  • Data: 2010-06-06 14:05:41
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W niedziela, 6 czerwca 2010 15:25, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:

    > Mam ważenie, że to jednak Ty źle je rozumiesz.
    > Dopóki detal na obrazie nie przekracza jednej min kątowej,

    Minuta kątowa? Jak zmusisz mnie do tego żebym nie oglądał zdjęcia z bliższej
    odległości? Albo żebym w ogóle nie wziął lupy do ręki? A co z ludźmi którzy
    mają super ostry wzrok?

    > dopóty jest
    > on punktem. I od tego wzięło się całe zamieszanie z GO. Bo czasem jest
    > równy minucie, czasem większy, a czasem mniejszy.

    No to weźmy problem praktyczny - jak na obrazie płaskim wyznaczysz rozmiar
    minuty kątowej? To tak jakbyś powiedział "kopałem rów w sobotę 5 czerwca
    2010 roku od godziny pierwszej trzydzieści dwie minuty i piętnaście sekund
    do drugiej osiemnaście i trzy sekundy" jesteś super precyzyjny ale dalej
    nikt nie wie jak długi jest ten rów.

    > To nie ma nic wspólnego z GO. GO to to, jak ty odbierasz obraz. Co z
    > tego, że z wyliczeń powinieneś widzieć tło jako nieostre, skoro widzisz
    > je jako ostre. Co z tego, że kolczyk w uchu miał być ostry, a okazuje
    > się nie ostry?

    Takie problemy masz tylko wtedy gdy nie rozumiesz co to jest GO :-)

    > ... To że z daleka nie widać szczegółów w tle,
    > nie oznacza, że odbiór tła jest nie ostry. Popatrz na zdjęcie z dużo za
    > dużej odległości.
    > Jak pisałem. GO to fizjologia zamknięta w ramki obliczeń.

    GO to czysta matematyka i fizyka, fizjologia co najwyżej "zamknięta" jest w
    rozmiarze krążka rozproszenia i dlatego możesz go _przyjmować_ w określonych
    granicach, przy czym dolną jest rozdzielczość materiału na którym
    rejestrujesz/prezentujesz zdjęcie. Górną możesz przyjąć dowolnie dużą ale za
    tą deklaracją musi iść jeszcze techniczna możliwość ograniczenia wielkości
    najmniejszych rozpoznawalnych szczegółów odbitki do tej właśnie wielkości.

    Jeśli tego nie zrobisz to zawsze może przyjść ktoś ze wzrokiem
    "orlimsokolim" {albo z lupą} i powiedzieć "a czemu ta ostrość jest tak
    totalnie skopana?" :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --