  • 21. Data: 2019-02-26 12:59:54
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Klobukowski a...@g...com ...

    > Wyprzedzanie nie uprawnia do przekraczania prędkości.

    Tyle teoria. Praktyka mowi ze jezeli to sie robi w granicach rozsadku to
    wiecej z tego pozytku niz szkod.
    Problem zaczyna sie wtedy kiedy (co omawialismy w innym watku) wariat
    zaczyna wyprzedzac kolumne pojazdów nie wiedzac gdzie chce ten manewr
    zakonczyc a potem ma pretensje ze gdzies tam mu miejsca nie starczyło. I
    jeszcze inni na niego trąbią ze zajezdza droge, hamuje etc...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 22. Data: 2019-02-26 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    w-samochodach-po

    > Są miejsca na świecie, gdzie "sznurek bryk wlokących się 50-tką po
    > mieście", to jest najnormalniejsza norma. No, może nie 50-tką, tylko
    > ok. 55-58. Takie rzeczy widziałem np. w Szwajcarii, Szwecji,
    > Australii, Singapurze i Wielkiej Brytanii. Czyli da się.

    Ano.
    Ostatnio widziałem reportaz z Estoni.
    Piekna, dwupasmowa droga i wszyscy wloką się własnie około 55 na godzine.
    Powód: informacja ze zielona fala jest ustawiona dokładnie na 58 (?) i ze
    jajk pojedziesz szybciej to bedziesz musiał hamować.
    Ale ludziom nadal trudno to zrozumiec, ze lepiej płynnie niz agresywnie
    od swiateł do swiateł... Bo jak pojade wolniej to zaraz mi sie 5 przed
    zderzak wepchnie. I potem nawet tacy jak ja co by chetnie pojechali
    płynnie, przyspieszaja zeby chociaz troche zminimalizowac to zjawisko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 23. Data: 2019-02-26 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" o...@g...pl ...

> [...]
    > mniej czasu, niż upadek komuny, a ta też skończyła przez własną
    > głupotę (choć biurokrację miała mniejszą).

    Powiem tylko ze z tego co czytałem to na ten moment nie ma być brak
    mozliwości przyspieszenia a jedynie sygnalizacja ze robisz coś zle czyli
    np dajacy ci znac pedał gazu (lekkim oporem, wibracjami??) oraz jakis
    sygnał dzwiekowy.

    Ale: pomysl tak: jeżeli wszyscy jada 90 to po co miałbys wyprzedzac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 24. Data: 2019-02-26 13:06:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >sygnał dzwiekowy.
    >Ale: pomysl tak: jeżeli wszyscy jada 90 to po co miałbys wyprzedzac?

    Bo ja chce szybciej, i dopiero grozba kary, wysokiej lub czestej, mnie
    powstrzyma :-)

    Poza tym zaraz sie okaze, ze ciezarowkom wolno 80, czy nawet 70, i juz
    trzeba wyprzedzic.

    J.

  • 25. Data: 2019-02-26 13:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-02-26 o 12:20, J.F. pisze:

    >Ostatniego lata w Szwecji, gdy na prostej drodze za miastem zabrałem
    >się za wyprzedzanie jadących jak zwykle 80 z bezpiecznymi odstępami,
    >czyli przyspieszyłem gdzieś tak do 95, to zostałem przez każdego
    >wyprzedzanego obtrąbiony przywołująco do porządku.
    >Po 2 tygodniach w Szwecji powrót do Polski i zderzenie z brutalnością
    >i chamstwem kierujących jest traumatycznym przeżyciem.

    Ja bym mial traume w Szwecji :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-02-26 18:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Poza tym zaraz sie okaze, ze ciezarowkom wolno 80, czy nawet 70, i juz
    > trzeba wyprzedzic.

    Wymagałoby to urealnienia pewnych spraw.
    Ciezarówki jezdza przelotowo 90 i nie widze powodów zeby miały jezdzic
    wolniej. Trzeba po prostu zrezygnowac z ograniczenia do 70 bo jest
    sztuczne i absurdalne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 27. Data: 2019-02-27 08:08:47
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-02-24 o 21:00, kk pisze:
    > Ale pierdoły. Żeby kupić ziemniaki w ogóle nie trzeba nigdzie jechać.
    > Wystarczy je zamówić. Tymczasem transport osobisty jest przejawem
    > wolności więc nie zaniknie.

    Ale wolność zanika bardzo szybko. Będzie tylko złudzenie wolności,
    polegające na tym, że można wsiąść do pojazdu i .. pojeździć ;)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2019-02-28 01:55:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-26 12:03, Poldek wrote:

    > Powoli się już o tym zapomina, ale transport "osobisty" można wykonywać
    > osobiście np. nogami, pedałami i osobiście metrem.

    No i koniem.

  • 29. Data: 2019-02-28 01:56:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-27 08:08, Miroo wrote:

    > Ale wolność zanika bardzo szybko. Będzie tylko złudzenie wolności,
    > polegające na tym, że można wsiąść do pojazdu i .. pojeździć ;)

    Ograniczenia zawsze są. Chodzi o to co pcha ten świat do przodu.

  • 30. Data: 2019-02-28 01:57:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-26 11:47, Poldek wrote:

    > Ograniczenia prędkości istnieją z więcej powodów, niż troska o
    > bezpieczeństwo. Np. po to, aby zmniejszyć niepotrzebną emisję hałasu i
    > spalin.

    A złodziej to kradnie bo biedny jest.