  • Data: 2010-06-06 12:17:17
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W niedziela, 6 czerwca 2010 10:54, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:
    > On 2010-06-06 04:30:08 +0200, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Z całym szacunkiem panowie, ale w tym miejscu to po prostu bredzicie.

    No ja bym był na Twoim miejscu ostrożniejszy z tak zdecydowanymi osądami
    ;-)

    > Nie jest wymiarem, jak odległość z Wąchocka do Pułtuska.

    Taka duża na pewno nie ;-)

    > GO to odległość między dwoma punktami obrazu, które wydają się
    > obserwatorowi ostre.

    Nie "wydają się ostre" tylko takie, w których wymiar obrazu szczegółu jest
    mniejszy lub równy wielkości krążka rozproszenia.

    > A odległość ta jest zależna od tak wielu
    > czynników, że zamykanie tego w ramy sztywnego wzoru mija się z celem.
    > Nie widziałem wzoru na GO, który uwzględniałby np. obserwatora - jego
    > możliwości widzenia, czy faktury papieru na jaki obraz jest naniesiony.

    Osoba oglądająca wpływa na zdjęcie? To chyba jakaś nowe oddziaływanie
    fizyczne a może myślisz o fizyce kwantowej gdzie rzeczywiście obserwacja
    zmienia stan obiektu obserwowanego? Ale mogę Cię zapewnić, że w naszej
    rzeczywistości i skali o jakiej mówimy cząsteczki srebra {czy barwnika} nie
    przemieszczają się pod wpływem oglądania ;-)

    A jeśli chodzi o fakturę papieru, to zasada jest prosta, przyjmujesz że
    odbitkę będziesz robił na papierze błyszczącym który oddaje wszystkie
    szczegóły, użycie każdego innego zmniejsza postrzeganą ostrość, czyli
    powiększa GO.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --