  • 141. Data: 2019-03-11 07:59:57
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Przecież za miastem można jeździć znacznie szybciej. I buduje się do
    > tego bezkolizyjne autostrady na których można bezproblemowo
    > wyprzedzac.

    Przy czym dyskusja dotyczy miejsc w ktorych tych bezkolizyjnych autostrad
    nie ma...
    Tam gdzie są, zagrozenie "czołówką" jest bardzo niewielkie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 142. Data: 2019-03-11 08:16:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 11 Mar 2019 06:59:57 GMT, Budzik napisał(a):

    > Tam gdzie są, zagrozenie "czołówką" jest bardzo niewielkie...

    Czego dowodzą liczne kolizje w kórych bierze udział kilka do
    kilkudziesięciu pojazdów :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 144. Data: 2019-03-11 08:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > 20m, nie wypada zjezdzac tuz przed zderzak, wiec jeszcze z 10m, 5m
    > dlugosci wlasnej pojazdu, pasa tez w miejscu nie zmienisz - kolejne
    > 10m. Razem 61m.
    > 11s przy roznicy przedkosci 5.5m/s. 12, jesli tir jedzie 72
    >
    > W tym czasie przejedziesz z predkoscia 90 300m.
    > Ktos z przeciwka tez 300, ale ja to bede ja to 400m
    >
    > I nie wypada konczyc manewru na styk, wiec dolicz jeszcze 100m.
    > Razem 800m.
    > Dolicz jeszcze czas rozpedzania 70-90 to jakies 140kJ - sekunda,
    > dwie lub trzy, w zaleznosci od mocy silnika.

    No i super.
    Ostatnio sprawdzałem to na autostradzie i rzeczywiscie zeby spokojnie
    wyprzedzic tira z niewielka predkoscia to dokładnie jakies 300m mi to
    zajeło.
    Tylko czego to dowodzi? Ze wyprzedzac trzeba umiec? Ano trzeba. A czasami
    po prostu nie warto!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 143. Data: 2019-03-11 08:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > poprzez zwiększenie prędkości zamiast zabierać się za nie z
    > utrzymywaniem różnicy prędkości rzędu 10km/h - choćby nie wiadomo
    > jaką widoczność bym miał. Toi nie jest bezpieczny manewr,
    > szczególnie gdy robi się z lewego pasa (dla jadących w drugą stronę)
    > - poszerzenie jezdni w danym kierunku.
    >
    > Mnóstwo rzeczy może się wydarzyć: mimo doskonałej widoczności ktoś z
    > lasu wyjedzie tradycyjnie nie patrząc czy ma wolny pas z obu stron.
    > Itd.
    >
    > Nie przekonasz mnie do tego, że manewr wyprzedzania należy
    > przeciągać ile wlezie tylko po to by limitu prędkości nie

    Alez ja cie do tego nie przekonuje.
    Ja tylko mowie ze:
    - jeżeli umowimy sie ze uznajemy limity predkosci to ilosc wyprzedzan
    drastycznie sie zmniejszy
    - jak bedziesz miał wyprzedzac z roznica predkosci 10km/h to byc moze
    czesciej z tego manewru zrezygnujesz bo zauwazysz ze on na drodze nic ci
    nie daje
    - byc moze stracisz troche czasu (gdzie sie tak ciagle spieszysz?) ale
    ogolem zyskamy drastycznym spadkiem ilosci ofiar na drogach

    > Jedno i drugie.

    Czy w ramach dawania przykładu jako pierwszy zrzekniesz sie auta na rzecz
    komunikacji miejskiej?
    A moze samo sie opodatkujesz na jeszcze wieksza ilosc dróg?

    > A mi się marzy to samo lecz dla prędkości rzędu 160 - 180.

    I naprawde nie rozumiesz ze przy predkosciach rzedu 160-180 co chwile
    bedziesz stał w korku spowodowanym wypadkiem? Na normalnych drogach takie
    predkosci nie sa mozliwe dla wszystkich uczestników ruchu, bo ruch musisz
    de facto dostosowac do najsłabszego ogniwa, czyli kogos kto ma powiedzmy
    70 lat, gorszy refleks etc.
    A moze i to głupie ciagłe spieszenie sie juz mu przeszło chociaz to mija
    chyba wczesniej ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 145. Data: 2019-03-11 09:29:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-11 08:16, Jacek Maciejewski wrote:

    > Czego dowodzą liczne kolizje w kórych bierze udział kilka do
    > kilkudziesięciu pojazdów :)

    Bez związku

  • 146. Data: 2019-03-11 10:18:40
    Od: p...@g...com

    --A czasami po prostu nie warto!

    warto to pojecie względne, w zeszlym tygodniu wracam z Kolobrzegu na Szczecin
    rozpierducha totalna co chwile przebudowa wiec podwojna ciagla i zakaz wyprzedzania
    co wioske ale jakis zawodnik w sztruclowatej Hondzie stwierdza ze za wolno, wyprzedza
    na zombiaka i gdyby nie dobre serce TIR-mana z naprzeciwka który zwalnia żeby gamonia
    nie rozsmarowac juz lezalby na cmentarzu. 3,5 minuty później mijam ta Honde bo na
    dwupasmowce ciagnie sie za tir-em jadacym 90 km/h . Jak youtube ogarnie konwersje z
    70mai to wrzuce na stop chama :-)

  • 147. Data: 2019-03-11 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Czego dowodzą liczne kolizje w kórych bierze udział kilka do
    > kilkudziesięciu pojazdów :)

    Czołowe?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 148. Data: 2019-03-11 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > mijam ta Honde bo na dwupasmowce ciagnie sie za tir-em jadacym 90
    > km/h . Jak youtube ogarnie konwersje z 70mai to wrzuce na stop chama

    O tym dokładnie mowie.
    Jechac spokojnie tam gdzie nie ma warunków, przyspieszyc rozsadnie tam
    gdzie autostrada czy ekspresówka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 149. Data: 2019-03-11 13:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik p...@g...com ...
    > --A czasami po prostu nie warto!

    >O tym dokładnie mowie.
    >Jechac spokojnie tam gdzie nie ma warunków, przyspieszyc rozsadnie
    >tam
    >gdzie autostrada czy ekspresówka.

    Przyspieszyc do 110 ? :-)

    Bo z drugiej strony jest matematyka - nie zarobisz czasu szybka jazda
    na autostradzie.
    Tzn zarobisz, ale malo.

    Najwiecej zarobisz nie tracąc na wolnych odcinkach.
    Czyli tam, gdzie obowiazuje 50, 30, czy gdzie jedziesz 70 za jakims
    zawalidroga.

    Na szczescie mamy coraz wiecej tych autostrad i jazda przez wioski
    powolutku odchodzi w zapomnienie ...

    J.

  • 150. Data: 2019-03-11 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Przyspieszyc do 110 ? :-)

    Zachowujac odpowiednie odległosci to pewnie mozna i szybciej.
    Na autostradzie masz przeciez 140 dozwolone.

    > Bo z drugiej strony jest matematyka - nie zarobisz czasu szybka jazda
    > na autostradzie.
    > Tzn zarobisz, ale malo.

    To jest jakas matematyka z innych sfer?

    > Najwiecej zarobisz nie tracąc na wolnych odcinkach.
    > Czyli tam, gdzie obowiazuje 50, 30, czy gdzie jedziesz 70 za jakims
    > zawalidroga.

    Ja tam wole spokojnie przejechac 120km/h autostrada "tracac" 20km/h, niz
    30 powyzej limitu na krajówce... Ale ja ostatnio truskawki bez cukru...

    > Na szczescie mamy coraz wiecej tych autostrad i jazda przez wioski
    > powolutku odchodzi w zapomnienie ...

    Ano własnie. Zawsze była wymówka, ze Niemniec do autostrady wolno a potem
    pocisnie.
    Jakie my bedziemy mieli teraz wymówki na zapierdalanie lokalnymi drogami?

    Wiemy juz ze Marek S nadrabia 30-40minut tam gdzie inni maks 5.
    A reszta? :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin