  • Data: 2010-06-04 14:32:17
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-06-04 16:02:17 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Weźmy taki przykład - masz pojedynczy obiekt który ma być ostry, określony
    > obiektyw {lub ogniskową która właściwie komponuje kadr}, chcesz mieć
    > maksymalnie rozmyte tło, z jakichś powodów musisz mieć przymkniętą
    > przysłonę, jak będziesz ostrzył?
    > Jeśli ustawisz ostrość na obiekt może się okazać, że przy przesłonie którą
    > musisz użyć dostaniesz odległością hiperfokalną - tło się nie rozmyje i
    > koncepcja zdjęcia legnie w gruzach ;-)
    > Rozwiązanie jest proste jeśli się wie czym jest GO - ostrzysz bliżej, tak
    > aby _koniec_ GO wypadł nieco za obiektem, ale aby to zrobić musisz wiedzieć
> [...]

    Zgadza się nie jest to wiedza intuicyjna. Ja osobiście używam GO w na
    dwa sposoby. Mała, czyli przesłona bliska maksymalnej możliwej, i duża
    lub nie istotna, przysłona taka jak wypadnie.

    Ale przykład wybrałeś tak karkołomny, że trudno mi uwierzyć w jego
    praktyczne zastosowanie.
    Wystarczy, że nagle ze zdjęcia 15x21, trzeba zrobić 30x45 i może,
    podkreślam _MOŻE_ się okazać, że obiekt wyskoczył poza GO. Pamiętaj, że
    GO jest płynna i zależny od zbyt wielu czynników, żeby sobie nią tak
    sterować.
    Mimo wszystko wolałbym w tej sytuacji ostrzyć w "obiekt", a przesłonę
    "otworzyć" filtrem ND.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam