  • Data: 2010-06-06 02:30:08
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Umknął mi jakoś ten.

    On 2010-06-03, Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> wrote:
    > W czwartek, 3 czerwca 2010 02:32, Marcin Debowski wyraził następujacą
    > Ależ oczywiście że tylko tak, ponieważ GO jest po prostu zakresem
    > odległości. Nie jest bliżej nieokreślonym wrażeniem na zdjęciu tylko
    > konkretnym _wymiarem_.

    Zdziwisz się, ale w mojej definicji jest nim także. Przykleiłeś się do
    pewnego technicznego poziomu abstakcji i ani rusz nie możesz wyjść poza
    ograniczenia z niego wynikające. Ty mi mówisz, że telewizor CRT to
    urządzenie powodujące luminescencje pigmentu na drodze bombadowania go
    elektronami, ja, że to urządzenie wyświetlające obraz. Oba opisy są
    niedokładne i opisują to samo urządzenie na inym poziomie abtrakcji. Oba
    są prawidłowe. Czy to Ci choć trochę pomogło? :) Proszę, nie dokonuj
    teraz analizy tego telewizora, bo to tylko przykład.

    > GO jest _wyliczana_ z konkretnego wzoru w którym znajduje się {między
    > innymi} krążek rozproszenia. Natomiast Ty, jak rozumiem, postulujesz żeby
    > określać ją intuicyjnie?
    > Równie dobrze mógłbyś intuicyjnie określić ile wynosi pierwiastek trzeciego
    > stopnia z (375*2394/369) ;-)

    Wiedziałem :) Intuicyjnie mogę okreslić pewne prawidłowości na podstawie
    obserwacji empirycznych. To jest to egzotyczne słówko "fenomenologia"
    którego użyłem gdzieindziej. W żadnych warunkach rzeczywistych NIGDY nie
    będziesz w stanie określić bezwzględnie poprawnie GO bo nawet Twoja
    definicja zawiera oczywiste przybliżenia.

    --
    Marcin