    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ograniczenie prędkości
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 11 Mar 2019 07:59:57 GMT

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > poprzez zwiększenie prędkości zamiast zabierać się za nie z
    > utrzymywaniem różnicy prędkości rzędu 10km/h - choćby nie wiadomo
    > jaką widoczność bym miał. Toi nie jest bezpieczny manewr,
    > szczególnie gdy robi się z lewego pasa (dla jadących w drugą stronę)
    > - poszerzenie jezdni w danym kierunku.
    >
    > Mnóstwo rzeczy może się wydarzyć: mimo doskonałej widoczności ktoś z
    > lasu wyjedzie tradycyjnie nie patrząc czy ma wolny pas z obu stron.
    > Itd.
    >
    > Nie przekonasz mnie do tego, że manewr wyprzedzania należy
    > przeciągać ile wlezie tylko po to by limitu prędkości nie

    Alez ja cie do tego nie przekonuje.
    Ja tylko mowie ze:
    - jeżeli umowimy sie ze uznajemy limity predkosci to ilosc wyprzedzan
    drastycznie sie zmniejszy
    - jak bedziesz miał wyprzedzac z roznica predkosci 10km/h to byc moze
    czesciej z tego manewru zrezygnujesz bo zauwazysz ze on na drodze nic ci
    nie daje
    - byc moze stracisz troche czasu (gdzie sie tak ciagle spieszysz?) ale
    ogolem zyskamy drastycznym spadkiem ilosci ofiar na drogach

    > Jedno i drugie.

    Czy w ramach dawania przykładu jako pierwszy zrzekniesz sie auta na rzecz
    komunikacji miejskiej?
    A moze samo sie opodatkujesz na jeszcze wieksza ilosc dróg?

    > A mi się marzy to samo lecz dla prędkości rzędu 160 - 180.

    I naprawde nie rozumiesz ze przy predkosciach rzedu 160-180 co chwile
    bedziesz stał w korku spowodowanym wypadkiem? Na normalnych drogach takie
    predkosci nie sa mozliwe dla wszystkich uczestników ruchu, bo ruch musisz
    de facto dostosowac do najsłabszego ogniwa, czyli kogos kto ma powiedzmy
    70 lat, gorszy refleks etc.
    A moze i to głupie ciagłe spieszenie sie juz mu przeszło chociaz to mija
    chyba wczesniej ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert