  • Data: 2010-06-04 16:54:23
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W piątek, 4 czerwca 2010 16:32, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:

    > Ale przykład wybrałeś tak karkołomny, że trudno mi uwierzyć w jego
    > praktyczne zastosowanie.

    Przykład ułożyłem sobie na poczekaniu _wiedząc_ na czym polega GO i jak nią
    manipulować, ktoś kto podchodzi do GO "intuicyjnie" pewnie powiedziałby, że
    przy takich założeniach zdjęcia zrobić się nie da.

    Przykład który podałem można opisać inaczej, o ile obiekt fotografowany może
    przesunąć się od punktu ostrości aby ciągle jeszcze był w GO - a mniej
    abstrakcyjnie - co zrobić gdy AF w mojej lustrzance nie nadąża za bawiącym
    się dzieckiem ;-)

    > Wystarczy, że nagle ze zdjęcia 15x21, trzeba zrobić 30x45 i może,
    > podkreślam _MOŻE_ się okazać, że obiekt wyskoczył poza GO.

    Oczywiście ale trzeba wiedzieć dlaczego tak się dzieje, Ty wiesz bo
    akceptujesz pojęcie krążka rozproszenia, Marcin woli "wystarczająco ostro"
    ;-)

    > Pamiętaj, że GO jest płynna i zależny od zbyt wielu czynników, żeby sobie
    > nią tak sterować.
    > Mimo wszystko wolałbym w tej sytuacji ostrzyć w "obiekt", a przesłonę
    > "otworzyć" filtrem ND.

    Mógłbym napisać "nie masz pod ręką filtru ND" ;-) ale nie chodzi o obronę
    mojego przykładu a o wykazanie, że "intuicyjne" rozumienie GO jest
    niewystarczające jeśli chce się robić zdjęcia świadomie a nie zdawać się na
    automatykę i przypadek.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --