eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ograniczenie prędkości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 170

  • 11. Data: 2019-02-25 20:08:27
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-02-25 o 17:57, J.F. pisze:

    > a) czemu zwolniles ponizej 140 ?
    > b) nie potrafisz przyspieszyc do 140 ?

    Bo ograniczenie do 120. Tak, wiem ograniczenia są dla frajerów.
    Zresztą przy dużym natężeniu ruchu na S lub A jazda 140+ nie należy do
    bezpiecznych, jeden zahamuje, drugi też, a trzeci już nie zdąży.

    >
    >> Pamiętam jazdę po holenderskiej autostradzie gdzie ograniczenie było
    >> właśnie 120. Wszyscy grzecznie lewym wyprzedzają z prędkością nie
    >
    > A Ty bys tam pewnie chcial jechac 100 :-)

    Nie, 125-130 mi wystarczy,

    >
    >> większą niż 125 po czym spokojnie wracają na prawy pas. Zero nerwówki,
    >> poganiania światłami, zero hamowania.
    >
    > Tylko po co zjezdzac wtedy na prawo ...

    Bo należy jeździć prawym pasem?


  • 12. Data: 2019-02-26 11:47:01
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-02-24 o 14:30, Jacek Maciejewski pisze:
    > desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic

    Może rodziny zabitych podczas nie mogącego się zakończyć wyprzedzania
    coś wywalczą w sądzie. Ogólnie jako przeciwnika UE bardzo cieszy mnie
    każda głupia decyzja tejże instytucji. Przybliża ona bowiem koniec tego
    eurokołchozu. Mam nadzieję, że zajmie to mniej czasu, niż upadek komuny,
    a ta też skończyła przez własną głupotę (choć biurokrację miała mniejszą).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 13. Data: 2019-02-26 11:47:36
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-24 o 18:22, kk pisze:
    > On 2019-02-24 15:08, Mateusz Viste wrote:
    >> On Sun, 24 Feb 2019 14:30:18 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    >>> http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-
    w-samochodach-
    >> pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-predkosci/
    >>> Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...
    >>> I Cavalino desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic... i nawet
    >>> ze 200 KM nie pomoże.
    >>
    >> Jak kto normalnie jeździ, to żadnej różnicy nie odczuje. A taki odgórny
    >> ogranicznik jest jak najbardziej pożądany,
    >
    > Do czego? Samochody mają jeździć tak szybko jak to jest bezpieczne a nie
    > jak to jest ograniczone. Sens mają systemy zapewniające to bezpieczeńswo
    > jak wykrywające zagrożenia na drodze.

    Ograniczenia prędkości istnieją z więcej powodów, niż troska o
    bezpieczeństwo. Np. po to, aby zmniejszyć niepotrzebną emisję hałasu i
    spalin.


  • 14. Data: 2019-02-26 11:51:49
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 11:47:05 UTC+1 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
    > W dniu 2019-02-24 o 14:30, Jacek Maciejewski pisze:
    > > desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic
    >
    > Może rodziny zabitych podczas nie mogącego się zakończyć wyprzedzania
    > coś wywalczą w sądzie. Ogólnie jako przeciwnika UE bardzo cieszy mnie
    > każda głupia decyzja tejże instytucji. Przybliża ona bowiem koniec tego
    > eurokołchozu. Mam nadzieję, że zajmie to mniej czasu, niż upadek komuny,
    > a ta też skończyła przez własną głupotę (choć biurokrację miała mniejszą).

    Wyprzedzanie nie uprawnia do przekraczania prędkości.

    AdamK


  • 15. Data: 2019-02-26 11:52:28
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-24 o 14:30, Jacek Maciejewski pisze:
    > No panie i panowie, co wy na to?
    > http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-
    w-samochodach-pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-p
    redkosci/
    > Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...

    Są miejsca na świecie, gdzie "sznurek bryk wlokących się 50-tką po
    mieście", to jest najnormalniejsza norma. No, może nie 50-tką, tylko ok.
    55-58. Takie rzeczy widziałem np. w Szwajcarii, Szwecji, Australii,
    Singapurze i Wielkiej Brytanii. Czyli da się.


  • 16. Data: 2019-02-26 12:03:09
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-24 o 21:00, kk pisze:
    > On 2019-02-24 18:55, Mateusz Viste wrote:
    >> On Sun, 24 Feb 2019 18:22:55 +0100, kk wrote:
    >>> Do czego? Samochody mają jeździć tak szybko jak to jest bezpieczne
    >>> a nie jak to jest ograniczone.
    >>
    >> Prawo jest po to, by je przestrzegać.
    >
    > Sramy na to :-)
    >
    >> Nawet jeśli od czasu do czasu
    >> zdarzy się, że jest niedoskonałe. Alternatywa polega na tym byśmy wszyscy
    >> z maczugami latali.
    >
    > Ojej, to maczugi też prawo reguluje?
    >
    >>
    >>> Autonomiczne pojazdy to rozwiązanie biznesowe a nie indywidualne. Bogate
    >>> firmy będą w ten sposób obniżały koszty własne prowadzenia biznesu
    >>> transportowego. Przeciętny ludzik może się tylko do tego dokładać.
    >>
    >> Za 30 lat (jeśli jeszcze będę na tym świecie - no ale w radio słyszałem
    >> niedawno że będę żył 100 lat) wsiądę w samochód i powiem "jedziemy po
    >> ziemniaki". Po 20 minutach drzemki wysiadam i jestem na miejscu. Takie
    >> osobiste taxi. Może nawet szybciej niż za 30 lat - sądząc po postępach
    >> m.in. Tesli, niewykluczone że ta rzeczywistość dojdzie do nas już w
    >> przyszłej dekadzie.
    >
    > Ale pierdoły. Żeby kupić ziemniaki w ogóle nie trzeba nigdzie jechać.
    > Wystarczy je zamówić. Tymczasem transport osobisty jest przejawem
    > wolności więc nie zaniknie.

    Powoli się już o tym zapomina, ale transport "osobisty" można wykonywać
    osobiście np. nogami, pedałami i osobiście metrem. Zgadzam się, że
    transport osobisty nie zniknie.
    W cywilizacji liberalnej jest znana zasada, że wolność jednostki kończy
    się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiej jednostki. W krajach, gdzie
    liczba samochodów przerosła sensownie rozumianą potrzebę transportu i
    dalej rośnie - bo branża musi sprzedawać i to sprzedawać co kwartał
    więcej - już zrozumiano, że nadmierna liczba samochodów osobistych
    odbiera spory kawałek wolności tym, którzy akurat nie jadą - ogromne
    przestrzenie zajęte pod infrastrukturę dla samochodów, hałas i spaliny.
    U nas, ponieważ samochód dla każdego Kowalskiego dotarł nieco później,
    trzeba jeszcze trochę czasu na zrozumienie ile samochody nam dają, a ile
    zabierają. Na razie wciąż obowiązującym trendem jest fetyszyzacja i
    ubóstwienie samochodu umiejętnie dokarmiane przez sprawny marketing branży.


  • 17. Data: 2019-02-26 12:17:12
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c743d2f$0$505$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-02-25 o 17:57, J.F. pisze:
    >> a) czemu zwolniles ponizej 140 ?
    >> b) nie potrafisz przyspieszyc do 140 ?

    >Bo ograniczenie do 120. Tak, wiem ograniczenia są dla frajerów.
    >Zresztą przy dużym natężeniu ruchu na S lub A jazda 140+ nie należy
    >do bezpiecznych, jeden zahamuje, drugi też, a trzeci już nie zdąży.

    Trzeba jechac 140 ale z odstepem :-)

    >>> Pamiętam jazdę po holenderskiej autostradzie gdzie ograniczenie
    >>> było właśnie 120. Wszyscy grzecznie lewym wyprzedzają z prędkością
    >>> nie
    >
    >> A Ty bys tam pewnie chcial jechac 100 :-)
    >Nie, 125-130 mi wystarczy,

    Wtedy napiszesz, ze 100 ci wystarczy :-)

    >>> większą niż 125 po czym spokojnie wracają na prawy pas. Zero
    >>> nerwówki, poganiania światłami, zero hamowania.
    >
    >> Tylko po co zjezdzac wtedy na prawo ...

    >Bo należy jeździć prawym pasem?

    Niby tak, ale widzisz jak wyglada.
    Lewy wolny ... dla nikogo ?

    W Niemczech wtedy wszystkie osobowki jada lewym, bo wszystkie
    "wyprzedzaja" :-)

    J.


  • 18. Data: 2019-02-26 12:20:35
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q535f6$itk$1$o...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-02-24 o 14:30, Jacek Maciejewski pisze:
    >> desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic

    >Może rodziny zabitych podczas nie mogącego się zakończyć wyprzedzania
    >coś wywalczą w sądzie. Ogólnie jako przeciwnika UE bardzo cieszy mnie
    >każda głupia decyzja tejże instytucji. Przybliża ona bowiem koniec
    >tego eurokołchozu. Mam nadzieję, że zajmie to mniej czasu, niż upadek
    >komuny, a ta też skończyła przez własną głupotę (choć biurokrację
    >miała mniejszą).

    No coz - na razie poza eurokolchozem mamy Szwajcarie, Norwegie, i
    wkrotce byc moze UK.

    To jakos nie sa kraje, gdzie mozna gnac ile dusza zechce :-(

    Szwedzi mieli swoja "wizje 0", ale odstawili ... czyzby obywatele nie
    chcieli jezdzic bezpiecznie, 80km/h ?

    J.


  • 19. Data: 2019-02-26 12:51:33
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-26 o 12:20, J.F. pisze:
    >
    > No coz  - na razie poza eurokolchozem mamy Szwajcarie, Norwegie, i
    > wkrotce byc moze UK.
    >
    > To jakos nie sa kraje, gdzie mozna gnac ile dusza zechce :-(
    >
    > Szwedzi mieli swoja "wizje 0", ale odstawili ... czyzby obywatele nie
    > chcieli jezdzic bezpiecznie, 80km/h ?

    Ostatniego lata w Szwecji, gdy na prostej drodze za miastem zabrałem się
    za wyprzedzanie jadących jak zwykle 80 z bezpiecznymi odstępami, czyli
    przyspieszyłem gdzieś tak do 95, to zostałem przez każdego wyprzedzanego
    obtrąbiony przywołująco do porządku.
    Po 2 tygodniach w Szwecji powrót do Polski i zderzenie z brutalnością i
    chamstwem kierujących jest traumatycznym przeżyciem.


  • 20. Data: 2019-02-26 12:58:10
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c751a5f$0$486$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-02-24 o 14:30, Jacek Maciejewski pisze:
    >> No panie i panowie, co wy na to?
    >> http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-
    w-samochodach-pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-p
    redkosci/
    >> Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...

    >Są miejsca na świecie, gdzie "sznurek bryk wlokących się 50-tką po
    >mieście", to jest najnormalniejsza norma. No, może nie 50-tką, tylko
    >ok. 55-58. Takie rzeczy widziałem np. w Szwajcarii, Szwecji,
    >Australii, Singapurze i Wielkiej Brytanii. Czyli da się.

    W Warszawie pewnie tez zobaczysz i w wielu innych miastach Polski.
    Ale na niektorych ulicach i w okreslonych warunkach ruchu :-)

    Jak juz mowa o "sznurku", to jeden przepisowy samochod wyznacza
    predkosc wielu za nim,
    a moze wcale nie ma takiej checi do trzymania przepisow, co
    przepustowosc powoduje, ze caly sznurek tyle jedzie.

    Jak sa trzy pasy ruchu i mniejszy tlok, i nie ma FR, to wtedy mozesz
    zobaczyc ile obywatele chca jechac :-)

    We Wroclawiu ladnie trzymali ~60-70 ... na jednej ulicy, gdzie
    wyjatkowo dzialala zielona fala.
    Szybko sie przyzwyczaili, zreszta warunki sprzyjaly.


    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: