uczciwy sposób auta nie
> to zacznijmy od początku. jakie auto i jaki silnik? po 10 latach może brać
> olej ale bez przesady. Ile musisz dolewac?
> bierz zwykły półsyntetyk lotosa za 50pln i czesc zaoszczędzone pieniadze
> wydaj na hamulce:)
>> sprzedam. Pozostaje mi rozbiórka na częsci i złomowanie resztek lub skup
> a co, zgnity jest?
>> aut i śmieszna cena. Chodzi mi tylko o to by auto nie umarło zbyt szybko
>> na skutek zatarcia silnika stąd poszukiwania oleju, którego będzie jak
>> najmniej ubywać.
> silnk sie nie zatrze dopoki bedzie cisnienie oleju - masz kontrolkę na
> desce od tego.
>> Moim zdaniem olej ucieka pierścieniami tłokowymi. Mój mechanik
>> potwierdza tą koncepcję. Choć może i Twoja koncepcja z uszczelniaczami
>> zaworowymi nie jest błędna, bo widać olej w gniazdach świec.
> uszczelniacze zaworowe są w środku pod pokrywą zaworów. jak masz olej w
> gniazdach świec to ucieka ci spod uszczelki od tej pokrywy.
> zostawiasz dym niebieski za sobą? jak przegazujesz to jest chmura dymu za
> tobą widoczna? na jałowym dymi na niebiesko?
Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem. Okazało
się, że przynajmniej na moment sprawdzenia nie ma na jałowym biegu
niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu silnika do
6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste spaliny Takie
zachowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Fakt, że silnik był
raczej ciepły. Odpaliłem do testu jakieś pół godziny po wcześniejszym
przejechaniu kilku km.
Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystko suche.
Oglądałem tydzień temu w warsztacie i przedwczoraj na przeglądzie
technicznym.
Zatem pozostaje zagadka, którędy ucieka olej?
Podsunę pewien pomysł, choć nie wiem czy ma on sens. Ucieka przez zawory
wydechowe i wydech, a ponieważ nie spala się w komorze spalania, nie widać
dymu
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.16 13:08 sirapacz
- 17.06.16 13:13 Marcin Kiciński
- 17.06.16 14:20 Vlad The Ripper
- 18.06.16 01:00 Tomasz Pyra
- 20.06.16 21:21 janusz_k
- 04.07.16 09:27 Vlad The Ripper
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie