-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ograniczenie prędkości
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <k...@4...net>
<q5hgbj$4dc$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q5k4jm$srf$1@node1.news.atman.pl>
<5c7d9acb$0$19258$426a74cc@news.free.fr>
<X...@1...0.0.1>
<q5n38u$nne$2@node1.news.atman.pl>
<5c85787d$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<q644rn$4rf$1@node2.news.atman.pl>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 11 Mar 2019 07:59:57 GMT
Lines: 39
NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
X-Trace: 1552291197 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 494 77.65.80.250:51187
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2984
X-Received-Body-CRC: 2018000452
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651958
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Marek S p...@s...com ...
>> 20km/h to 5.5m/s
>> Ciężarówka ma 16.5m plus długość własnego samochodu plus parę
>> metrów zapasu i takie wyprzedzanie trwałoby 5s i wymagało 125m
>> jazdy lewym pasem.
>
> No to mamy konflikt obliczeń. Nie wiem który z Was ma lepsze ale
> skłaniam się ku JF. Zacytuję teraz kalkulacje JF:
>
> A do liczb - 90 to 25m/s. 70 to 19.5.
>
> Tir ma jakies 16m dlugosci, ale trzeba za nim trzymac odstep, tak ze
> 20m, nie wypada zjezdzac tuz przed zderzak, wiec jeszcze z 10m, 5m
> dlugosci wlasnej pojazdu, pasa tez w miejscu nie zmienisz - kolejne
> 10m. Razem 61m.
> 11s przy roznicy przedkosci 5.5m/s. 12, jesli tir jedzie 72
>
> W tym czasie przejedziesz z predkoscia 90 300m.
> Ktos z przeciwka tez 300, ale ja to bede ja to 400m
>
> I nie wypada konczyc manewru na styk, wiec dolicz jeszcze 100m.
> Razem 800m.
> Dolicz jeszcze czas rozpedzania 70-90 to jakies 140kJ - sekunda,
> dwie lub trzy, w zaleznosci od mocy silnika.
> I potrzeba kilometra pustego miejsca.
No i super.
Ostatnio sprawdzałem to na autostradzie i rzeczywiscie zeby spokojnie
wyprzedzic tira z niewielka predkoscia to dokładnie jakies 300m mi to
zajeło.
Tylko czego to dowodzi? Ze wyprzedzac trzeba umiec? Ano trzeba. A czasami
po prostu nie warto!
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.19 08:59 Budzik
- 11.03.19 09:29 kk
- 11.03.19 10:18 p...@g...com
- 11.03.19 12:59 Budzik
- 11.03.19 12:59 Budzik
- 11.03.19 13:27 J.F.
- 11.03.19 13:59 Budzik
- 11.03.19 17:34 J.F.
- 11.03.19 21:08 kk
- 12.03.19 10:18 p...@g...com
- 12.03.19 13:59 Budzik
- 12.03.19 13:59 Budzik
- 12.03.19 14:57 J.F.
- 12.03.19 19:10 kk
- 12.03.19 19:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=